Skrevet av Emne: Vil øke bilavgiftene  (Lest 14807 ganger)

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Vil øke bilavgiftene
« : 15. desember 2009, 10:41 »
Dagens Næringsliv (i dag):

Hittil i år har staten fått inn vel 3,8 milliarder kroner mindre i motorvognavgifter enn på samme tid ifjor, blant annet fordi norske nybiler slipper ut mindre CO2, skriver Dagens Næringsliv

http://www.dn.no/dnBil/article1801948.ece



Så hvorfor i det hele tatt bry seg om hva dagens regjering sier om å være miljøvennlig når alt DE tenker på er penger, penger og atter penger? ... det er tydeligvis null (økonomisk) forskjell på Ap og Høyre  Tongue

(Det å redusere egne utgifter er visst et fremmedord for staten Wink)
HABEAS CORPUS

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #1 : 15. desember 2009, 10:55 »
er enig i at det kan virke provoserende,men husk at disse pengene vil komme velferden til nytte
det er mangel på penger i stort sett i alle kommunene i norges land,så hvis dem taper inntekter en plass som feks fra bilavgifter,så vil dette gå utover andre ting
vi syter og klager,selv om vi har det MYE bedre og tryggere enn stort sett alle andre land i verden Wink
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #2 : 15. desember 2009, 11:09 »
Kjempeflott. Da får vi forhåpentligvis enda mindre forurensning.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #3 : 15. desember 2009, 11:17 »
Stoltenberg kjører jo privatfly selv til København, så det er vel bare rett og rimelig at vi, folket, tar støyten? Blir ingen forandring når våre politikere er noen hykleriske overformyndere av en annen verden. Er jo helt sjokkerende hvordan norske politikere klarer å være så mislikt av folket sitt når vi har det så bra. Tenk om vi hadde hatt det dårlig, da hadde Jens hengt.
Sa brura

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #4 : 15. desember 2009, 11:22 »
Jeg trodde det var dyrt med bil i Norge, helt til jeg flytta til Danmark. Her koster det å ha bil.

Men jeg syns det blir feil og angripe problemet på den måten artiklen beskriver. Når nordmenn blir flinkere til og kjøpe miljøvennlige biler, skal de straffes med ekstra skatter?? De burde heller skatte ekstra på nissene som kjører rundt med SUV i byene. I det hele tatt de som bor mitt i bygryta med bil, burde betale ekstra skatt da de strengt tatt ikke behøver bil, på samme måte som de som bor på landet hvor bil er en nødvendighet. Tror det er mange som kunne ha godt av å ta sykkelen en gang i blandt hvertfall Wink

Det jeg reagerte mest på i artiklen var forslaget om å GPS-overvåke biler(!) Kanskje jeg er litt paranoid, men jeg liker ikke tanken om overvåkning. Det hele lukter litt "1984".
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #5 : 15. desember 2009, 11:27 »
Stoltenberg kjører jo privatfly selv til København, så det er vel bare rett og rimelig at vi, folket, tar støyten? Blir ingen forandring når våre politikere er noen hykleriske overformyndere av en annen verden.

Jensemann sykler til jobben da Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #6 : 15. desember 2009, 11:31 »
Jeg trodde det var dyrt med bil i Norge, helt til jeg flytta til Danmark. Her koster det å ha bil.

Men jeg syns det blir feil og angripe problemet på den måten artiklen beskriver. Når nordmenn blir flinkere til og kjøpe miljøvennlige biler, skal de straffes med ekstra skatter?? De burde heller skatte ekstra på nissene som kjører rundt med SUV i byene. I det hele tatt de som bor mitt i bygryta med bil, burde betale ekstra skatt da de strengt tatt ikke behøver bil, på samme måte som de som bor på landet hvor bil er en nødvendighet. Tror det er mange som kunne ha godt av å ta sykkelen en gang i blandt hvertfall Wink

Det jeg reagerte mest på i artiklen var forslaget om å GPS-overvåke biler(!) Kanskje jeg er litt paranoid, men jeg liker ikke tanken om overvåkning. Det hele lukter litt "1984".

Det ska værre likt for alle vettu. Du må da skjønner at Jens Petrus på vestkanten har like mye behov og rett til å kjøre 4wd som bonden Ron-tommy fra Verdalen (eller noe). Wink  Nå er jeg generelt FOR at man skulle kunne velge det man vil her i livet, men det er vel liten tvil om at vi har blitt villedet av den uber-kapitalistiske modellen. Når folk som ikke har behov for en SUV kjøper det alikevel, så er noe galt. Våre politikere har de siste 50 årene tatt oss fra et sted der vi kjøpte ting etter behov, til et fullstendig ravende galt samfunn der reklame og fokus på velstand har fått oss til å tro at lykke kan kjøpes.

