Skrevet av Emne: Jeg trenger et treningsprogram.  (Lest 945 ganger)

Utlogget Lowput

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg trenger et treningsprogram.
« : 10. november 2009, 20:27 »

Jeg er en gutt på 19. Er 180 høy og veier 122 kilo. Jeg er overvektig og vil få vekk flesket. Målet er å gå ned rundt 40 kilo.

Vet det er mange som har peiling på trening her. Har dere et program liggende som jeg kan få bruke til å slanke meg? Evt. lage en til meg?

Jeg må vite;

- Hvordan skal jeg trene og når?
- Hvilken mat burde jeg spise og når?

Har hørt man skal spise en halv brødskive hver halvtime for å holde forbrenningen igang, men er det så sunt å spise brød?
Har også hørt at når man først er overvektig og stor, så kan man trene seg slik at man blir ganske bøs. Hvordan gjør man dette isåfall?

Hadde vært sykt takknemlig om noen hjelper meg, for jeg er fast bestemt på å gå ned i vekt å bli kvitt det overflødige flesket!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Jeg trenger et treningsprogram.
« #1 : 11. november 2009, 08:11 »
Her er ihvertfall ett veldig bra treningsprogram: Smiley
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/


Matvarer som du bør spise:
Kylling, fisk, magert kjøtt, egg, melk, havregryn, sunt fett, frukt og grønnsaker.

Trege karbohydrater til frokost, proteiner rett etter trening, gjerne sammen med en eller annen form for karbohydrater Smiley
Spiller ikkke så stor rolle om du spiser 2 eller 12 måltider hver dag. Det viktigste er at du får i deg tilstrekkelig næring totalt for å nå ditt mål Smiley
Smiley

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Jeg trenger et treningsprogram.
« #2 : 11. november 2009, 11:08 »
Har også hørt at når man først er overvektig og stor, så kan man trene seg slik at man blir ganske bøs. Hvordan gjør man dette isåfall?

Dette stemmer.

Man lærer seg baseøvelser og kjører et enkelt og progressivt nybegynnerprogram basert på disse, for eksempel Stronglifts som bjørn` allerede har linket til, eller noe herfra: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program#Three_Flavors_of_Starting_Strength

Man spiser proteinrik mat på et lite kaloriunderskudd. Prøv å ligge på maks 500 kcal/dag i underskudd. Kan være verdt bryet å logge detaljert alt man spiser en periode for å regne ut nøyaktig kaloriinntak.

Litt kardiotrening er sikkert lurt, fortrinnsvis på dager man ikke løfter.

Gjør man dette riktig, kan man øke en del i muskelmasse samtidig som man kvitter seg med fett, og blir derfor sterkere og bøsere samtidig som man blir magrere og lettere. Etterhvert som fettreservene minker vil framgang i styrke og muskelmasse gå treigere og stoppe opp og det blir kanskje på tide å skifte opplegg, men da har man kommet langt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!