Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 635704 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1965 : 11. oktober 2015, 20:22 »
Søndag 11/10-15:

Morgen

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 177,5 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 107,5 kilo.
Knebøy: 3*5, 107,5 kilo.
Benkpress: 3*5, 82,5 kilo.
En arms hantel roing: 3*8, 36 kilo.

Ettermiddag

Ti minutter roing, en halvtime tøying avslutta med forsøk på overhead squat. Er ikke helt der enda.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1966 : 12. oktober 2015, 22:09 »
Mandag 12/10-15:

Morgen

Sittende "tau-klatring". 4*4 minutter, 2 minutters pause. Begynner å få opp høyere puls nå. Det er bra. Pulskurve.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1967 : 13. oktober 2015, 20:32 »
Tirsdag 13/10-15:

Morgen

Intervaller på mølle, 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 17,4 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 17,4 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 17,4 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 17,4 kilometer i timen, flatt, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet.

Var litt slite, så det var tungt å komme seg på trening i dag, men når jeg først fikk satt i gang, gikk det greit. Pulskurve.

Kveld

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1968 : 14. oktober 2015, 20:05 »
Onsdag 14/10-15:

Morgen

Roing. 4*4 minutter, 2 minutters pause. Skjønner ikke helt hvorfor pulsen ikke ble høyere. Hadde ok intensitet.Pulskurve.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1969 : 15. oktober 2015, 22:15 »
Torsdag 15/10-15:

Judo. Teknikk og sparring. Konkurranse lørdag om ni dager. Jeg har følt meg bra lenge og begynner nå å føle meg virkelig bra.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1970 : 17. oktober 2015, 09:10 »
Fredag 16/10-15:

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1971 : 17. oktober 2015, 13:27 »
Lørdag 17/10-15:

15 minutter løping, 15 minutter rolig roing med et minutt hvor jeg dro på. Etterfulgt av litt utprøving av ting i styrkerommet. Pulskurve.

Har ikke mulighet til å trene bjj i dag. Har vært litt sliten i denne uka. Ikke veldig sliten, mer av typen føler meg litt død og tam på oppvarminga. Når jeg har kommet ordentlig i gang, har jeg følt meg fantastisk. Stevne lørdag om ei uke. Tok det derfor litt rolig i dag. Som sagt føler jeg meg veldig bra om dagen, så med litt mindre trening neste uke, tror jeg den fysiske formen kommer til å være meget bra.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1972 : 18. oktober 2015, 13:32 »
Søndag 18/10-15:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 180 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 110 kilo.
Knebøy: 3*5, 110 kilo.
Benkpress: 3*5, 85 kilo.
En arms hantel roing: 3*8, 36 kilo.

110 kilo er ikke veldig imponerende i knebøy, allikeve godt fornøyd med å få til det etter markløft, spesielt nå som jeg både løper en del og trener masse kampsport. Ellers er det jo ganske tunge vekter, men bra trykk.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1973 : 19. oktober 2015, 22:27 »
Mandag 19/10-15:

Morgen

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 17,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 17,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 17,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 17,5 kilometer i timen, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet, flatt.

Pulskurve.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1974 : 20. oktober 2015, 20:52 »
Tirsdag 20/10-15:

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1975 : 21. oktober 2015, 20:02 »
Onsdag 21/10-15:

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1976 : 23. oktober 2015, 21:54 »
Oppdatering før konkurranse i morgen.

Har vært litt småsyk. Det begynte onsdag, litt vondt i halsen og småslapp. Det gikk greit å trene, men det store trykket var ikke tilstede. Litt usikker på hvordan det hadde vært hvis jeg virkelig tok meg ut. Omtrent det samme i går(torsdag), så droppa trening. Var litt nervøs da, men formen har kommet seg betraktelig utover dagen i dag. Har ikke akkurat vært herja av sykdommen og har stålkontroll på vekta.

Nå føler jeg meg pigg og opplagt. Grunnformen er meget solid og jeg ser på det som en ekstra hviledag. Overhodet ikke bekymra for i morgen. Litt lavere nivå enn sist gang, satser på bedre innsats fra min side. Den kombinasjonen kommer forhåpentligvis til å gi gode resultater.

Som vanlig, her er litt musikk.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1977 : 25. oktober 2015, 12:58 »
Lørdag 24/10-15:

830-cup, Norges-cup stevne i judo. Bare tre deltagere siden to påmeldte ikke møtte opp. Den ene av de er veldig god, så der var jeg heldig. Veier inn på 80,5 kilo med en liten frokost, så vekta er null stress. Har riktignok passet på hva jeg har spist siden mandag, gått ned 2-3 kilo og "lagt inn" muligheten for en liten frokost.

Først ut er en utlending jeg ikke hadde sett før. Med "utlending" mener jeg en som ikke har begynt med judo i Norge. Det er alltid spennende, for du veit aldri hva du møter på. Han her var verken veldig god eller veldig dårlig. Jeg gjorde en dum feil og han kasta meg til poeng etter ca. et minutt. Han fulgte deretter opp i holdegrep. Jeg kom meg ganske greit ut og over til lukka guard. Han rakk vel knapt å tenke at han var veldig nære å vinne før han satt i triangelen min. Da visste jeg at jeg kom til å vinne. Det skulle vise seg at jeg fikk rett. "Victory snatched from the jaws of defeat", for en gangs skyld.

Nestemann er ganske tøff. Også en som starta med judo utenfor Norge, jeg veit riktignok hvem det er selv om jeg ikke har gått mot han. Føler jeg bør ha en grei sjanse til å vinne. Jeg går ikke veldig bra. Holdt på å ta armen hans en gang. Veit ikke hvor nære jeg var å kaste han, men jeg angrep definitivt mest. Han fikk straff for passivitet. Vi gikk tida ut og jeg vant på det. Ikke sånn jeg har lyst til å vinne, men seieren var fortjent.

