Skrevet av Emne: Er pc'en syk?  (Lest 8602 ganger)

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #15 : 24. november 2009, 00:09 »
For folk som er total n00b, i allefall. Er ikke no stress å kjøre maskina i et par år uten å formatere om man veit hvordan man skal holde styr på saker og ting. Å formatere pcen er som å tenne på huset når det i grunnen bare trenger et strøk maling.. Tongue

Når det gjelder forhandlere: av og til sletter de ikke alt, andre ganger sletter de ALT. Til og med det du vil ha. Tryggest å gjøre det sjøl, imho.

Ja, trådstarter var jo "n00b"? Tror også du overdramatiserer formatering, det er jo bare som å reinstalle et program, bare at du samtidig mister alle programmene som er installert, det er derfor han må gjøre det hos forhandleren sin pga programmene han trenger for sin pc. Bærbare pc'er er ikke som stasjonære vettu Wink Fikk du i det hele tatt med deg at han fikk pc'en ferdiginstallert?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #16 : 24. november 2009, 00:10 »
Du sier bare til forhandleren det du ikke vil at han skal slette, det jor ihvertfall jeg, slik at ikke alle skulenotatene mine ble sletta ..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Er pc'en syk?
« #17 : 24. november 2009, 00:13 »
Aaah, det Orginale Virus programme right? Neitakk:P prøvd det før og det liker jeg ikke. Altså vis du har en arbeids data, Greit nok. Men en data du gamer på. hvor du sikkert laster ned ting Tongue (som meg) da vil jeg si det er nytteløst. La meg gi et eksempel om hva som vil skje og som har skjedd:P : Viruset legger seg i windows filene, Det TEITE virusprogrammet vil veldig gjærne fjerne det. Og BAM, det sletter det fordi det føler at det er det som er riktig, og da havner problemet. uendlige feilmeldinger når jeg skrur på datan. Filer fra windows mangler. ting funker ikke som det skal. Da vil jeg heller ha det slik at den bare blir litt seinere og når den blir for sein. Formaterer jeg den, har alt av drivere lagret på en anner Partisjon. så det er enkelt for meg vertfall å få alt tilbake som det er Smiley

Ja, trådstarter var jo "n00b"? Tror også du overdramatiserer formatering, det er jo bare som å reinstalle et program, bare at du samtidig mister alle programmene som er installert, det er derfor han må gjøre det hos forhandleren sin pga programmene han trenger for sin pc. Bærbare pc'er er ikke som stasjonære vettu Wink Fikk du i det hele tatt med deg at han fikk pc'en ferdiginstallert?

Det er ikke noe problem og skaffe de driverene til laptop som du trenger. mange tror det er vanskelig, men det er ikke så vansklig egentlig.
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Er pc'en syk?
« #18 : 24. november 2009, 00:15 »
det er jo bare som å reinstalle et program, bare at du samtidig mister alle programmene som er installert
AKKURAT det samme som å installere et vanlig program, bare at du mister ALT annet i prosessen!!1 Høres jo bra ut..

Hva har det med saken å gjøre om maskina er ferdiginstallert da du?

Kanskje jeg bør omformulere; formatering er for tullinger som ikke skjønner, veit, evt ikke VIL skjønne og ikke VIL vite av andre muligheter.. Tongue For all del, om folket er innmari gira på å drive å kuke med å formatere, installere drivere og all verdens drit og bruke en hel dag på dette, kontra å laste ned et par programmer, kjøre disse, og bare bruke et par timer, sannsynligvis mindre, be my guest. Og hva med alle programmene som slutter å fungere fordi mange av filene programmene bruker ligger i Windows-partisjonen, og disse blir sletta når man formaterer?

Selv bruker jeg ca en time i måneden der jeg ordner opp i ting. På laptop, mind you. Har aaaaldri skjedd noe feil, enda jeg bruker Vista. Har feks hatt BSOD bare 2 ganger på ganske nøyaktig ett år, og maskina er like kjapp som før. Kjøpte den i november i fjor, og har enda ikke formatert. Det mest dramatiske jeg har gjort er defrag..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Er pc'en syk?
« #19 : 24. november 2009, 00:17 »
AKKURAT det samme som å installere et vanlig program, bare at du mister ALT annet i prosessen!!1 Høres jo bra ut..

Hva har det med saken å gjøre om maskina er ferdiginstallert da du?

Kanskje jeg bør omformulere; formatering er for tullinger som ikke skjønner, veit, evt ikke VIL skjønne og ikke VIL vite av andre muligheter.. Tongue For all del, om folket er innmari gira på å drive å kuke med å formatere, installere drivere og all verdens drit og bruke en hel dag på dette, kontra å laste ned et par programmer, kjøre disse, og bare bruke et par timer, be my guest.

