Skrevet av Emne: Kan noen anbefale ett program?  (Lest 4056 ganger)

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Kan noen anbefale ett program?
« : 30. november 2009, 18:51 »
Hei, jeg har trent Dietmar i 4 uker nå, og har hvert sånn halvveis fornøyd hittil, men idag var det tung knebøy og jeg skulle ha 2*2 på 130. Kom opp til  2 reps 120 så jeg hadde ikke sjans til å ta mer, og jeg har da ikke økt en eneste Kg i knebøy. Så da gidder jeg rett å slett ikke. Dette la motivasjonen min i grus, da det er knebøy jeg vil øke i, siden det er der jeg er desidert dårligst i. Er det noen andre som anbefaler ett program for gode styrke økninger? Spesiellt i beina. Har ikke tid til sheiko da jeg ikke kan trene 2 ganger daglig. Ett annet sprm, er det sånn at det nødvendigvis alltid er rene styrkeløft programmer som gjør at man øker mest i Benk/Knebøy/Markløft? Jeg har prøvd dietmar flere ganger i trua på at det er best for styrke, men har mye mindre fremgang der i styrke, enn om jeg kjører en vanlig 4 splitt. Vurderer litt å lage program selv, men da må jeg ha noen til å ta en titt på det, så jeg ikke blir overtrent. Hva tror dere?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #1 : 30. november 2009, 18:52 »
Dietmar mengde du har kjørt? Av og til får du ikke uttelling av mengde-programmet før etter du har kjørt oppkjøringsprogrammet etterpå.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #2 : 30. november 2009, 18:56 »
Kjørt nybegynner Programmet.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #3 : 30. november 2009, 19:09 »

Hvis du stagnerer i uke 4 paa ett Dietmar program, saa har du satt maalene ALT for hoyt, med fornuftige maal vil du garantert oeke veldig mye paa dine 1 rep maks foerste gang du kjoerer dietmar.  Du maa ta en maks dag hvor du tester hva du er god for i de tre store, saa kan du sette inn 10 kg over pers i boy og mark, og 5 kg over i benk og du vil garantert ta maalene du setter inn, og meste sannsynligvis ogsaa mere naar du kommer til uke 12.

Dietmar programmene er ikke lagt opp til at du oeker saa veldig mye i styrke i uke 4, de foerste ukene skal vaere lette uker hvor du spenner strikken og lader opp til tyngre loeft som gjoeres i midten og mot slutten av programmet, de siste 1-2 ukene er det veldig lett trening hvor du bygger opp ett knalloverskudd slik at du er klar for og perse i uke 12 dag 3.

Setter du inn fornuftige maal og foelger programmet saa kan du ikke bomme, og jeg tviler paa at du klarer og finne ett program som paa 12 uker vil oeke dine maksloeft bedre enn om du bruker nygegynner programmet paa styrkeloft.no.

Utlogget Kjørapå92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #4 : 30. november 2009, 19:16 »
Dette er akkurat hva jeg har gjort. Satt måla litt over persene, og satte på litt mer i knebøy fordi jeg burde ha mye å gå på der. Men måla var overhodet ikke urealistiske. Treningene har hittil hvert en lek. Gamle knebøy persen er 130, men når jeg skulle ta 2*2 på 130 idag, så var 120 ufattelig tungt, og kan ikke si jeg har kjent så mye forskjell på styrke ellers heller.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #5 : 30. november 2009, 19:30 »
Noe er feil med programmet ditt, med maal satt til 140 i boy, saa vil ikke programmet ditt faa deg til og kjoere dobbel paa 130 i uke 4.  Med maal paa 140, saa vil den tyngste boy oekta vaere en dobbel paa 125-132.5 ca, og denne vil ikke komme foer mot slutten av programmet, uke 10 tror jeg,  ikke i uke 4.

Slik programmet ditt er naa saa kjoerer du paa for hardt i begynnelsen og vil fort stagnere, 2x2 paa tidligere 1 rep pers i uke 4 blir for ambisioest, du maa se over intervalene dine.

