Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76755 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #420 : 07. desember 2009, 00:13 »
Liten interesse for vaksinering i Haugesund

Det er de mellom 16 og 25 år som skulle ha tilbudet om vaksinering denne lørdagen, men på grunn av dårlig oppmøte har vi hevet grensen til 35 år, sier Hauge.

Ved 15.30-tiden økte hun aldersgrensa igjen. Denne gangen helt opp til 60 år. Uten at det hjalp nevneverdig."

http://radioh.no/les.aspx?artikkel=62581


Dette er bra... Haugesund er oppegående mennesker, jeg elsker haugesund biggrin
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #421 : 07. desember 2009, 10:55 »
Liten interesse for vaksinering i Haugesund

Det er de mellom 16 og 25 år som skulle ha tilbudet om vaksinering denne lørdagen, men på grunn av dårlig oppmøte har vi hevet grensen til 35 år, sier Hauge.

Ved 15.30-tiden økte hun aldersgrensa igjen. Denne gangen helt opp til 60 år. Uten at det hjalp nevneverdig."

http://radioh.no/les.aspx?artikkel=62581


Dette er bra... Haugesund er oppegående mennesker, jeg elsker haugesund biggrin
Det er nok at samtlige i Haugesund faller i risikogruppen, og følgelig er alle allerede vaksinert.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #422 : 07. desember 2009, 14:54 »
Liten interesse for vaksinering i Haugesund

Det er de mellom 16 og 25 år som skulle ha tilbudet om vaksinering denne lørdagen, men på grunn av dårlig oppmøte har vi hevet grensen til 35 år, sier Hauge.

Ved 15.30-tiden økte hun aldersgrensa igjen. Denne gangen helt opp til 60 år. Uten at det hjalp nevneverdig."

http://radioh.no/les.aspx?artikkel=62581


Dette er bra... Haugesund er oppegående mennesker, jeg elsker haugesund biggrin

Har du bestemt deg for om du er Kjetil Dreyer eller ikke?

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #423 : 12. desember 2009, 19:34 »
Svensk mann (29) lam etter influensavaksine

Var helt frisk, behandles nå på intensiven.

 En svensk mann (29) får behandling på intensivavdelingen på Sahlgrenska sykehus i Gøteborg etter å ha tatt vaksinen mot svineinfluensa, ifølge Expressen.se.

Mannen er i svært dårlig forfatning og har store lammelser over hele kroppen.

Les hele saken : http://www.dagbladet.no/2009/12/12/nyheter/svineinfluensa/utenriks/pandemi/vaksine/9481988/


NEI TIL VAKSINER
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #424 : 13. desember 2009, 01:15 »
Svensk mann (29) lam etter influensavaksine

Var helt frisk, behandles nå på intensiven.

 En svensk mann (29) får behandling på intensivavdelingen på Sahlgrenska sykehus i Gøteborg etter å ha tatt vaksinen mot svineinfluensa, ifølge Expressen.se.

Mannen er i svært dårlig forfatning og har store lammelser over hele kroppen.

Les hele saken : http://www.dagbladet.no/2009/12/12/nyheter/svineinfluensa/utenriks/pandemi/vaksine/9481988/


NEI TIL VAKSINER


Det har vist seg at flere får denne nervesykdommen av influensaen enn av vaksinen. Så sånn sett virker vaksinen forebgynnende mot nervesykdommer.
Sa brura

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #425 : 13. desember 2009, 09:11 »
Svensk mann (29) lam etter influensavaksine

Var helt frisk, behandles nå på intensiven.

 En svensk mann (29) får behandling på intensivavdelingen på Sahlgrenska sykehus i Gøteborg etter å ha tatt vaksinen mot svineinfluensa, ifølge Expressen.se.

Mannen er i svært dårlig forfatning og har store lammelser over hele kroppen.