Hehe ja folk for vel gjøre som de vill Smiley jeg bruker som regel bare 30 - 40 min på å formatere og instalere drivere så for meg er det ikke noe problem Smiley
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #20 : 24. november 2009, 00:17 »
Jepp, du har helt rett, men bare med en bærbar PC du kjøper og installerer windows selv.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #21 : 24. november 2009, 00:21 »
AKKURAT det samme som å installere et vanlig program, bare at du mister ALT annet i prosessen!!1 Høres jo bra ut..

Hva har det med saken å gjøre om maskina er ferdiginstallert da du?

Kanskje jeg bør omformulere; formatering er for tullinger som ikke skjønner, veit, evt ikke VIL skjønne og ikke VIL vite av andre muligheter.. Tongue For all del, om folket er innmari gira på å drive å kuke med å formatere, installere drivere og all verdens drit og bruke en hel dag på dette, kontra å laste ned et par programmer, kjøre disse, og bare bruke et par timer, sannsynligvis mindre, be my guest. Selv bruker jeg ca en time i måneden der jeg ordner opp i ting. På laptop, mind you.

Prøv å installere vista eller xp på en ferdig installert laptop å se om du får tak i drivere da? Det er helt klin umulig, det har veldig mye med at windows'ene ikke skal være falske.

Og ikke bland han dærre "johannes93" opp i det jeg sier .. Jeg sa til anbefalig at han burde formatere maskinen sin 2-3 ganger i året, ikke hver måned.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Er pc'en syk?
« #22 : 24. november 2009, 00:22 »
jeg sier ikke at alle andre bør formatere dataen sin. men det er mitt valg og min løsning. og det er det jeg liker best Smiley
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Er pc'en syk?
« #23 : 24. november 2009, 00:31 »
Hehe ja folk for vel gjøre som de vill Smiley jeg bruker som regel bare 30 - 40 min på å formatere og instalere drivere så for meg er det ikke noe problem Smiley
Men da er det jo greit, tar ca like lang tid som det jeg gjør da.. Smiley

Prøv å installere vista eller xp på en ferdig installert laptop å se om du får tak i drivere da? Det er helt klin umulig, det har veldig mye med at windows'ene ikke skal være falske.

Og ikke bland han dærre "johannes93" opp i det jeg sier .. Jeg sa til anbefalig at han burde formatere maskinen sin 2-3 ganger i året, ikke hver måned.
Selvsagt går det an. Hvorfor skulle det ikke det? Tongue Hva om driveren til lydkortet eller noe slutter å funke da, skal det ikke gå an å fikse det sjøl? Jeg har gjort de greiene der en MILLION ganger, aldri no stress. Tar dog litt tid.. Men langt fra umulig.

Bland han i hva du sier? Det var et generelt svar til alle som måtte mene at formatering er good shit. Selv om jeg siterte bare deg, betyr det jo ikke at svaret mitt bare er retta mot deg..

Igjen: NEI, det er helt unødvendig å formatere pcen om den begynner å bli treig. Eneste grunnen jeg ser til å måtte formatere er hvis systemet plutselig skulle få uopprettelige skader (som likevel sjelden er uopprettelige, fordi de aller fleste filene i systemet kan erstattes med en ny kopi. Kanskje litt mer for viderekommende, men dog..)

Jeg mener bare at han som oppretta tråden åpenbart ikke har så veldig peiling på data. Ser for meg at det er enklere for denne personen å laste ned og installere et par programmer som kan rydde opp i rotet, enn det er å lære seg hvordan man formaterer, legge inn drivere etc.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #24 : 24. november 2009, 00:44 »
Men da er det jo greit, tar ca like lang tid som det jeg gjør da.. Smiley
Selvsagt går det an. Hvorfor skulle det ikke det? Tongue Hva om driveren til lydkortet eller noe slutter å funke da, skal det ikke gå an å fikse det sjøl? Jeg har gjort de greiene der en MILLION ganger, aldri no stress. Tar dog litt tid.. Men langt fra umulig.

Bland han i hva du sier? Det var et generelt svar til alle som måtte mene at formatering er good shit. Selv om jeg siterte bare deg, betyr det jo ikke at svaret mitt bare er retta mot deg..

Igjen: NEI, det er helt unødvendig å formatere pcen om den begynner å bli treig. Eneste grunnen jeg ser til å måtte formatere er hvis systemet plutselig skulle få uopprettelige skader (som likevel sjelden er uopprettelige, fordi de aller fleste filene i systemet kan erstattes med en ny kopi. Kanskje litt mer for viderekommende, men dog..)

Jeg mener bare at han som oppretta tråden åpenbart ikke har så veldig peiling på data. Ser for meg at det er enklere for denne personen å laste ned og installere et par programmer som kan rydde opp i rotet, enn det er å lære seg hvordan man formaterer, legge inn drivere etc.