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #6 : 01. desember 2009, 23:18 »
Jeg trente dietmar i 1.5år og økte noe sånt som 2.5kg i den perioden. Så gikk jeg over til  tyngre programmer som sheiko #29 og økte 30kg på totalen på 4 uker. Jeg trente ikke 2 ganger om dagen heller.. splittet bare opp økten med en proteinshake, et par bananer og litt dødsmetall for å roe meg ned.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #7 : 01. desember 2009, 23:22 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=85

Konge program! Du kan først kjøre nybegynner delen, så deretter gå over til den avanserte delen etter noen måneder.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget sondreos

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #8 : 02. desember 2009, 01:58 »
vurderer å sjekke ut sheikoprogrammet, har en fin excelfil på det. Er planen at man skal fylle inn nåværende makser og regne prosent ut ifra det, eller er det å sette mål som er planen?
link: http://org.ntnu.no/styrkeloft/index.php?page=prog
Bøy 3x150
Benk 150
Mark 220

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #9 : 02. desember 2009, 02:02 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=85

Konge program! Du kan først kjøre nybegynner delen, så deretter gå over til den avanserte delen etter noen måneder.

Nei, han poengterer i overskriften om noen kan anbefale ETT program. Du anbefaler her at han skal gå over til det avanserte, og da anbefaler du faktisk mer enn ett program.

Litt merklig å poengtere at vi skal anbefale ham kun ett program. Hvorfor vil du ikke at folk skal anbefale flere programmer? Kan jo hende det finnes andre bra programmer enn ett?
Sa brura

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #10 : 02. desember 2009, 13:21 »
Nei, han poengterer i overskriften om noen kan anbefale ETT program. Du anbefaler her at han skal gå over til det avanserte, og da anbefaler du faktisk mer enn ett program.

Litt merklig å poengtere at vi skal anbefale ham kun ett program. Hvorfor vil du ikke at folk skal anbefale flere programmer? Kan jo hende det finnes andre bra programmer enn ett?

Du har et jævlig stort problem ..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #11 : 02. desember 2009, 13:27 »
vurderer å sjekke ut sheikoprogrammet, har en fin excelfil på det. Er planen at man skal fylle inn nåværende makser og regne prosent ut ifra det, eller er det å sette mål som er planen?
link: http://org.ntnu.no/styrkeloft/index.php?page=prog


Få i mine innlegg så jeg husker linken Smiley


Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #12 : 02. desember 2009, 16:54 »
Du skal ha ganske godt treningsgrunnlag for å tåle sheiko med ekte 1RM som utregningsgrunnlag for vektene. Av alle jeg kjenner er det kun E-dawg som har klart seg i bøy med vekter nær 100% av raw-1RM, vi andre har kuttet 10-20kg av maxene våre i utgangspunktet. Regn hvertfall med worst case scenario og vær riktig pessimistisk når du setter inn 1RM, spesielt i bøy og mark.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #13 : 03. desember 2009, 01:24 »
Jeg trente dietmar i 1.5år og økte noe sånt som 2.5kg i den perioden. Så gikk jeg over til  tyngre programmer som sheiko #29 og økte 30kg på totalen på 4 uker. Jeg trente ikke 2 ganger om dagen heller.. splittet bare opp økten med en proteinshake, et par bananer og litt dødsmetall for å roe meg ned.

1. Da må du ha trent dietmarprogrammene feil.
2. Det er vel en mulighet for at 1,5 år med dietmar hadde en viss innvirkning på de 30 kiloene økning som du hadde. Du har kanskje hørt om at mange styrkeløftere periodiserer treningen med en del mengde i et par mnd, for så å trene tyngre frem mot et stevne. Man øker ikke nødvendigvis i 1rm under mengdedelen, men det gir grunnlaget for enda bedre økning når man begynner å trene mindre mengde og litt tyngre.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget sondreos

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 253

Sv: Kan noen anbefale ett program?
« #14 : 03. desember 2009, 02:05 »
Du skal ha ganske godt treningsgrunnlag for å tåle sheiko med ekte 1RM som utregningsgrunnlag for vektene. Av alle jeg kjenner er det kun E-dawg som har klart seg i bøy med vekter nær 100% av raw-1RM, vi andre har kuttet 10-20kg av maxene våre i utgangspunktet. Regn hvertfall med worst case scenario og vær riktig pessimistisk når du setter inn 1RM, spesielt i bøy og mark.


okei, takk Cheesy så hvis jeg har 140-120-190 så skal jeg altså bare fylle inn ca 10kg mindre inn som makser så funker det? er nybegynnerprogrammene også såpass harde ?
Bøy 3x150
Benk 150
Mark 220

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!