Skrevet av Emne: Sitronvann?  (Lest 7386 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sitronvann?
« : 05. desember 2009, 02:11 »
Heisann folkens, holder på å slutte å røyke, på dag 7 nå røykfri faktisk, tenkte at siden jeg har fått treningen i takt så hvorfor ikke stumpe røyken i samme slengen, meeen problemet er at jeg blir så latterlig sukkersyk for tiden pga røyken haha, så det jeg lurte på er om er det usundt/farlig å drikke mye sitronvann? det hjelper liksom litt på røyksuge hehe, altså vanlig oldenvann blandet med sitronsaft på flaske :p

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Sitronvann?
« #1 : 05. desember 2009, 03:26 »
Er ikke noe helsefare ved å drikke sitronvann. Men om du kan ta chrom for å dempe sukkersuget. Om du går fra alt til ingen sukker over natten så blir kroppen litt forvirret, men etter en periode blir kroppen vant til inntaket av sukker og da blir du kvitt sukkersuget.

- Sitronvann er ikke farlig og kan drikkes med glede (pass på tennene)
- Chrom som mineral tillskudd for å dempe sukkersuget
- en rolig nedtrapping av sukkerinntaket
- Ha tolmodighet og disiblin så forsvinnesr sukkersuget etter hvert

MVH
AjaxX
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Sitronvann?
« #2 : 05. desember 2009, 13:08 »
Har holdt meg i 6 dager nå, så 8 dager til så skal det verste være borte vil jeg tro, mye bedre nå enn de 3-4 første dagene hvertfall hehe, men ja, jeg gikk kansje litt brått fra å spise/drikke en del sukker til så og si ingenting, bare nå når jeg har stumpet røyken så må jeg ha en sjokoladekjeks inn i mellom for å si det sånn haha :p Men ja, får se om jeg får tak i noe chrom Smiley hvor får jeg kjøpt det? apoteket ? :p

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Sitronvann?
« #3 : 05. desember 2009, 18:28 »
begynn å snus så slipper du suget

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Sitronvann?
« #4 : 05. desember 2009, 18:36 »
Ja, på apoteket eller helsekost butikker Smiley
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Papinian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Sitronvann?
« #5 : 05. desember 2009, 18:48 »
slettet


Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Sitronvann?
« #6 : 05. desember 2009, 18:59 »
Men hvis du ikke klarer å slutte. Så begynner du bare å snuse, så slipper det å gå utover lungene
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Sitronvann?
« #7 : 05. desember 2009, 19:09 »
Men hvis du ikke klarer å slutte. Så begynner du bare å snuse, så slipper det å gå utover lungene

har han greid 7 dager så må han greie den:)

oppfordre til snusing som 2 her gjør ser jeg ikke pointet i, et helvete det og, har selv snust i ca 10år og er irriterende vane og ha, kroppen blir vant til mye større doser nikotin en fra røyk og det er et reint helevete og prøve og slutte med snus..

dog ser poenget i at hvis man absolutt må gjøre en av de 2 så er snus det sunne alternativet da man sparer lungene og nikotin jobber jo kroppen ut igjen..

men sånn totalt sett er det ikke gunstig og anbefale det uansett..

kjør på op, du har greid 7dager ikke vurder noe snus el noen ting bare kjør på noen dager til du er nok nesten 100% nicotin uavhengig veldig snart:)

edit: beklager ajaxx var ikke deg jeg skulle sitere var jo btd som oppfordret til snusingen...
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Sitronvann?
« #8 : 05. desember 2009, 19:24 »
For å si det sånn, folk som sier "slutt å røyk, begynn og snus, tenk på lungene" for å være helt ærlig gir jeg blanke faen i lungene, det burde du og, om du googler litt rundt så er det nikotinen som er i både snus og røyk som gir deg bakoversveis, det ødelegger ufattelig mye, er ikke sjokk behandling jeg har gått på, men ser bare ikke poenget med å røyke/snuse lengre, så bestemte meg for å slutte tvert uten å "kutte ned" eller bruke tullete hjelpemidler som plaster, tygiss osv, gjør bare at "sukkersyken" varer mye lengre, heller bare slutte med en gang Smiley
Fun light had jeg desverre ikke ombord på jobb hehe og nå er det laaangt til nærmeste butikk, men om suget enda er her når jeg skal hjem på onsdag så kjøper jeg en på butikken Smiley

