Skrevet av Emne: Vil øke bilavgiftene  (Lest 14792 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #45 : 15. desember 2009, 14:41 »
Spiller jo ikke en gang noen rolle om det er klimaendringer, menneskeskapte eller ei. At vi har Peak Oil er jo et faktum, og da burde jo selv FRP`ere forstå at regnestykket ikke går opp når Verden kjører mer bil. Vi burde kjøre mindre bil, siden det blir mindre olje. Olje er IKKE en fornybar ressurs. 1+1=2.

Vi i rike land er for glade i våre komfortable liv, mens fattige land så gjerne skulle ønske de kunne ha våre "rike" liv. Derfor vil ingen kjøre mindre bil, med mindre noen regulerer såpass kraftig at det kun lønner seg når det er helt nødvendig. Bensinprisene burde sakte men sikkert nerme seg 20 kroner.
Sa brura

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #46 : 15. desember 2009, 14:47 »
La nå ikke diskusjonen dreie seg om utslipp. Denne luksusavgiften har ingenting med utslipp å gjøre. Saken er at dere sosialister ikke klarer å se at det enten trengs en innkjerping eller omprioritering fra statens side, eller at man rett og slett må øke skatten for alle.

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #47 : 15. desember 2009, 14:54 »
Du har et høyrevridd og helt feilaktig syn på økonomi.  Arbeidsplasser 'skapes' ikke.  Det er arbeidsfolk som står for hele verdiskapingen, og profitt oppstår ved at arbeidere produserer større verdier enn det som de for lønn for.  Når det sies at kapitalister 'skaper' arbeidsplasser ved investeringer, så betyr det at de disponerer til egen vinding ressurser som arbeidsfolk allerede har skapt.  Kapital er oppmagasinert arbeid.

Når det gjelder bilkjøring og avgifter, så er det sånn at det å bruke opp den forurensende og ikke fornybare ressursen olje er helt urimelig billig.  Hele infrastrukturen innen transportsektoren er laget sånn at dette skal være lettvint overalt.  Målt i forhold til den arbeidsinnsatsen som er lagt ned for å lage denne infrastrukturen, og særlig den miljømessige og ressursmessige belastningen, så er privatbilisme med oljedrevne kjøretøyer faktisk sterkt og urimelig subsidiert.  Dette synes også av prioriteringene innen norsk forskning, der oljesektoren dominerer i alt for stor grad.  Fjerningen av avgiftsfritak på el-biler er kakepynten på galskapen.
Hvor kommer arbeidsplassene fra, om de ikke 'skapes' av de med litt mer penger enn gjennomsnittet, som feks bygger fabrikker der folk kan få jobbe? Om jeg fyrer opp en fabrikk som trenger 200 mann til å stå ved maskinene har jeg jo skapt arbeidsplasser, eller går jeg glipp av noe vesentlig?

Bensinen er kanskje billig, men engangsavgifta langt der i fra. Men det går vel kanskje litt opp i opp; dyr avgift, men relativt billig bensin. For min del klager jeg ikke så mye på bensinen (lenger), selv om jeg likevel forstår folk som synes den er for dyr. Når da engangsavgifta er som den er, blir folk tvunget til å kjøre eldre biler som forurenser mer. Jeg syns nå det hadde vært hakket smartere å oppmuntre til å kjøpe ny bil slik at man kunne oppdatert bilparken en smule. Mindre utslipp er jo fine ting. Sånn sett har du helt rett, fjerningen av avgiftsfritak på el-biler er kakepynten på galskapen; vi skal forurense mindre, men folket skal bære hele byrden, tilsynelatende uten at staten oppmuntrer noe spesielt til det. Snakk om å skyte seg sjøl i foten.

Det med forskning er kanskje ikke så rart, olje er jo faktisk hovedinntektskilden her i landet, det er ikke å komme unna. Men om man ser litt inn i fremtiden er det kanskje lurt å bruker mer penger på forskning på andre områder; "plutselig" en dag er vi tom for olje, og hva gjør vi da..

