Skrevet av Emne: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?  (Lest 17886 ganger)

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #30 : 22. november 2009, 01:47 »
Har jeg forstått deg rett når det er de norske spillerne du syns er altfor dårlige?? Det kreves faktisk veldig mye av en spiller på topp nivå..  Hadde du blitt med på en trening med et eliteserie lag så hadde du sikkert forstått. Syns det blir litt urettferdig å gå ut å si at alle fotballspillere er dårlige. Det finnes ingen komplett spiller og det vil det heller aldri gjøre. 

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #31 : 22. november 2009, 01:58 »
Hovedpoenget er vel at de burde og kunne vært enda bedre. De trener rett og slett ikke nok. Mange har mye å hente på mer og bedre trening. Toppidrettsutøvere som Petter Northug og Håvard Bøkko har ikke noe å hente på mer trening da de allerede ligger tett opp mot deres fysiske kapasitet og må være bevisste på ikke å overtrene seg osv. Slik er det ikke for fotballspillere. Nesten ingen er i nærheten av den grensen, og nesten ingen gidder å gjøre det som trengs for å bli så gode som de kunne blitt dersom de hadde vært 100% dedikerte.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #32 : 22. november 2009, 01:59 »
Jeg er negativ til fotball pga av 3grunner:
1. De skader seg å sutre som bare F
2. Det ligger alt for mye penger i sporten hvor de springer etter en dum ball.
3. De er vistnok forbilder for unger, men synes de er dårlige forbilder.

1: Det er faktisk ikke alle som sutrer for at de blir skadet. Jeg vil si at dette er et typisk eksempel på folk som ikke har peiling på fotball.

2: Her er jeg helt enig med deg

3: Hvorfor synes du at de er dårlige forbilder for unge?
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #33 : 22. november 2009, 02:01 »
1: Det er faktisk ikke alle som sutrer for at de blir skadet. Jeg vil si at dette er et typisk eksempel på folk som ikke har peiling på fotball.

2: Her er jeg helt enig med deg

3: Hvorfor synes du at de er dårlige forbilder for unge?
Fordi (altfor mange, note: 1 er 1 for mange) de røyker, drikker og sloss? Og fordi de jukser hele tiden. Men regelverket er lagt opp til juks, så det er ikke bare deres feil.
In Rafa we trust.

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #34 : 22. november 2009, 02:05 »
Tviler på at det er så mange spillere på toppnivå som drikker, røyker og slåss. Er jo alltid noen, men dette her er nok ikke noe som bare går igjen i fotball, men også maaaange andre sporter!

Juks går jo selvsagt også igjen i flere idretter, men på hvilken måte vil du si at regelverket i fotball er lagt opp til juks?
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #35 : 22. november 2009, 02:09 »
Tviler på at det er så mange spillere på toppnivå som drikker, røyker og slåss. Er jo alltid noen, men dette her er nok ikke noe som bare går igjen i fotball, men også maaaange andre sporter!

Juks går jo selvsagt også igjen i flere idretter, men på hvilken måte vil du si at regelverket i fotball er lagt opp til juks?
Paul Gascoine? Eric Cantona? Dette er store spillere som er forbilder for mange unge, vil du si at dette er gode forbilder for gutter på 10-12 år? I tillegg så jusker alle fotballspillere, skal unger i dag lære seg at det lønner seg å jukse?

Frankrike gikk videre fra kvalifiseringen til VM ved hjelp av juks. Juks lønner seg i fotball så lenge dommeren ikke ser det, legger ikke da regelverket opp til at juksing vil forekomme? Videodømming er, sett fra et slikt synspunkt, det eneste riktige. Noe av sjarmen med fotball er jo dommeren, og at juks forekommer, så jeg er ikke av den formening at man skal praktisere videodømming.

At en fotballspiller er et dårlig forbilde er selvsagt mye værre enn at en annen idrettsutøver er et dårlig forbilde. Hvorfor? Fotball er verdens mest populære sport.
In Rafa we trust.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #36 : 22. november 2009, 02:27 »
Fotball er verdens mest populære sport.

..Nei.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #37 : 22. november 2009, 02:40 »
..Nei.
Jo.
Sitat
Fotball er den mest populære sporten i verden,
http://www.moisund.com/Arkiv%202009/Februar/Heia%20Start.pdf
Sitat
Monday, January 1, 2007 -- Soccer is the world\'s most popular sport. No other sport is being played and watched by so many people.
http://www.sportspundit.com/article/3/
Sitat
It\'s no surprise that football, or what Americans call \"soccer\" is the world\'s most popular sport to play and to watch.
http://ezinearticles.com/?Most-Popular-Sports-Around-The-World&id=551180

Vil du ha mer?
In Rafa we trust.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #38 : 22. november 2009, 02:41 »
Ok da.. Må ha blandet sport og idrett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #39 : 22. november 2009, 02:42 »
Lol så mange idiotiske innlegg.