OK, hør mer mister. Under laptoppen til denne fyren står det en CD-key, den keyen er beregnet til EN, EN (!!!!) windows vista cd, fordi den er ferdiginstallert når han kjøpte den. Samma er det med min. Vist noen prøver å formatere den laptoppen med en annen windows vista, som da inneholder en annen cd-key, kommer det frem at denne windowsen ikke er gyldig. Har prøvd, selv, samt andre i klassen, og ja, det skjedde med alle. Vell, i dette tilfellet var det bare meg og en til Tongue Men du skjønner poenget ...
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Er pc'en syk?
« #25 : 24. november 2009, 00:52 »
OK, hør mer mister. Under laptoppen til denne fyren står det en CD-key, den keyen er beregnet til EN, EN (!!!!) windows vista cd, fordi den er ferdiginstallert når han kjøpte den. Samma er det med min. Vist noen prøver å formatere den laptoppen med en annen windows vista, som da inneholder en annen cd-key, kommer det frem at denne windowsen ikke er gyldig. Har prøvd, selv, samt andre i klassen, og ja, det skjedde med alle. Vell, i dette tilfellet var det bare meg og en til Tongue Men du skjønner poenget ...

Da er dere ikke flinke nok tror jeg Cheesy

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #26 : 24. november 2009, 00:54 »
Da er dere ikke flinke nok tror jeg Cheesy

mener?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Johannes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 183

Sv: Er pc'en syk?
« #27 : 24. november 2009, 08:07 »
OK, hør mer mister. Under laptoppen til denne fyren står det en CD-key, den keyen er beregnet til EN, EN (!!!!) windows vista cd, fordi den er ferdiginstallert når han kjøpte den. Samma er det med min. Vist noen prøver å formatere den laptoppen med en annen windows vista, som da inneholder en annen cd-key, kommer det frem at denne windowsen ikke er gyldig. Har prøvd, selv, samt andre i klassen, og ja, det skjedde med alle. Vell, i dette tilfellet var det bare meg og en til Tongue Men du skjønner poenget ...
DEr tar du helt feil. du kan fint installere en annen windows på en ferdiginstallert Windows laptop. Da er uikke du godt nok på data. for Right now sitter e på en ferdig installert windows. formaterte den i går. gikk helt fint. så da er det noe du gjør feil. da har du mest sannsynligvis feil Cdkey til Cd'n. for det går hos meg. Jeg har gjort dette med 3 laptops som, JA: kommet ferdig installert fra bedriften. og JA: det funker helt fint å formatere dem. men du kan ikke bruke den samme cd-keyen som står under den. du må skaffe en annen Som hører til DEN cd du bruker.
PRoblemet er løst. og svaret er. DET GÅR FINT!. Smiley
Benk: 65kg x1
Knebøy: 100kg x1
Markløft: 120kg x1

Vekt: 74kg
Høyde: 187cm
Alder: 16år

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will!!!

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Er pc'en syk?
« #28 : 24. november 2009, 08:44 »
DEr tar du helt feil. du kan fint installere en annen windows på en ferdiginstallert Windows laptop. Da er uikke du godt nok på data. for Right now sitter e på en ferdig installert windows. formaterte den i går. gikk helt fint. så da er det noe du gjør feil. da har du mest sannsynligvis feil Cdkey til Cd'n. for det går hos meg. Jeg har gjort dette med 3 laptops som, JA: kommet ferdig installert fra bedriften. og JA: det funker helt fint å formatere dem. men du kan ikke bruke den samme cd-keyen som står under den. du må skaffe en annen Som hører til DEN cd du bruker.
PRoblemet er løst. og svaret er. DET GÅR FINT!. Smiley

Kan ikke du lære å skrive? Har problemer med å forstå hva du skriver. Isåfall, det går vist du kjøper en orginal vista cd, noe som koster. For vist du formaterer med en ugyldig vista med ugyldig cd-key, kan du ikke validere windowsen når det på et tidspunkt kommer frem en sånn greie som krever at du skriver inn en orginal cd-key. Dette er ihvertfall på de nye laptoppene, for å hindre piratkopiering av windows vista.

Vist du installerer windows xp på en ny laptop, er det utrolig vansklig å få tak i drivere til pc'en siden de driverene som er laget for akkurat den pc'en, er beregnet på vista.

Tror du ikke jeg har prøvd selv å formatere? Hæ? Det endte til slutt opp med at han datamannen på leverandøren min måtte si til meg hvordan det funket med windowsen, at enten jeg kjøpte en helt ny windows vista cd selv, eller at jeg formaterte hos dem siden jeg fikk den ferdig installert. Og cd-keyen på baksiden bruker de når de formaterer pc'en min.

Edit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330217

Der ser du at det koster en del, og ikke uten grunn. Altså, for å si det sånn er det en grunn til at de frister med ferdiginstallerte maskiner, for det har sin pris.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Er pc'en syk?
« #29 : 24. november 2009, 08:46 »
Det er en kjent sak at Acer bærbare trenger en bios flash for å gå raskere.
Desuten ville jeg avinstalert alle acer programvare som følger med dette gjelder også virusprogrammet.
Controllpanel-Legg til fjern programmer, fjern alt som har med acer og gjøre.. kan nesten garantere at dette vil hjelpe.. Men hvor mye er usikkert.
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!