Skrevet av Emne: Testing av anlegg  (Lest 2092 ganger)

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Testing av anlegg
« : 29. november 2009, 15:30 »
Har tatt meg råd til å kjøpe et nytt anlegg. Så er jeg på jakt etter sanger så jeg kan bruke når jeg stiller det inn. Har hørt av the expertz at klassisk musikk skal være bra, men jeg finner bare ekkel Mozart og Beethoven som ikke har noen dyp bass i sin musikk for å si det slik.
Nå tenker jeg ikke bare på klassisk, men kanskje film musikk som:
Pirates of the Carribean - Jack Sparrow
Hans Zimmer - Now We Are Free


Ellers er det bare å komme med musikk som du tror vil være bra til å stille inn et anlegg med.

Thænks Smiley

Edit: Prodigy - Breathe var bare helt syk på anlegget, denne føler jeg har det meste.

- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Testing av anlegg
« #1 : 29. november 2009, 15:34 »
Gratulerer hva har du kjøpt deg?  Cheesy

Har en rekke ulike plater med testspor for både kalibrering og annet, hva slags spor er du ute etter?
Noen som imponerer eller som avslører skavanker som må/kan forbedres?

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Testing av anlegg
« #2 : 29. november 2009, 15:53 »
Gratulerer hva har du kjøpt deg?  Cheesy

Har en rekke ulike plater med testspor for både kalibrering og annet, hva slags spor er du ute etter?
Noen som imponerer eller som avslører skavanker som må/kan forbedres?

Takker. Ble mye fram og tilbake, har vært å hørt på maange forskjellige høytalere, så var i tvil helt til jeg var innom en butikk å hørte front settet til:

http://www.bmaudio.no/default.asp?pg=Info&pID=425&openMenu=true&menuID=279

Kjøpte hele den pakken. Var ufattelig god lyd følte jeg, med tanke på alt det andre jeg har hørt til rundt den samme prisen.


Jeg fikk kjøpt en forsterker til halv pris av en kamerat
http://www.hjemmekino.no/database/avampinfo.aspx?katalognr=190

Jeg er på jakt etter begge deler faktisk, noen som imponerer eller som avslører skavanker.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Testing av anlegg
« #3 : 29. november 2009, 15:58 »
Gothic power

Enya - only time?

Requiem for a dream remix

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Testing av anlegg
« #4 : 29. november 2009, 16:02 »
Gothic power

Enya - only time?

Requiem for a dream remix

Takker, får laste ned å prøve de ut.
Two Steps From Hell hadde ufattelig mye bra.



- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Testing av anlegg
« #5 : 29. november 2009, 16:08 »
Morro, Lyd er morro  Grin

Lager en liten shortlist over noen låter og kommenter de under

Janis Ian - Breaking Silence

Ekstremt kult spor, både imponerer og kan brukes til kalibrering.
Det du kan lytte etter her er stemmen hennes, den beveger seg mye opp og ned i frekvens. Noe som gjør at det fort kan bli grautete dersom høytalerene står plassert slik at de får for mye mellobass og/eller for tynn mellomtone.  Sitter denne så er det jævli morro

Safri Duo -  Samb-Adagio

Fett spor, imponerer med rått trøkk og skyv som virkelig setter både høytaler, forsterker og ører på prøve dersom den spilles høyt

Sabia - Angel

En poplåt med rimelig god lyd og knall for og sjekke hvordan annlegget skiller instrumenter fra hverandre, mye som skjer når låten peaker og dersom stemmen drukner i musikken er det noe galt. Det kan også fort slå andre veien med denne. Stemmen står frem alene og skjærer i øregangene mens musikken bare er noe gnål som skjer baki der. Kompleks låt men sitter den er den knallkul

Hugh Masakela - Stimela

Helt jævlig låt, hater den intenst. Men den er bra for og sjekke bassresponsen i annlegget. Klassiker som ble spillt til døde tidlig i min audiofile karierre

Nikolai Rimsky-Korsakov - Allegro Molto


Suuuuuperbra klassisk innspilling, en dynamikk og ett trøkk du sjelden vil finne siden. Kan fort bli skjærende og ubehagelig. Og er den det har du en utfordring i kalibrering og plassering.

Yim Hok-Man - Poem Of Chinese Drums

Her har du BASS som bare faen, vær forsiktig med volumkontrollen da du fort kan sitte med elementene i fanget  Grin

Bjørn Berge - N.I.B

Akustik musikk av blueskjempen fra Haugesund, ett driv og en råhet som er helt knall. Spill denne høyt, hører du han tramper takta? Hører du alle hans 12 strenger? Kompleks låt men jæææævli bra

Viss du kommer over noen plater utgitt av Sheffield Labs så er det sikre vinnere, knall lyd, kjedelig musikk. Men perfekt for og vise annleggets beste sider.

