Skrevet av Emne: Vil øke bilavgiftene  (Lest 14803 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #75 : 15. desember 2009, 17:15 »
Hvorfor er jeg ikke overasket over at du støtter NRK? Carl I. Hagen hadde rett når han kalte NRK for ARK (Arbeiderpartiets Rikskringkasting). NRK klarer ikke å holde seg partipolitisk nøytrale, og de forventer at jeg skal betale dem tusenlapper i året? Ikke faen. Da jeg hadde lisensmannen på døra i fjor, nektet jeg han å komme inn i leiligheten... ansiktsuttrykket hans da jeg svarte "her kommer du aldri inn" var priceless, haha.

Dessuten kjenner jeg folk som har jobbet i NRK, for å si det slik, økonomistyring er ikke deres greie. Du skulle bare ha visst hvor mye penger de sløser på alt mulig piss, blandt annet såkalte studieturer, som bare er fylleturer til storbyer som Paris, Berlin, New York, Las Vegas o.l. Det er ikke så farlig å holde styr på pengene, når pengene ikke er dine egne, skjønner du... og trenger du mer penger, er det bare å kontakte kulturministeren, som sørger for at lisensen økes.

Fy faen, jeg gleder meg til den dagen FRP kommer inn i regjering og henger kroken på døra for lisensen.

Du får flytte til Hønehuset Agda på svinesund da vet du. Høres ut som et passende sted for deg å bo.
Sa brura

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #76 : 15. desember 2009, 17:21 »
Du får flytte til Hønehuset Agda på svinesund da vet du. Høres ut som et passende sted for deg å bo.

Og du er like usaklig som vanlig, ser jeg. Jaja, sånn er det vel, når man ikke er i stand til å komme med gode argumenter.

Hvorfor er ikke du med i kåringen av årets treningsforumjunkie, du er jo en av de største klovnene på forumet.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #77 : 15. desember 2009, 17:23 »
Poenget er vel heller at kapitalismen har skapt kunstige behov hos folk. Folk handler som zombie-sauer, og har en eller annen forestilling om at bare jeg kjøper det og det, så blir alt så bra. Kanskje det gir et sudden kick, men klisjen om at penger ikke kan kjøpe lykke er noe mange mange mennesker i vesten burde ta en ekstra titt på.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #78 : 15. desember 2009, 17:24 »
Og du er like usaklig som vanlig, ser jeg. Jaja, sånn er det vel, når man ikke er i stand til å komme med gode argumenter.

Hvorfor er ikke du med i kåringen av årets treningsforumjunkie, du er jo en av de største klovnene på forumet.

Der feila du Episk. Ta på deg bleia di du gutten min.
Sa brura

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #79 : 15. desember 2009, 17:27 »
Der feila du Episk. Ta på deg bleia di du gutten min.

Og der beviste du poenget mitt.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #80 : 15. desember 2009, 17:28 »
Og der beviste du poenget mitt.

Oooog, der kom det ut bæsj i bleia ja. Fliiink gutt!

Prøv å hold tårene inne neste gang er du snill.
Sa brura

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #81 : 15. desember 2009, 17:29 »
Hvorfor er jeg ikke overasket over at du støtter NRK? Carl I. Hagen hadde rett når han kalte NRK for ARK (Arbeiderpartiets Rikskringkasting). NRK klarer ikke å holde seg partipolitisk nøytrale, og de forventer at jeg skal betale dem tusenlapper i året? Ikke faen. Da jeg hadde lisensmannen på døra i fjor, nektet jeg han å komme inn i leiligheten... ansiktsuttrykket hans da jeg svarte "her kommer du aldri inn" var priceless, haha.

Dessuten kjenner jeg folk som har jobbet i NRK, for å si det slik, økonomistyring er ikke deres greie. Du skulle bare ha visst hvor mye penger de sløser på alt mulig piss, blandt annet såkalte studieturer, som bare er fylleturer til storbyer som Paris, Berlin, New York, Las Vegas o.l. Det er ikke så farlig å holde styr på pengene, når pengene ikke er dine egne, skjønner du... og trenger du mer penger, er det bare å kontakte kulturministeren, som sørger for at lisensen økes.

Fy faen, jeg gleder meg til den dagen FRP kommer inn i regjering og henger kroken på døra for lisensen.

Jada, jada.  Du får alliere deg med det store geniet Mina Handijan, samt bli vis av programutvalget på TV Norge.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #82 : 15. desember 2009, 17:33 »
Oooog, der kom det ut bæsj i bleia ja. Fliiink gutt!

Prøv å hold tårene inne neste gang er du snill.

Applaus.

Jada, jada.  Du får alliere deg med det store geniet Mina Handijan, samt bli vis av programutvalget på TV Norge.