Les hele saken : http://www.dagbladet.no/2009/12/12/nyheter/svineinfluensa/utenriks/pandemi/vaksine/9481988/


NEI TIL VAKSINER


Står du bak nettshoppen som selger sølvvann?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #426 : 13. desember 2009, 12:49 »
En 33 år gammel kvinne er bekreftet omkommet etter en trafikkulykke

Var helt frisk, nå død.

To biler var involvert i ulykken. En person er nå bekreftet omkommet, og i tillegg er fem personer skadd.

Les hele saken: http://www.ba.no/nyheter/article4756818.ece

NEI TIL BILKJØRING




Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #427 : 13. desember 2009, 12:55 »
Det har vist seg at flere får denne nervesykdommen av influensaen enn av vaksinen. Så sånn sett virker vaksinen forebgynnende mot nervesykdommer.

For det første regner jeg med at dette er basert på tall tatt ut av luften, og at en dermed ikke kan sette så veldig mye lit til at det stemmer. Men la oss si at sjangsen for å få den nevrologiske sykdommen av vaksinen er 0.005% eller noe og sjangsen for å få sykdommen av influensaen er dobbelt eller tre ganger så stor, så må man og regne inn den veldig store muligheten man har for å IKKE bli smittet. En mulighet som bare bli større og større. Ikke minst har man en god mulighet til selv å styre sin egen sjangse for å bli smittet, og det skal nok ikke mye for å få denne ned i noen få prosent. Med den tankegangen øker man sjangsen sin for å få en alvorlig sykdom ganske mye ved å ta vaksinen.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #428 : 13. desember 2009, 15:37 »
For det første regner jeg med at dette er basert på tall tatt ut av luften, og at en dermed ikke kan sette så veldig mye lit til at det stemmer. Men la oss si at sjangsen for å få den nevrologiske sykdommen av vaksinen er 0.005% eller noe og sjangsen for å få sykdommen av influensaen er dobbelt eller tre ganger så stor, så må man og regne inn den veldig store muligheten man har for å IKKE bli smittet. En mulighet som bare bli større og større. Ikke minst har man en god mulighet til selv å styre sin egen sjangse for å bli smittet, og det skal nok ikke mye for å få denne ned i noen få prosent. Med den tankegangen øker man sjangsen sin for å få en alvorlig sykdom ganske mye ved å ta vaksinen.

Ehh..for det første så var det ikke det du siterte jeg skrev!? For det andre er innlegget mitt fjernet? Wtf.

Jeg skrev at færre får nervesykdommen etter å ha tatt vaksinen. Eller så var jeg så trøtt at jeg skrev inn feil ord på feil sted.
Akuratt i denne saken er jeg på vaksinen sin side, da statistikk kan vise til at det er mindre sjans for å få nervesykdommer og lammelser ved å ta vaksinen, vel og merke i forhold til influensa. Men det er jo MINST sjans for å få nervesykdommer om du unngår både influensaen OG vaksinen, slik som meg Wink
Sa brura

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #429 : 13. desember 2009, 16:34 »
Nå ble jeg bare fryktelig forvirret, men konklusjonen din er tydeligvis lik min Wink

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #430 : 13. desember 2009, 17:28 »
Nå ble jeg bare fryktelig forvirret, men konklusjonen din er tydeligvis lik min Wink

Ja. Hehe, enten så skreiv jeg helt omvendt, uten mening i dag når jeg våkna, eller så har noen fucka og gjort om på innlegget mitt. Litt rart at det ble fjerna.
Sa brura

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #431 : 14. desember 2009, 09:53 »
Ja. Hehe, enten så skreiv jeg helt omvendt, uten mening i dag når jeg våkna, eller så har noen fucka og gjort om på innlegget mitt. Litt rart at det ble fjerna.

tipper moderatorene driver å moderer innleggene dine, IT'S A CONSPIRACY.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #432 : 14. desember 2009, 10:26 »
Ja. Hehe, enten så skreiv jeg helt omvendt, uten mening i dag når jeg våkna, eller så har noen fucka og gjort om på innlegget mitt. Litt rart at det ble fjerna.