Derfor tror jeg også at et overformynderi kanskje kan være et nødvendig onde for å få folk tilbake med beina på jorda. Men det nytter desverre ikke å håndtere det på en retardert måte som våre politikere gjør. De tar NULL ansvar. Så istedet for å kjøre rutefly til København, tar Jensemann privatfly, og øker avgiftene uavhengig av behov.

Høyere avgifter for store biler i byområdene, billigere nybiler, billigere kollektivtransport, bedre kollektivtransport, og økt vrakpant. Dyrere drivstoff og dyrere veiavgift. For så vidt jeg vet finnes det ikke enda noe holdbart alternativ til bensin og diesel som drivstoff.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #7 : 15. desember 2009, 11:33 »
Jensemann sykler til jobben da Smiley

Det tror jeg han muligens har gjort en gang for PR, men tviler på at han gjør det ofte. Dessuten er ikke sykling så jævlig miljøvennlig det heller dersom man er kjøtteter Smiley
Han burde teleportere seg til jobben, men den teknologien finnes vel ikke enda kjenner jeg rem rett! Jævlig patetisk. 2010 og ingen teleportering. Eller jo, noen teleporterte vel en partikkel for noen år siden, men det er jo bare totally gay.
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #8 : 15. desember 2009, 11:38 »
Men jeg syns det blir feil og angripe problemet på den måten artiklen beskriver. Når nordmenn blir flinkere til og kjøpe miljøvennlige biler, skal de straffes med ekstra skatter?? De burde heller skatte ekstra på nissene som kjører rundt med SUV i byene. I det hele tatt de som bor mitt i bygryta med bil, burde betale ekstra skatt da de strengt tatt ikke behøver bil, på samme måte som de som bor på landet hvor bil er en nødvendighet. Tror det er mange som kunne ha godt av å ta sykkelen en gang i blandt hvertfall Wink



Håper du leser gjennom og at noen av punktene mine under når inn til deg.

1 . Enig med deg i at det er helt mongolid at man skal straffes skattemessig for mer miljøvennlig bilhold. Det kommer dog ikke som noen overraskelse i avgifts-norge.

2. "nissene som kjører SUV i byene" Du bør ikke uttale deg. En helt ny SUV som sitter i kø til og fra jobb i Oslo forurenser MYE MYE MINDRE enn Opel Mantan til Georg Helge mens han dundrer tvers over bygdeveiene i over 100km/t.

3. Voldsomt mange som bor i og rundt oslo sentrum har ikke bil og bruker kollektivtrafikken flittig. Men nå er Oslo en ganske stor by areal messig sett og selv om vi har bedre kollektivtrafikk enn bygde norge så er det fortsatt råttent å være avhengig av buss og t bane hver dag. Deilig å handle matvarer for ett par tusenlapper og drasse dette rundt på busser og t-baner....

4. Vi skatter allerede mer og har enormt høyere boligpriser og lengre kø i absolutt alt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #9 : 15. desember 2009, 11:42 »
Det tror jeg han muligens har gjort en gang for PR, men tviler på at han gjør det ofte.

Ofte så sitter han i limo-lignende bil med egen sjafør. SVerne sykler mye, men de bor jo på Grønland alle sammen også.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #10 : 15. desember 2009, 12:08 »

Håper du leser gjennom og at noen av punktene mine under når inn til deg.

Hvorfor skulle de ikke nå inn til meg??
 
Sitat
1 . Enig med deg i at det er helt mongolid at man skal straffes skattemessig for mer miljøvennlig bilhold. Det kommer dog ikke som noen overraskelse i avgifts-norge.

Enig der

Sitat
2. "nissene som kjører SUV i byene" Du bør ikke uttale deg. En helt ny SUV som sitter i kø til og fra jobb i Oslo forurenser MYE MYE MINDRE enn Opel Mantan til Georg Helge mens han dundrer tvers over bygdeveiene i over 100km/t.

