Skrevet av Emne: Hjelp til å ta steget "videre"  (Lest 3418 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Hjelp til å ta steget "videre"
« : 22. november 2009, 18:14 »
Heisann folkens!
Forgje gang jeg var på jobb fant jeg ut at det var på tide å begynne å tenke litt på helsa og satte i gang med å trene så og si hver dag i 14 dager, så en mnde "fri" hvor jeg ikke trente også trener jeg igjen nå når jeg er ombord (begynte 9 dager siden, trent hver dag), Jeg fikk ikke trene hjemme siden jeg flakset over hele verden og mye som kom i veien, hvorfor jeg valgte å trene hver eneste dag (Har hørt det er ganske unødvendig, vet ikke om det stemmer da) er nok bare fordi jeg jobber på havet, 4 uker på 4 uker og har ikke noe annet å gjøre så en time trening hver dag er like mye tidsfordriv som det er for musklenes del, men nå har jeg endelig fått meg leilighet og føler på meg at det er på tide å begynne å trene igjen og har så og si ordnet med treningstudio medlemskap alt så kan trene 4-5 dager i uken når jeg er på fri, jeg skal ikke si hver dag for you know, er mye som skjer i fritiden som du kansje heller velger å prioritere hehe smile.gif
Men det jeg tenkte på var hvordan jeg skal gå frem, tenkte jeg skulle strekke det så langt at jeg faktisk kunne laste opp noen bilder så jeg slipper å forklare hvordan jeg "ser ut" hehe

http://img18.imageshack.us/img18/8781/bilde32a.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/5011/bilde1r.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1324/bilde1l.jpg

Ganske så lite detaljerte bilder, men har ikke mulighet til å knipse nye nå tongue.gif

Jeg har ikke noe planer om å bli den nye arild eller en massiv muskelbunte, vil bare ha en kropp som ser bra ut og jeg trives med trening så langt så føler på meg at jeg kan klare det lett smile.gif
Men siden jeg merket at det virker som det er mye erfarne folk her så noen som har noen idéer med hva jeg burde trene, hvordan og sånt? Proteinpulver og anbefale?
Som du ser så har jeg litt fett som jeg og burde bli kvitt, med denne mengden burde jeg begynne på diet? så og på noen greier på myrevolution om "Neodiet" noen som vet hvordan dette virker og om det virker i det hele tatt? sto ikke så mye på den siden. Eller er det ikke vits siden jeg ikke er direkte feit og du brenner nå litt av mens du trener?

Så det jeg lurer på er enkelt og greit:
- Hva burde jeg trene (ikke hvilke muskler, men øvelser)
- Hvordan
- Kosthold (Noen idéer? er ikke akuratt en mester på kjøkkenet!:p men kan nå lage mat wink.gif )
- Proteinpulver (Noe å anbefale?)
- Trenger jeg slanke diet ?

Og det patetiske typiske spørsmålet, har jeg noe sjangs for å få frem tydelige muskler til sommeren ? haha tongue.gif og hvis ikke gjør det ikke SÅ mye selvom jeg virkelig vil det, men igjen, hvem vil vell ikke det smile.gif

PS: Målet er en hot kropp for å si det sånn, ikke en muskelbundt, har ikke lyst til å se ut som arnold eller tungvektløfter for å si det med hånden på hjertet, bare en fin "sommerkropp" Smiley

Andre tips og idéer er hjertelig velkommen!

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #1 : 22. november 2009, 19:59 »
Du er vel for all del ikke feit. Du må legge på deg litt muskler, og dette er tiden å gjøre det på.. Det er vinter, med mye klær og få turer på stranda..

Det holder lenge å trene tre-fire ganger i uka. På trening bryter du ned kroppen og den trenger tid og næring på å bygge seg opp igjen. så det er lite hensiktsmessig å trene hver dag.

Og ja, du har absolutt mulighet til å få frem litt muskler før sommeren, med litt struktur på treningen og ett godt kosthold. Tren godt frem til utpå vårparten, mens du spiser godt, så kan du legge på deg ett par kilo muskler. Så kan du ta en liten diett, får å få frem sommerformen.

Øvelser du bør trene er såkalte baseøvelser, som belaster flere muskler på en gang.

Knebøy
Markløft
Benkpress
Roing
Chins/pullups
Militærpress

Og varianter av disse øvelsene.


Du trenger strengt tatt ikke flere øvelser enn dette. De trener hver eneste store muskelgruppe i hele kroppen. Du bør trene hver muskel flere ganger i uka. Bodybulder splitter har vist seg å gi dårligere fremgang for nybegynnere.

angående kosthold, så bør du lese endel på kosthold forumet og få grunnleggende kunnskap, så kan du evt spørre om det er noe du lurer på.

25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #2 : 22. november 2009, 20:04 »
15% kroppsfett kanskje? Legg på deg litt muskler først uansett, ser bare pinglete ut med mindre kilo på kroppen enn det du har nå.