Har mye mer, men husker ikke alt, en stund siden jeg dreiv og kalibrerte og styrte. Bitt ganske kraftig av basillen og har smellt av en god årslønn på dette her. Nå speller jeg det jeg vil  Grin

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Testing av anlegg
« #6 : 29. november 2009, 16:14 »
Hehe, her var det myyye å teste ja. Honnør for et veldig bra svar, akkurat det jeg var på leit etter Smiley
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Testing av anlegg
« #7 : 29. november 2009, 16:19 »
Hehe, her var det myyye å teste ja. Honnør for et veldig bra svar, akkurat det jeg var på leit etter Smiley

No problemo, har platene liggende dersm du ikke finner de online. Jeg ser på profilen din at vi ikke bor lange biten fra hverandre heller.  Smiley

en link til en lang tråd med masse rart som omhandler mitt annlegg: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=24905.0

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Testing av anlegg
« #8 : 29. november 2009, 16:33 »
No problemo, har platene liggende dersm du ikke finner de online. Jeg ser på profilen din at vi ikke bor lange biten fra hverandre heller.  Smiley

en link til en lang tråd med masse rart som omhandler mitt annlegg: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=24905.0

Jeg har fått lastet ned mesteparten via torrentsider og Dc, men takk for tilbudet. Hvor bor du?

Herregud for et anlegg du har Tongue De der Avantgarde DUO høytalerene er ufattelig tøffe, rekner med du ikke trenger noen vifte i leiligheten når du spiller med de :p

Har du noen erfaring med "bananplugger" bak på forsterkeren? Føler tilkoblingene bak på forsterkeren er noe jalla :p
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Testing av anlegg
« #9 : 29. november 2009, 16:34 »
Det er et verst anlegg du hadde der Vermin. Snakker om. Er temmelig interessert i lyd og bilde selv, men har de siste åra lagt det litt på hylla, ifm. innkjøp og utbytting. Vurderer å ta det opp igjen, men den siste tiden er det bilen som har fått mesteparten av oppmerksomheten.  :Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Testing av anlegg
« #10 : 29. november 2009, 16:38 »
Jeg har fått lastet ned mesteparten via torrentsider og Dc, men takk for tilbudet. Hvor bor du?

Herregud for et anlegg du har Tongue De der Avantgarde DUO høytalerene er ufattelig tøffe, rekner med du ikke trenger noen vifte i leiligheten når du spiller med de :p

Har du noen erfaring med "bananplugger" bak på forsterkeren? Føler tilkoblingene bak på forsterkeren er noe jalla :p


Holder til i Okka By  Lips Sealed

Hehe de blåser godt de ja, drar damer gjør de ikke  :Smiley

Banaplugger er jo knall, enkelt og koble inn og ut, sitter godt og enklere og holde orden. Styr bare unna slike:

Prøv og finn noen rimelige slike, mye bedre kobling til både kabel og forsterker:

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Testing av anlegg
« #11 : 29. november 2009, 16:40 »
Det er et verst anlegg du hadde der Vermin. Snakker om. Er temmelig interessert i lyd og bilde selv, men har de siste åra lagt det litt på hylla, ifm. innkjøp og utbytting. Vurderer å ta det opp igjen, men den siste tiden er det bilen som har fått mesteparten av oppmerksomheten.  :Smiley

Hehe, ta det opp davel. De kule med hifi gear er at det nødvendigvis ikke trenger koste skjorta for og spille bra. Og dersom du vil oppgradere kan du selge det gamle, og gjøre gode bruktkjøp dersom du vet hva du skal lete etter. Er jammen ikke så mange åra siden jeg satt og koste ræva av meg med Proson og annet rask. Men det er fort gjort og bli kresen   Embarrassed

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Testing av anlegg
« #12 : 29. november 2009, 16:43 »

Holder til i Okka By  Lips Sealed

Hehe de blåser godt de ja, drar damer gjør de ikke  :Smiley

Banaplugger er jo knall, enkelt og koble inn og ut, sitter godt og enklere og holde orden. Styr bare unna slike:

Prøv og finn noen rimelige slike, mye bedre kobling til både kabel og forsterker:


Det enkle er ofte det beste ja, får ta meg en handlerunde imorgen.  Var faktisk i Okka by på fredag når den ulykka skjedde. Var drøye greier å se når de løfta den bilen opp av vannet :/

Kan ikke fatte hvorfor du ikke drar damer med det anlegget der, er vel det alle damer er på leit etter? :O

Edit: Har du noen erfaringer med HDMI "switch"?  Er litt plagsomt å bare ha 2 HDMI innganger på forsterkeren.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Vermin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Sv: Testing av anlegg
« #13 : 29. november 2009, 16:46 »
Huff ja, tragisk sak. Sitter og krysser fingrene for at det ikke var kjentfolk  Undecided

Trikset er og få damene rett til sengs, uten og la de se i stua  Grin

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Testing av anlegg
« #14 : 29. november 2009, 16:53 »
Huff ja, tragisk sak. Sitter og krysser fingrene for at det ikke var kjentfolk  Undecided

Trikset er og få damene rett til sengs, uten og la de se i stua  Grin

Ahh, stemmer. Tar du de inn gjennom soveromsvinduet da? Siden jeg bor i andre etasje har jeg fått merke at det kan bli litt slit til tider, spesielt om hun er full når hun skal klatre opp stigen.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!