Hva snakker jeg om? Det er jo ikke fjerna!? Jesus Christ..

KristofferM(ongo):  Ja, DU er en konspirasjon. Noen har putta rødt hår på huet ditt og satt deg her for å iritere meg.
Sa brura

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #433 : 14. desember 2009, 11:54 »
Man kan si mye om FHI og andre aktører i denne sammenhengen, men jeg savner den helt grunnleggende kritikken og diskusjonen; nemlig om vaksiner virker i hele tatt og teoriene bak.
Folkehelsa trekker stadig fram at de har utryddet en masse sykdommer gjennom vaksinasjon, men kritikerne viser til at dette er manipulasjon med tall, og at enkelte sykdommer faktisk har oppstått som følge av massevaksinering. De store epidemiene fra tidligere var riktignok i ferd med å utryddes mens man startet massevaksinasjon utover i forrige århundre, men samtidig med dette fikk folk bedre sanitære, hygieniske og ernæringsmessige forhold. Kan vi da automatisk gi en vaksine krediten?
Legevitenskapens teoretiske grunnlag knyttet til vaksiner og hvordan dem fungerer er basert på Louis Pasteur sine oppdagelser og arbeide. Han skapte teorien om "monomorphism" som handler om at mikroorganismer opptrer i en bestemt form, der enkelte er sykdomsfremkallende. Når en skadelig mikroorganisme kommer utenfra og inn i kroppen (en ytre pre-eksisterende mikrobe) "smittes" vedkommende. Når kroppen omsider har fått bukt med inntrengeren er sykdommen kurert, og vaksiner sies å forebygge dette ved at man stimulerer kroppen til å produsere antistoffer mot en bestemt type mikroorganisme ved at man utsettes for små eller svekkede mengder av denne. (Antigen-/antistoff teorien er forøvrig en annen teori det også er uenighet om)
Parallellt med Pasteur levde en annen forsker, Antoine Bèchamp. Hans forskning på de samme emnene resulterte i en helt annen teori, nemlig det som kalles "polymorphism" - som på et vis blir det motsatte av hva Pasteur hevdet. Polymorfismen sier at en mikrobe kan ha mange forskjellige former, avhengig av hvilket miljø den lever i. Dette betyr at faktorer som oksygentilførsel, ph, næring, stress og toxiner er faktorer som er med å bestemme hvilken form en og samme mikrobe tar. (samme prinsipp som den velkjente antibiotikaresistensen)
Med andre ord lærer Bèchamps teori oss at sykdom ikke er en ytre faktor som tilfeldigvis angriper oss, men at sykdommen oppstår innenfra når kroppen er utsatt for en eller annen form for ubalanse i forhold til sitt naturlige miljø. Det burde være helt klart at et liv i giftfrie omgivelser, med gode hygieniske og sanitære forhold, samt fullgod ernæring, er det som bestemmer om vi holder oss friske eller ikke. Dette snakkes det lite om fra offentlig hold, med unntak av noe fokus på håndvask og "fornuftig nysing". Miljøgifter og ernæring nevnes sjelden i denne sammenhengen fra offentlig hold.
Spørsmålet er om hele vår vaksine-historie er basert på kvasivitenskap, og om dette skjedde som følge av press fra den katolske kirke og en industri som så inntektspotensiale i monomorfisme-teorien.
Det hører med til historien at Pasteur på sitt dødsleie skal ha innrømmet sine feil ang. forskningen og uttalt: "Bakterier betyr ingenting. Miljøet er alt."
Boka "Pasteur or Bèchamp? A lost chapter in the history of biology" omhandler disse tingene, samt den norske boka "Vaksinasjon - Hva er sannheten om vaksiner?" (Rolf Erik Hanssen 2006)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #434 : 14. desember 2009, 20:37 »
Tok min andre svineinfluensavaksine i dag. Godt å være beskyttet mot influensa til jul.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!