Jeg ser ikke på TV, så du trenger ikke å bekymre deg. Tongue

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #83 : 15. desember 2009, 17:38 »
Heheh kan ikke gjøre annet enn å le litt her jeg sitter.
Jeg og "måtte" ta en sånn jobb, men har i løpet av litt over et år lært meg php og html av den enkle grunn at jeg tjener mer på det enn jeg tjener på å stå på en fabrikk. Folk flest gidder ikke å lære seg dette, og da er det ærlig talt deres tap.

Uten at jeg skal ilegge deg noen meninger her nå, er dette generelt en holdning som provoserer meg kraftig.

Hvorfor skal de som tjener mye penger på død og liv ha så mye mer "baller" og viljestyrke" enn andre? Det er da vitterlig ikke alle av oss som har noen interesse av å gå x anntall år på skole, for så å jobbe seg halvt ihjel en periode for å "bli rike"?

At vi da skal bli sett ned på og få slengt at vi "ikke har nok baller" i trynet fordi vi ikke gjør dette syntes jeg er helt utrolig. Såklart, dersom en syter å klager over at noen har mere penger enn en selv, og en ikke "gidder" å gjøre noe for å rette på situasjonen er jeg absolutt enig i at "kritikken" er velbegrunnet. Men en holdning jeg oppfatter hos mange av de med mye penger, er at uansett hva en gjør ellers blir det sett ned på sålenge en ikke blir rik av det.

Hvorfor jeg lar dette provosere meg vet jeg ikke, men det er vel det lille snevet av moral jeg har igjen som sier at stort sett er alle like mye verdt uansett hva de gjør og hvor mye de tjener.

PS: Sorry for rotete innlegg, men når det blir såpass langt får jeg problemer med korrekturlesing.
PS 2: Henvisningene til "baller" og "viljestyrke" er i ditt forrige inlegg, jeg bare siterte feil.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #84 : 15. desember 2009, 17:49 »
Sett fra den andre siden kan man jo spørre seg hvilke motiver de som drives av penger har?

Rent empirisk, så har jeg intrykk av at de av oss som kommer i fra øvre middelklasse oftere setter spørsmålstegn ved pengers betydning. Jeg kommer selv fra en akademiker-familie, og vi har alle tatt høyere utdannelse i emner som ikke gir sykt mye penger, så valget er tatt ut i fra interesse. Hvorfor velge å bli partikkelfysiker eller mattematiker, når man kan bli advokat eller økonom? Man vil jo aldri tjene spesielt bra som fysiker(spesielt bra i mine øyne i hvert fall).

I mange tilfeller tror jeg at menneskene som velger typiske penge-yrker er folk som har noe å bevise. Enten man kommer i fra overklassen og er nødt til å bevise for pappa at man kan tjene like bra, eller at man kommer fra arbeiderklassen og ønsker å bevise at man kan komme seg "opp og frem", eller "rett i dass" som jeg kaller det. De aller fleste som kommer i fra balanserte kår, med gode holdninger velger ikke en jobb som børsmekler, selger, eller noe annet som bare dreier seg om å selge en vare. Enkelte drives selvsagt av stor overbevisning til produktet, men generelt tror jeg ikke det er sånn.

Får også, som Nææh, sier, intrykk i blandt, av at de "rike" ser på seg selv som så vellykkede. Men i mine øyne måles vellykkedhet i en helt annen valuta.
Sa brura

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #85 : 15. desember 2009, 17:53 »
Heheh kan ikke gjøre annet enn å le litt her jeg sitter.
Jeg og "måtte" ta en sånn jobb, men har i løpet av litt over et år lært meg php og html av den enkle grunn at jeg tjener mer på det enn jeg tjener på å stå på en fabrikk. Folk flest gidder ikke å lære seg dette, og da er det ærlig talt deres tap.
Det hadde gjort liten forskjell fra eller til om alle i Norge kunne HTML.  Det ville fortsatt være sånn at de fleste måtte gjøre jobber av typen industriarbeider og politi.  Det er disse jobbene som er og blir viktige.  Jeg kunne HTML før du fikk hår på tissen, og jeg kjenner haugevis av folk som kunne det samme, og det store flertallet av dem er i lønnsarbeid i en eller annen form.  Noen prøver å komme seg unna lønnsarbeidet, og noen få av dem lykkes.  Det forandrer ikke hovedpoenget: Det er lønnsarbeiderne som produserer verdiene som alle lever av.
Sitat
Fisker er for øvrig et dårlig eksempel. Mange av dem tjener penger som gress.. Veit om en hel del av dem, spesielt oppi nord, og det er ingen i nabolaget som tjener så mye som de gjør. Er ikke det fryktelig urettferdig i forhold til naboen som er purk da du? Å fyddameg..  dry
Det kan nok være at en del fiskere tjener mye penger.  Jeg vil tippe at det er store intektsforskjeller internt i den yrkesgruppa, som det er det blandt folk i landbruket.