Du kan jo kjøre 2 uker svakt kalorioverskudd, 2 uker moderat underskudd osv. I tillegg til at du trener styrke noe hardere når du kjører overskudd.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #3 : 22. november 2009, 20:15 »
Takker for svar folkens! Smiley Har lest litt her og der de siste to dager, men skal ikke begynne å legge ut om hva jeg har "funnet" ut og påstå jeg vet alt for det gjør jeg absolutt ikke, har mest fokusert på hvilke type øvelser jeg skal begynne med disse 2 dagene, tenke jeg skulle lese litt på kosthold i morgen eller noe sånt Smiley Har jo ikke veldig hastverk siden jeg ikke har planer om å begynne å trene 100% seriøst før jeg kommer hjem 4 desember til da så blir det bare amatør trening ombord Smiley

Igjen Tusen takk for svar! flere tips hjertelig velkommen Smiley

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #4 : 22. november 2009, 22:43 »
Du kunne tatt i stede for hver eneste dag og heller ta 3 dager i uka. hvor du fordeler det opp i muskelgrupper
Som Rygg, Biceps og mage som trenes bra sammen. Bryst biceps trenes også bra sammen. så kan du ta en dag med bein. på rygg kan du variere litt fra å trene lats med nedtrekk til å ta markløft og slike ting.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #5 : 23. november 2009, 00:52 »
Tingen er her ombord er det minimalt med utstyr, siden det meste fakitsk er "ulovlig", vi har ikke stang og mulighet for squats, benkpress osv osv, Kunne jo altid hørt med sjefen om jeg kan få lov til å lage min egen stang nede i verkstedet da, men spørs om jeg får lov til det siden det er trosalt en grunn for at det er ulovlig i og med at båten slingrer frem og tilbake og da kan det være litt risky med stand hehe.
Så ja, nedpress funker fint på multimaskinen og manualer har vi og, mer enn det er det ikke faktisk, klarer heldigvis akuratt å lage plass til planke hehe, men det ombord finner jeg ut av selv. Det er hjemme jeg trenger mest hjelp for der kan jeg gjøre alt på studioet:)

Edit: + sykkel, tredmølle og benk med ryggstøtte glemte jeg hehe

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #6 : 23. november 2009, 08:20 »
Sitat fra: Johannes93
Dag1: Rygg, Biceps, Mage:
Markløft
enarms hantelroing
Foroverbøyd Roing
Bicepscurl /m hantler
bicepscurl med kabel
Crunches

Dag2: hvile

Dag3: Bryst, Triceps:
Benkpress
Skrå hantelpress
flate flyes
Dips
PushDown
Franskpress

dag4: hvile

dag5: Skuldre, Bein
Militærpress
arnoldpress
fronthev
sidehev
knebøy
benpress

dag6: rygg, triceps

Nedtrekk
nedtrekk med vhandtak
Kabel Roing
pushdown
Smal benk

dag7:

da tar jeg noe jeg føler kroppen er klar for å trene igjen

Dette er det programme jeg har brukt en stund nå, som jeg føler fungerer for meg. jeg vil ikke si at det fungerer på deg, men vil kanskje gi deg noen ideer om hvordan du kan sette opp treningsdagen din Smiley
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #7 : 23. november 2009, 08:23 »
Tunge baseøvelser og liter på liter med H-melk.

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #8 : 23. november 2009, 11:15 »
Du kunne tatt i stede for hver eneste dag og heller ta 3 dager i uka. hvor du fordeler det opp i muskelgrupper
Som Rygg, Biceps og mage som trenes bra sammen. Bryst biceps trenes også bra sammen. så kan du ta en dag med bein. på rygg kan du variere litt fra å trene lats med nedtrekk til å ta markløft og slike ting.

ja helt rikti, tren mindre så får du bedre fremgang
kroppen må hvile vettø
sov minst 9timer om nattaen, tren 3-4ganger i uka
å spis sunt og bra
70% er kosthold 30% er treninga husk det!
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #9 : 23. november 2009, 11:52 »
Skal holde meg til 3 dager i uken eller annen hver dag Smiley
Men det med søvn er ganske å vanskelig her på jobb hehe, de siste 14 dagene har jeg bare fått sovet maks 4 timer i døgnet, ikke akuratt det sunnenste som er, men skal gjøre mitt beste for å komme meg i sengen tidligere Wink

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #10 : 23. november 2009, 12:29 »
det er bra Smiley nok søvn så kroppen får byggd seg opp igjen er viktig. Smiley men husk og spis riktig Smiley og få inn god teknikk på øvelsene du kjører.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #11 : 23. november 2009, 13:50 »
Skal holde meg til 3 dager i uken eller annen hver dag Smiley
Men det med søvn er ganske å vanskelig her på jobb hehe, de siste 14 dagene har jeg bare fått sovet maks 4 timer i døgnet, ikke akuratt det sunnenste som er, men skal gjøre mitt beste for å komme meg i sengen tidligere Wink
hehe, ja er vell ikke noe å gjøre med vis det er jobben menmen...
det er om nattaen man bygger muskler da sender du hormoner ut fra bak i hjernen å ut i blodet, så det er viktig å sove mye!
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #12 : 23. november 2009, 13:58 »
Sømnen er ofte undervurdert. Det er megte stor forskjel på å sove 6 timar, og å spve 9 timar.
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #13 : 23. november 2009, 14:30 »
Jeg får vell se til å få meg i seng i 22:00 tiden Wink
Fått med en kompis som skal begynne og så det hjelper litt på starts moralen! =)

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Hjelp til å ta steget "videre"
« #14 : 23. november 2009, 15:04 »
I slikt fysisk arbeid som det du driver med er det definetivt viktig med masse mat og søvn. Førstepri!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!