Som nevnt bare tre deltagere, så jeg har vunnet.

Nå har jeg fått litt tid til å la det synke inn. Judomiljøet i Norge er lite og jeg er med på det meste, så når jeg er med på ting, kjenner jeg stort sett de fleste. Det får meg til å tenke på uttrykket. "Everybody knows the fool." Jeg er ikke paranoid, jeg tror ikke folk ser på meg som en dust og jeg veit at de aller fleste ikke ser på meg som en lett motstander heller. Det er uansett ikke så viktig hva andre måtte mene, for jeg ser på meg selv som en idiot rett som det er. Som trener så mye og vinner så lite. Tanken på å finne på noe annet er aldri langt unna.  I går var virkelig en god mulighet til å vinne. Det hadde allikevel vært så jævla typisk meg å rote det til som så mange ganger før. For så å gå bra stevnet før eller etter, slå den som vant da, men allikevel bli nummer tre fordi motstanden var tøffere. Nå vant jeg, på en dårlig dag.

Det var bra for motivasjonen. Jeg tok tredjeplassen på NM for ca. et år siden. Jeg er overbevist om at jeg har blitt bedre enn jeg var da. Det er til tider lett å glemme når jeg ikke har gått en bra konkurranse siden NM i fjor. Ikke ser jeg det i forhold til de jeg stort sett trener med heller. Det er lett å glemme at når jeg trente med de for første gang var de kanskje 16-17 år og at de nå har blitt 19-20 år, større, sterkere, bedre. At de har begynt å vinne kamper i utlandet. De er ikke som vektskivene til en vektløfter eller minuttene og sekundene til en løper. De blir tøffere og tøffere. Det er fort gjort å glemme, så når det blir stang ut og ikke inn på stevner, er det vanskeligere å tro på egen framgang. Treningen skulle jeg ha fortsatt fram til NM i mars uansett, men dette hjelper definitivt på treningsgleden.

Over til treningen. Jeg liker selvsagt å trene. Jeg liker ikke å løpe på mølle, iallefall ikke før jobb. Ikke å ro heller, å stå opp for å dra i et tau er aller verst, men det funker. Å stå opp 06.10 når du egentlig bare har lyst til å sove er blytungt. Når jeg trener styrke liker jeg ikke å kjøre gjennom hele kroppen på en dag. Det er tungt og slitsomt, og jeg sitter alltid igjen med følelsen av at jeg kunne ha løfta tyngre med en litt kortere økt. Men det er det jeg har tid til. Å dra rett fra jobb til trening og komme hjem klokka ti, det er slitsomt. Å si nei til ting pga. trening er noe dritt. Bjj? Det liker jeg å trene, men jeg skulle helst ha trent judo på tirsdager i stedet for bjj. Jeg vil vinne på store luftige kast  med eksplosivitet og utsøkt teknikk. Det kommer aldri til å skje, kanskje en gang, i en kamp, men jeg kan aldri basere meg på å vinne regelmessig på det. Da får jeg heller vinne på bakken og ta noen sliteseiere der jeg tar motstanderen på styrke og kondis. Det er tross alt bedre å vinne enn å tape.

Foruten forrige torsdag, har jeg ikke stått over en trening på grunn av skade/sykdom siden før sommeren. Teknikken oppe sitter ikke, alt annet er fantastisk. På bakken blir det nesten bedre for hver dag, jeg har begynt å triangle blå og lillabeltene på bjj. Selvsagt ikke alle og alltid, men oftere enn før. Kondisen, når jeg har en god dag, føles det som jeg kan fortsette med full intensitet inn i evigheten. Hverken skuldrene eller beina stivner og pusten holder.

Så faen ta skulderskader, faen ta mislykka graderingsforsøk, faen ta å underprestere, faen ta å tape. Under fem måneder til NM. Nå har jeg brukt så mye tid på det her at jeg kan bruke fem måneder til. Selv om jeg kanskje er en idiot. Jeg skal stille på NM som en en maskin, den råeste utgaven av meg selv noensinne. Så får det gå som det går. Og har jeg en god dag, kanskje til og med den dagen jeg glimter til med et spektakulært kast, så kanskje det går hele veien.

"You can't become a winner overnight or even in a couple of years - it takes time. You will lose races and you will have to accept yhat, learn from it and believe you will win the next one, knowing that you'll probably lose that aswell. All the time you have to keep believing that one day you will win."

Paula Radcliffe

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1978 : 25. oktober 2015, 16:36 »
Søndag 25/10-15:

Ti minutter roing, en halvtime tøying og litt prøving og (for det meste) feiling på overhead-squat. Lett restitusjonstrening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 787
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 787

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1979 : 26. oktober 2015, 22:15 »
Mandag 26/10-15:

Morgen

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 17,6 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 17,6 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 17,6 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 17,6 kilometer i timen, flatt, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet.

Har nok vært i stand til å løpe raskere før. Har løpt på 18,5 kilometer i timen med 4 minutters pause og 18,1 kilometer i timen med 3 minutters pause. Det er vanskelig å sammenligne, spesielt siden det også var på en annen mølle. Det dette er derimot pers med 2 minutters pause på denne type mølle. Det er da noe. Lurer på om jeg skal prøve meg på 17,7 også. Hadde nok fått det til i dag. Selv om pulsen var høy, var bieina lette. Kommer til å ha mer trening i beina neste uka. Pulskurve.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!