Sitat
Om du har så mye i mot at folk tjener penger på nettstedet sitt kan du jo tenke litt på den her; hvor mange nettaviser er du innom daglig? Noen gang sett annonser på disse nettstedene....? Tongue Hva med forumet du sitter på i dette øyeblikk? #1 har holdt på med dette her i flere år, og har sannsynligvis ikke noen jobb utenom. Nå har de sågar også fått i gang Treningsforum-magasinet og. Forferdelige greier, eller hva? Gud forby at de tjener penger på det, det er jo ikke like tøft som å være portør på et sykehus. Tongue
Jeg er innom haugevis av forskjellige nettsteder hver dag, blandt annet Treningsforum.  Har du tenk igjennom hva som egentlig gjør dette mulig?  De som redigerer Treningsforum er den ørlille glassuren øverst på kaka.  De som virkelig har sørget for at du og jeg kan snakke med hverandre, er dem som har skaffet til veie råvarer, halvfabrikata og enkeltkomponenter i datamaskiner, servere og kabler.  Rett også en takk til dem som har laget de møblene som datamaskinene våre står på, som har bygd de bygningene som maskinene er inni og som har dyrka den maten som alle de andre arbeiderne har spist mens de gjorde dette.  Veldig mye av dette er gjort av arbeidsfolk i fattige land, folk som lever under slaveriliknende forhold.

Sitat
Visste forresten ikke at det var tøffhets-skalaen som skulle avgjøre hvor mye en person tjener.
Om det skal finne gode grunner for å lønne folk forskjellig, så burde tøffhetsskalen være en av de tingen som avgjorde.  Politifolk, sykepleiere og skogsarbeidere har faktisk et tøft arbeid, og burde lønnes for det.

Sitat
Kan jeg spørre om hvordan jobbsituasjonen til landets befolkning og internett hadde sett ut om du hadde fått bestemme?  Kanskje sånn..?


...og sånn..
http://kprf.ru/
Greit nok.  Det er lett å score poenger på hva Stalin, Mao, Pol Pot og Bresjnev stelte i stand.  Dette var regimer der det hverken hadde vært eller var noe demokrati, og det er få i verden som støtter stalinismen i dag.

Men en vag ide kan være som følger: Alle som har en god ide skal ha muligheter og anledning til å starte sin egen bedrift.  Det bør finnes ordninger som understøtter sånne initiativtakere i startfasen, f.eks. etter modell av Norges Forskningsråd.  Men der du og jeg antagelig skiller lag, er i synet på ansatte.  I et sosialistisk samfunn bør det ikke finnes ansatte.  Dersom det er behov for mer arbeidskraft, bør nykomne til bedriften bli medeiere, ikke ansatte lønnsarbeidere.  Et sånt samfunn kan utmerket godt premiere nye ideer og innsats.

PS. Jeg taler gjerne småkapitalisters sak på et punkt: De har ikke fulle rettigheter i NAV dersom de mislykkes.  Dette er urettferdig, og bør rettes på.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #86 : 15. desember 2009, 17:56 »
Uten at jeg skal ilegge deg noen meninger her nå, er dette generelt en holdning som provoserer meg kraftig.

Hvorfor skal de som tjener mye penger på død og liv ha så mye mer "baller" og viljestyrke" enn andre? Det er da vitterlig ikke alle av oss som har noen interesse av å gå x anntall år på skole, for så å jobbe seg halvt ihjel en periode for å "bli rike"?

At vi da skal bli sett ned på og få slengt at vi "ikke har nok baller" i trynet fordi vi ikke gjør dette syntes jeg er helt utrolig. Såklart, dersom en syter å klager over at noen har mere penger enn en selv, og en ikke "gidder" å gjøre noe for å rette på situasjonen er jeg absolutt enig i at "kritikken" er velbegrunnet. Men en holdning jeg oppfatter hos mange av de med mye penger, er at uansett hva en gjør ellers blir det sett ned på sålenge en ikke blir rik av det.

Hvorfor jeg lar dette provosere meg vet jeg ikke, men det er vel det lille snevet av moral jeg har igjen som sier at stort sett er alle like mye verdt uansett hva de gjør og hvor mye de tjener.

PS: Sorry for rotete innlegg, men når det blir såpass langt får jeg problemer med korrekturlesing.
PS 2: Henvisningene til "baller" og "viljestyrke" er i ditt forrige inlegg, jeg bare siterte feil.

Du kritiserer forakten for arbeidsfolk godt her.  Honnør er avgitt.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #87 : 15. desember 2009, 17:56 »
Helt enig U_S. Når det er sagt så dreier diskusjonen seg fortsatt om luksusavgift på bil, og ingen sosialist har ennå klart å gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor akkurat bilistene skal straffes hardere enn andre, når miljøhensyn ikke er en del av grunnlaget for avgiften.