Det har jeg da heller ikke sagt. Men en SUV er laget til litt vanskelige veier, ikke til å stå i kø i en by. Det betyr ikke at de som vil ha SUV ikke skal få det. Men de må finne seg i å betale litt ekstra for den luksusen. Jeg snakker forøvrig ikke bare om Oslo. Så ikke ta deg nær av det Smiley

Sitat
3. Voldsomt mange som bor i og rundt oslo sentrum har ikke bil og bruker kollektivtrafikken flittig. Men nå er Oslo en ganske stor by areal messig sett og selv om vi har bedre kollektivtrafikk enn bygde norge så er det fortsatt råttent å være avhengig av buss og t bane hver dag. Deilig å handle matvarer for ett par tusenlapper og drasse dette rundt på busser og t-baner....

Er enig i det, og det er bra at så mange tar kollektivt. Jeg bor selv i en by, og gjør mine innkjøp på sykkel. Butikken er 3-4 km fra der jeg bor. Får med seg ganske mye varer på en sykkel (ikke bare til meg selv). Men nå er sykkelmulighetene rimelig dårlige i alle byene i Norge. Der har politikerne noe å ta tak i.

Sitat
4. Vi skatter allerede mer og har enormt høyere boligpriser og lengre kø i absolutt alt.

Ja det er jeg klar over. Men det endrer ikke det faktum at man ikke behøver svære biler i byer. Selvfølgelig skal man få det, men da burde man betale for den luksusen.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #11 : 15. desember 2009, 12:16 »
er enig i at det kan virke provoserende,men husk at disse pengene vil komme velferden til nytte
det er mangel på penger i stort sett i alle kommunene i norges land,så hvis dem taper inntekter en plass som feks fra bilavgifter,så vil dette gå utover andre ting
vi syter og klager,selv om vi har det MYE bedre og tryggere enn stort sett alle andre land i verden Wink

Mener du at kommunene kommer til å få mer penger om avgiftene øker, altså?

Jeg tror kommunene hadde fått mer penger om vi hadde fått en annen regjering, men det er nå bare meg..

Dessuten er den evinnelige sammenligningen med andre land helt på trynet, imho; i mange andre land har de ikke _mulighet_ til å finansiere feks helse- og utdanningssektoren, mens Norge faktisk har penger til det, de vil bare ikke gjøre det. Har vel noe med renta og inflasjon og gjøre.. biggrin Vi er rikest i verden, men vi må for all del ikke bruke noe av pengene. Å sende dem ut av landet er derimot greit.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #12 : 15. desember 2009, 12:23 »
Mener du at kommunene kommer til å få mer penger om avgiftene øker, altså?

Jeg tror kommunene hadde fått mer penger om vi hadde fått en annen regjering, men det er nå bare meg..

Dessuten er den evinnelige sammenligningen med andre land helt på trynet, imho; i mange andre land har de ikke _mulighet_ til å finansiere feks helse- og utdanningssektoren, mens Norge faktisk har penger til det, de vil bare ikke gjøre det. Har vel noe med renta og inflasjon og gjøre.. biggrin Vi er rikest i verden, men vi må for all del ikke bruke noe av pengene. Å sende dem ut av landet er derimot greit.

Hva i helse- og utdanningssektoren koster penger idag? Det jeg kan huske i farten, er legekonsultasjon opp til frikortgrensa. Men det er en fin ordning som hindrer misbruk av legekonsultasjon (les: danmark). Medisin betaler vi noe av selv også. Jeg har heller ikke betalt noe for utdanningen min, bortsett fra noen skolebøker. Mulig jeg har glemt noe vesentlig?

Vi sender vel ca 0,1 - 0,3 % av budsjettet ut av landet, og det er ikke så mye. Om bistanden, som vi kjenner den idag virker, er dog en helt annen diskusjon Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #13 : 15. desember 2009, 12:44 »
Problemet ditt DanielF, er at du ikke klarer å se hvor urettferdig dette er. Skatten i seg selv er irriterende, men sikkert levbar for de fleste. Problemet er at det handler hele tiden om å straffe bilistene. Om staten mangler penger til helse og skolesektor har ALLE skattebetalerer et felles ansvar til å betale for dette.


Ja det er jeg klar over. Men det endrer ikke det faktum at man ikke behøver svære biler i byer. Selvfølgelig skal man få det, men da burde man betale for den luksusen.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #14 : 15. desember 2009, 12:50 »
En ny SUV som f.eks. en Mercedes ML koster omtrent 1 million kroner Daniel, og 50% av disse pengene går rett i statskassa, + omreg. avgift etc - så man betaler allerede altfor, altfor mye for slike luksusbiler. At du ønsker en større avgiftsbeleggning antar jeg at bunner i at du ikke har råd til noe sånt selv.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!