La nå ikke diskusjonen dreie seg om utslipp. Denne luksusavgiften har ingenting med utslipp å gjøre. Saken er at dere sosialister ikke klarer å se at det enten trengs en innkjerping eller omprioritering fra statens side, eller at man rett og slett må øke skatten for alle.
Selvfølgelig må utslipp tas med i diskusjonen. Dette av den enkle grunn at utslipp er noe av det som brukes som argument når avgiftene økes.

Bensinprisene burde sakte men sikkert nerme seg 20 kroner.
Retorisk spørsmål: hvem hadde da blitt tvunget til å kjøre mindre bil?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #48 : 15. desember 2009, 14:59 »
Nei, du snakker om Co2 avgiften, her snakker vi om luksusavgift på størrelse. Denne avgiften vil gjelde på alle biler, til og med de som ikke slipper ut en dritt. Neste Tesla f.eks. Smiley

Dvs. luksusavgiften har INGENTING med utslipp å gjøre Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #49 : 15. desember 2009, 15:05 »
Nei, du snakker om Co2 avgiften, her snakker vi om luksusavgift på størrelse. Denne avgiften vil gjelde på alle biler, til og med de som ikke slipper ut en dritt. Neste Tesla f.eks. Smiley

Dvs. luksusavgiften har INGENTING med utslipp å gjøre Smiley

Finnes det en luksusavgift? Ok, SÅ sosialist er jeg ikke.

Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #50 : 15. desember 2009, 15:06 »
Nei, du snakker om Co2 avgiften, her snakker vi om luksusavgift på størrelse. Denne avgiften vil gjelde på alle biler, til og med de som ikke slipper ut en dritt. Neste Tesla f.eks. Smiley

Dvs. luksusavgiften har INGENTING med utslipp å gjøre Smiley
Hehe klar over det. Smiley Men hvilken avgift i Norge er ikke en luksusavgift, i større eller mindre idiot-grad?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #51 : 15. desember 2009, 15:23 »
Rulatoren: At jeg bruker penger på å anskaffe nye produkter inn i selskapet mitt fører til at jeg ansetter flere mennesker enn før. På kort sikt tjener jeg mindre, på lang sikt mer - når jeg får det til å fungere. Hvis ikke dette er å skape arbeidsplasser, så kan du skyte på meg med shermane din.

Unknown Soldier: Selvsagt har du sett for deg litt av hvert, du er ute av stand til å se noe som helst lengre enn nesa di.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #52 : 15. desember 2009, 15:30 »

Unknown Soldier: Selvsagt har du sett for deg litt av hvert, du er ute av stand til å se noe som helst lengre enn nesa di.

Ja, bare en liten rettelse. Du sikter selvsagt til deg selv, men forvekslet nicket ditt med mitt. Ærlig misstak det, kjære.
Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #53 : 15. desember 2009, 15:34 »
Ja, bare en liten rettelse. Du sikter selvsagt til deg selv, men forvekslet nicket ditt med mitt. Ærlig misstak det, kjære.
Oooh, tyjnnt... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #54 : 15. desember 2009, 15:34 »
Rulatoren: At jeg bruker penger på å anskaffe nye produkter inn i selskapet mitt fører til at jeg ansetter flere mennesker enn før. På kort sikt tjener jeg mindre, på lang sikt mer - når jeg får det til å fungere. Hvis ikke dette er å skape arbeidsplasser, så kan du skyte på meg med shermane din.

Unknown Soldier: Selvsagt har du sett for deg litt av hvert, du er ute av stand til å se noe som helst lengre enn nesa di.

De pengene som du har, er oppmagasinert arbeid.  Dette arbeidet eksisterer enten som realverdier eller som penger.  Uansett er disse verdiene skapt av arbeidsfolk.  Produksjonsutstyr og annen infrastruktur i en bedrift er skapt av arbeidsfolk.  Mange kapitalister er dyktige til å administrere virksomheten, og mange av dem jobber mer enn det som gjennomsnittsarbeideren gjør.  Men det er ikke deres samfunnsmessige rolle.  De har den posisjonen de har fordi de eier ting.  De bruker den eiendommen til å tilegne seg den merverdien som arbeidsfolk gir fra seg i lønnsarbeidet.