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Sitronvann?
« #9 : 05. desember 2009, 20:09 »
For å si det sånn, folk som sier "slutt å røyk, begynn og snus, tenk på lungene" for å være helt ærlig gir jeg blanke faen i lungene, det burde du og, om du googler litt rundt så er det nikotinen som er i både snus og røyk som gir deg bakoversveis, det ødelegger ufattelig mye, er ikke sjokk behandling jeg har gått på, men ser bare ikke poenget med å røyke/snuse lengre, så bestemte meg for å slutte tvert uten å "kutte ned" eller bruke tullete hjelpemidler som plaster, tygiss osv, gjør bare at "sukkersyken" varer mye lengre, heller bare slutte med en gang Smiley
Fun light had jeg desverre ikke ombord på jobb hehe og nå er det laaangt til nærmeste butikk, men om suget enda er her når jeg skal hjem på onsdag så kjøper jeg en på butikken Smiley

ja helt enig, lungene er jo bare til for å puste, ikke noe big deal

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Sitronvann?
« #10 : 05. desember 2009, 20:18 »
Haha nå var det ikke sånn jeg tenkte da, men med tanke på å se ut som en gammel gris når jeg er 30, nedsatt trenings motivasjon og motivasjon generelt, tregere om morningene og alle de andre bivirkningene du får av nikotin, lungene er nok ikke det verste, er jo bare det som er mest kjent.
Enda så klarer ikke legene å sette fingeren på at det faktisk er røyk som har skyld når folk har fått lungekreft, men ja, er jo mest sannsynlig. Mormoren min fikk lungekreft og fikk beskjed om at hun hadde ca 1 år igjen å leve, så sluttet hun å røyke og er enda i livet, 4 år etter hun fikk den beskjeden  Wink så bare å kvitte seg med driten, mens man kan, hun var grisheldig, er ikke mange som har så mye flaks hehe

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Sitronvann?
« #11 : 05. desember 2009, 20:22 »
Haha nå var det ikke sånn jeg tenkte da, men med tanke på å se ut som en gammel gris når jeg er 30, nedsatt trenings motivasjon og motivasjon generelt, tregere om morningene og alle de andre bivirkningene du får av nikotin, lungene er nok ikke det verste, er jo bare det som er mest kjent.
Enda så klarer ikke legene å sette fingeren på at det faktisk er røyk som har skyld når folk har fått lungekreft, men ja, er jo mest sannsynlig. Mormoren min fikk lungekreft og fikk beskjed om at hun hadde ca 1 år igjen å leve, så sluttet hun å røyke og er enda i livet, 4 år etter hun fikk den beskjeden  Wink så bare å kvitte seg med driten, mens man kan, hun var grisheldig, er ikke mange som har så mye flaks hehe
nei er ikke det.. men snus er jo veldig lite skadelig i forhold til røyken, veldig mange strongman, styrkeløftere og kroppsbyggere bruker snus, det skader ikke, kroppen kvitter seg jo med nikotinen,

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Sitronvann?
« #12 : 05. desember 2009, 20:25 »
nei er ikke det.. men snus er jo veldig lite skadelig i forhold til røyken, veldig mange strongman, styrkeløftere og kroppsbyggere bruker snus, det skader ikke, kroppen kvitter seg jo med nikotinen,
Akkurat det der er argumentert i flere år, tingen er det at ingen har BEVIS for å bevise at snus er farlig som røyk, men ingen har bevis på å bevise at det IKKE er det, så da er det bare å bruke egen tankegang å tro hva man vil hehe, men hvorfor røyker eller snuse når man kan leve enda bedre uten ? Wink

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Sitronvann?
« #13 : 05. desember 2009, 20:32 »
jeg snuste i noen år, slutta for 4-5 måneder siden.. kjenner jeg savner den, det er veldig vanskelig å slutte med snus.. kjenner suget veldig offte

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Sitronvann?
« #14 : 05. desember 2009, 23:41 »
jeg snuste i noen år, slutta for 4-5 måneder siden.. kjenner jeg savner den, det er veldig vanskelig å slutte med snus.. kjenner suget veldig offte
Gjennomsnittet for å bli kvitt suget 110% er oppmot 2 år leste jeg i en eller annen artikkel, tar en hel evighet, plutselig virker det ikke som du er sugen lengre, men så kommer det tilbake her og der, så om du er på fylla og røyksuget slår inn er det bare å håpe man ikke har drukket for mye hehe :p Dreit meg ut på den forgje gang

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!