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Vil øke bilavgiftene
« #88 : 15. desember 2009, 18:00 »
Helt enig U_S. Når det er sagt så dreier diskusjonen seg fortsatt om luksusavgift på bil, og ingen sosialist har ennå klart å gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor akkurat bilistene skal straffes hardere enn andre, når miljøhensyn ikke er en del av grunnlaget for avgiften.

Joda, vi har kommet litt på viddene, og jeg er nok en av dem som har tatt diskusjonen dit.  Men hvem mener du ikke straffes hardt nok?  Dersom du mener at bilistene straffes for hardt i forhold til andre, så vil jeg gjerne vite hvem disse andre er.  Dette spørsmålet er ikke kun retorisk ment.  Jeg er f.eks. for at de som fyrer husene sine med olje, bør straffes hardere.

(Note to self: Det står en stor og stygg oljefyr i kjelleren i leiegården vår.  Den utgjør antagelig den styggeste posten på miljøbudskjettet mitt).
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Vil øke bilavgiftene
« #89 : 15. desember 2009, 18:01 »
Uten at jeg skal ilegge deg noen meninger her nå, er dette generelt en holdning som provoserer meg kraftig.

Hvorfor skal de som tjener mye penger på død og liv ha så mye mer "baller" og viljestyrke" enn andre? Det er da vitterlig ikke alle av oss som har noen interesse av å gå x anntall år på skole, for så å jobbe seg halvt ihjel en periode for å "bli rike"?

At vi da skal bli sett ned på og få slengt at vi "ikke har nok baller" i trynet fordi vi ikke gjør dette syntes jeg er helt utrolig. Såklart, dersom en syter å klager over at noen har mere penger enn en selv, og en ikke "gidder" å gjøre noe for å rette på situasjonen er jeg absolutt enig i at "kritikken" er velbegrunnet. Men en holdning jeg oppfatter hos mange av de med mye penger, er at uansett hva en gjør ellers blir det sett ned på sålenge en ikke blir rik av det.

Hvorfor jeg lar dette provosere meg vet jeg ikke, men det er vel det lille snevet av moral jeg har igjen som sier at stort sett er alle like mye verdt uansett hva de gjør og hvor mye de tjener.

PS: Sorry for rotete innlegg, men når det blir såpass langt får jeg problemer med korrekturlesing.
PS 2: Henvisningene til "baller" og "viljestyrke" er i ditt forrige inlegg, jeg bare siterte feil.
Hmm mulig du misforstod det jeg skrev om baller og vilje. Evt var jeg uklar. Baller og vilje er jo ikke noe du får ETTER at du har begynt å tjene mye penger. Kluet er at så godt som alle her i landet har samme muligheter hva utdannelse og jobb angår. Likevel er det nå en gang sånn at en kar som har 2.9 i snitt fra videregående ikke kommer seg inn på medisin eller juss. Derfor handler det i høyeste grad om vilje når alle kompisene fester i helgene og har det moro og du heller sitter hjemme og leser; ditt eget valg, men et visst press fra de rundt deg slipper du ikke unna, det veit jeg alt om. Videre; du ser flere år frem i tid enn dem som da kanskje kommer til å bli fornøyde og lykkelige med en vanlig jobb (og dem som evt er for late til å jobbe for karakterene); du vil noe mer. Dette må du jobbe for. Det krever både baller og vilje, for du kommer til å bli både motsagt (som denne tråden er et eksempel på) og måtte ofre en hel del fordi du vil jobbe mot målet; noen har kanskje ikke vilje til å stå i mot presset fra utsiden når det kommer til feks sjalusi og jantelov, men det har både jeg og Fleksnes plenty av.

På en annen side så har ikke jeg noe mer respekt for Røkke enn det jeg har for vaskedama på min tidligere skole, heller stikk motsatt. Men det skal da ikke stikkes under en stol at Røkke nok har jobba en _del_ mer for å komme dit han er enn vaskedama.

Nei, har du ikke interesse av å gå på skole i mange år, så får det jo selvsagt være opp til deg. Det gjør ikke deg og din jobb noe mindre verd enn hvem som helst andre, og for min egen del må jeg si at jeg respekterer den ene og hans jobb like mye som hvem som helst andre. Det JEG i allefall vil frem til er akkurat det du selv skrev;
Sitat
Såklart, dersom en syter å klager over at noen har mere penger enn en selv, og en ikke "gidder" å gjøre noe for å rette på situasjonen er jeg absolutt enig i at "kritikken" er velbegrunnet.
Det var dem jeg siktet til, ikke..hmm skulle til å si vanlig folk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!