"Hovedpoenget er vel at de burde og kunne vært enda bedre. De trener rett og slett ikke nok. Mange har mye å hente på mer og bedre trening."
Hvorfor nevner flere her at fotball spillere ikke har peiling på kosthold, vekter og eier ikke selvdisiplin? Tror dere virkelig at super stjernene propper i seg burgere, grandis og alkohol hver uke? Gi dere, skaff dere litt informasjon. Disse gutta er proffesjonelle til rota, trener flere timer hver uke, egentrening ved siden av og kamp. Hvor har dere at de har mer å gå på? Hadde de trent mere, hadde de ikke kunne spilt et beinhardt program på ofte flere kamper i uken. Og treninger hver dag hvor de skal yte maks for å få spilletid. Stor klubbene forventer disiplin og maks presentasjoner nesten hver dag i året. De betaler enorme summer for disse spillerne og de forventer noe tilbake. Kunne topp spillerne trene mer, så hadde de blitt presset til å gjøre dette. Dere har rett og slett ikke peiling!

"Ålesund er ranket kanskje topp... 400?"
Lol, ålesund kan drømme om å komme så langt opp. Mulig rosenborg ligger i området her.

"nr. 1 eller nr. 2 i verdens hardeste fotballiga"
Einar da, kommer med et sitat som dette viser jo at du ikke har overhodet peiling på fotball. Den spanske ligaen er ikke hard i hele tatt. Forskjellen på lagene der er så ekstrem at det skammer ligaen. Topp lagene er gode, resten holder et elendig nivå som tippeligaen.

"Når det kommer fotballspillere som er gode så blir de genierklært og gudebenådet."
Nå jaktes talenter i verden med enorme ressurser. De fleste her blir sjekket grundig om de har ferdighetene som skal til. Selvom de er genierklært så vraker storklubbene dem, fordi de ikke har det lille ekstra som er nødvendig. De som slår igjennom kraftig, ja de er gudebenådet og fortjener det. De er ekstremt gode på hva de gjør og fortjener kreditt.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #40 : 22. november 2009, 02:45 »
HALLO?!?! Dette er et treningsforum der minst 80 % av medlemmene enten er styrkeløftere, bodybuildere eller vektløftere som aldri har satt en fot på en fotballbane, pluss at alle her inne som sier at fotball suger, suger i det selv.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #41 : 22. november 2009, 02:49 »
\\\"Ålesund er ranket kanskje topp... 400?\\\"
Lol, ålesund kan drømme om å komme så langt opp. Mulig rosenborg ligger i området her.
Rosenborg er nr 58 all time i champions league. Vil tro at de da innehar en bedre posisjon enn rundt 400. plass i Verden.
Sitat
58.Rosenborg BK              Nor   9  36  11   4  21  43  77  -34   1   27
http://www.cyberbeach.net/drazen/europec1.htm
Her er de på en 49 plass.
http://www.aviana.com/asgeir/rank.html
31. plass
http://jfoot.perso.neuf.fr/foot/data/uefa20y.html
In Rafa we trust.

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #42 : 22. november 2009, 03:20 »
Hehe! om denne posten her ikkje er for å få alle på treningsforumet forbanna så veit ikkje eg. Cheesy
er det så vanskelig å skjønne at folk som driver med styrkeløft, bodybuilding og styrketrening har noe å si om den generelt dårlige styrketreningen til fotballspillere???
eg nevner i fleng:

1. Kvartbøy
2. Eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg spiller fotball(nesten som å si at eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg er styrkeløfter!)
3. markløft, kva er det?
4. bicepscurl m handtler må nå gjøre meg til en bedre fotballspiller!
5. For å trene situps må du iallefall gå opp 90% med overkroppen for å aktivere magen!
6. drit i kva desse som har drevet med dette i 10-20 år sier. vi er fotballspillere å veit bedre!
 
Tada! derfor er eg negativ til fotballspillere og holdningen deira til styrketrening(ikkje fotball som er ein kjempe sport!)
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #43 : 22. november 2009, 03:27 »
Hehe! om denne posten her ikkje er for å få alle på treningsforumet forbanna så veit ikkje eg. Cheesy
er det så vanskelig å skjønne at folk som driver med styrkeløft, bodybuilding og styrketrening har noe å si om den generelt dårlige styrketreningen til fotballspillere???
eg nevner i fleng:

1. Kvartbøy
2. Eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg spiller fotball(nesten som å si at eg trenger ikkje trene bein pågrunn av at eg er styrkeløfter!)
3. markløft, kva er det?
4. bicepscurl m handtler må nå gjøre meg til en bedre fotballspiller!
5. For å trene situps må du iallefall gå opp 90% med overkroppen for å aktivere magen!
6. drit i kva desse som har drevet med dette i 10-20 år sier. vi er fotballspillere å veit bedre!
 
Tada! derfor er eg negativ til fotballspillere og holdningen deira til styrketrening(ikkje fotball som er ein kjempe sport!)
Og dette vet du fordi du har sett fotballspillere på toppnivå i styrkerommet? Det har jeg, faktisk sett Brede Hangeland trene styrke, og jeg kan bekrefte at han trente kvartbøy Tongue
In Rafa we trust.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #44 : 22. november 2009, 03:31 »
Du henter fram en rank over europeiske lag som har vært med i europa. Arsenal på 100 plass og rosenborg på 58 plass? Haha den var god.

Tar man for seg alle lag i verden, og ser på rosenborg sin kvalitet per dags dato. Så kommer de så langt ned på lista det er tragisk. Håper du virkelig ikke er seriøs at rosenborg bør rangeres som en toppklubb.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!