For all del, jeg mener ikke at alle kapitalister er drittsekker på det personlige planet.  Jeg kjenner personlig flere som er kjempehyggelige.  Men kapitalismen er i sin helhet irrasjonell og urettferdig.  Ideen om at resten av samfunnet lever av kapitalisters gjøren og leden er en samfunnsskapt overtro på linje med f.eks. Shairalover og Israel som guds eget land.  Realiteten er den at kapitalistene lever av resten av samfunnet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #55 : 15. desember 2009, 15:37 »
De pengene som du har, er oppmagasinert arbeid.  Dette arbeidet eksisterer enten som realverdier eller som penger.  Uansett er disse verdiene skapt av arbeidsfolk.  Produksjonsutstyr og annen infrastruktur i en bedrift er skapt av arbeidsfolk.  Mange kapitalister er dyktige til å administrere virksomheten, og mange av dem jobber mer enn det som gjennomsnittsarbeideren gjør.  Men det er ikke deres samfunnsmessige rolle.  De har den posisjonen de har fordi de eier ting.  De bruker den eiendommen til å tilegne seg den merverdien som arbeidsfolk gir fra seg i lønnsarbeidet.

For all del, jeg mener ikke at alle kapitalister er drittsekker på det personlige planet.  Jeg kjenner personlig flere som er kjempehyggelige.  Men kapitalismen er i sin helhet irrasjonell og urettferdig.  Ideen om at resten av samfunnet lever av kapitalisters gjøren og leden er en samfunnsskapt overtro på linje med f.eks. Shairalover og Israel som guds eget land.  Realiteten er den at kapitalistene lever av resten av samfunnet.

Enda godt at jeg vet du er desillusjonert fra før. Du drar inn bedriften min i paralleller til sharialover og gudene vet hva.

Selvsagt jobber jeg mest av alle forresten, det bør alle sjefer gjøre.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #56 : 15. desember 2009, 15:43 »
Enda godt at jeg vet du er desillusjonert fra før. Du drar inn bedriften min i paralleller til sharialover og gudene vet hva.

Selvsagt jobber jeg mest av alle forresten, det bør alle sjefer gjøre.

Du evner jo ikke å ta til deg eller svare på det han sier. Det eneste du klarer er å si at han er desillusjonert fordi han trekker sammenlikninger mellom to fanatiske trosretninger, kapitalisme og religiøsitet.

Kan man spørre hva slags firma du eier, og hvilke store verdier du skaper?
Sa brura

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #57 : 15. desember 2009, 15:44 »
Enda godt at jeg vet du er desillusjonert fra før. Du drar inn bedriften min i paralleller til sharialover og gudene vet hva.

Selvsagt jobber jeg mest av alle forresten, det bør alle sjefer gjøre.

Grunnen til at jeg nevnte sharialover er at de er et eksempel på hvordan bestemte samfunnsstrukturer gir opphav til bestemte tenkemåter.  Det som jeg har skissert kort over, er arbeidsverditeorien slik den forklares av Karl Marx.  Det som mange ikke veit, er at kapitalismens opprinnelige profeter David Ricardo og Adam Smith var arbeidsverditeoretikere, hundre år før Marx.  Men høyrefolk bestemte seg for å droppe den fordi den viser litt for tydelig at det er arbeidsfolk som skaper verdiene.  De liker Adam Smiths 'usynlige hånd', men ikke hva Smith mente om hvordan verdier faktisk skapes.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #58 : 15. desember 2009, 15:45 »
Men kapitalismen er i sin helhet irrasjonell og urettferdig.
Sånn i motsetning til sosialismen/kommunismen. Det er jo som kjent mye mer rettferdig å ta pengene fra rikinger og gi til de fattige i ren Robin Hood-stil enn det er å la individet ha mulighet til å jobbe seg frem til større bankkonti enn gjennomsnittet.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #59 : 15. desember 2009, 15:50 »
Sånn i motsetning til sosialismen/kommunismen. Det er jo som kjent mye mer rettferdig å ta pengene fra rikinger og gi til de fattige i ren Robin Hood-stil enn det er å la individet ha mulighet til å jobbe seg frem til større bankkonti enn gjennomsnittet.. Wink

Lar sprøsomkjeks sitt svar stå for min regning også, om han tillater.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!