Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 52316 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #15 : 17. desember 2009, 23:31 »
Gjør research på climategate du mr. CLIMATEGATE... det hele er en stor scam og har blitt avslørt, motbevist, DEBUNKED.. Tallene som er blitt brukt er jukset med, grafene som er blitt brukt er blitt tuklet med, og masse info har blitt tilbakeholdt i deres forsøk på å overbevise om at temperaturforandring er menneskeskapt.   Det er en stor skandale som er blitt avslørt, og likevel så følger du saueflokken?? Hva må egentlig til for å overbevise deg?? Hva overbeviste deg at co2 påvirker global oppvarming?? hvor er dine beviser?? alle de du kommer med er blitt motbevist... CLIMATEGATE nevner jeg igjen, du har ikke gjort jobben din, gjør mer research.... har servert deg haugevis med bevis.... 

og du som startet så bra.. tingen er at vi vet ikke sikkert hva som er årsaken, forskere stiller seg kritiske til at vi har bidratt til økt klimagass utslipp. Ingenting er debunked, ingenting er motbevist, riktignok har Al Gore sin film blitt debunked, MEN VI HAR FREMDELES IKKE NOE SVAR ELLER LØSNING.

Og igjen, økt fokus på klima i Norge, ja takk. økt fokus på klima i u-land, nei...
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Klimabløffen
« #16 : 17. desember 2009, 23:31 »

haha, tror du alle de forskerene spesialiserer seg i klima??? NEI... tror du alle forskere forsker om det samme gutt?? De tallene er direkte irrelevante fordi de har ingenting med klima og gjøre.

Tror du som du kalte det " de resterende forskerene " sa alle sammen at klima er påvirket av co2?? de har ikke det som felt engang...  De som hevder at man må innføre carbon tax og cap and trade er FÆRRE enn de som stiller seg imot... gjør research før du sier noe, dette er flaut
Jeg har jobbet på Meteorologisk institutt, og jeg kan forsikre deg om at du tar feil.  Blandt de forskerene som virkelig jobber med klima og som publiserer i reelle vitenskapelige tidsskrifter, er det nå et overveldende flertall som tror på og som frykter menneskeskapte klimaendringer.  Også Bjørn Lomborg tror nå at menneskeskapte klimaendringer er reelle og farlige.  Slutt å tro på dette amerikanske konspirasjonsmølet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #17 : 17. desember 2009, 23:32 »
Du har ikke servert et eneste bevis din tulling. Det er ikke en eneste person i verden som kan motbevise menneskeskapt global oppvarming, på samme måte som du sier at det er ingen som på det rene kan si noe definitivt om effektene menneskeskapt global oppvarming kommer til å ha på oss og miljøet, om det i det hele tatt eksisterer.

Debatten er basert på meninger, indiser og spekulasjoner, her gjelder det å skille de som vet hva de snakker om fra de som ikke vet hva de snakker om.

Hvis noen tar opp et gevær og peker de mot hodet ditt, er det ikke et bevis for at personen har tenkt å skyte deg, men det er allikevel en god idé å dukke.

Når det er blitt bevist at de har jukset med tall, tilbakeholdt informasjon og truet folk som mener anerledes så bør det ringe en bjelle på at disse teoriene som de kommer med er feil og løgner. De vet det selv, hvorfor tror du de fikset på tallene og tilbakeholdt informasjon... det er en stor skandale og du min venn må våkne opp... CLIMATEGATE
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #18 : 17. desember 2009, 23:34 »
Jeg har jobbet på Meteorologisk institutt, og jeg kan forsikre deg om at du tar feil.  Blandt de forskerene som virkelig jobber med klima og som publiserer i reelle vitenskapelige tidsskrifter, er det nå et overveldende flertall som tror på og som frykter menneskeskapte klimaendringer.  Også Bjørn Lomborg tror nå at menneskeskapte klimaendringer er reelle og farlige.  Slutt å tro på dette amerikanske konspirasjonsmølet.

Såvidt jeg vet er det ingen forskere fra meterologisk institutt eller det andre instituttet som har fått sitt arbeid publisert i seriøse tidskrifter, derimot har dagbladet publisert mye. Nesten like mye som Cristiano Ronaldo.

Tror det andre instituttet heter CICERO, den eneste "forskningen" de har gjort er å oversette deler av FNs klimarapport og gjengitt det 1000 ganger i vanlige tidskrifter..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Klimabløffen
« #19 : 17. desember 2009, 23:34 »

haha, tror du alle de forskerene spesialiserer seg i klima??? NEI... tror du alle forskere forsker om det samme gutt?? De tallene er direkte irrelevante fordi de har ingenting med klima og gjøre.

Tror du som du kalte det " de resterende forskerene " sa alle sammen at klima er påvirket av co2?? de har ikke det som felt engang...  De som hevder at man må innføre carbon tax og cap and trade er FÆRRE enn de som stiller seg imot... gjør research før du sier noe, dette er flaut


Her er liste med navn over forskere som stiller seg imot denne løgnen

http://www.oism.org/pproject/


Vis meg en liste over dem som stiller seg for??

Det sto ingenting om at de doktorene og forskerne du snakket om spesialiserte seg i klima, om de faktisk gjør det (noe jeg tviler på, kilder isåfall), så regner jeg med at det er mer enn 1/240 amerikanske doktorer har doktorgrad innen et på en eller annen måte klimarelatert emne. Det er jo nesten dobbel andelsforskjell mellom anti-global oppvarming doktorer samenlignet med antall doktorer, enn det er mellom doktorer og ikke-doktorer.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #20 : 17. desember 2009, 23:38 »
Jeg har jobbet på Meteorologisk institutt, og jeg kan forsikre deg om at du tar feil.  Blandt de forskerene som virkelig jobber med klima og som publiserer i reelle vitenskapelige tidsskrifter, er det nå et overveldende flertall som tror på og som frykter menneskeskapte klimaendringer.  Også Bjørn Lomborg tror nå at menneskeskapte klimaendringer er reelle og farlige.  Slutt å tro på dette amerikanske konspirasjonsmølet.

wow så kult.. SÅ du tror ikke SOLEN har noe med temperaturen og klimaet på denne jord å gjøre?? nei da vet ikke jeg hva jeg skal kalle deg.

CLIMATEGATE CLIMATEGATE CLIMATEGATE

Det er en stor skandale... DE på standene som ble brukt til å forsvare co2 påvirker temperaturen på jorden var løgner, som har blitt avslørt.... Så de teoriene som er blitt brukt er blitt avslørt som løgner.... Det nytter ikke å forsvare påstandene når de har blitt avslørt som juks og bedrag... hvordan kan du forsvare juks og bedrag?Huh
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Klimabløffen
« #21 : 17. desember 2009, 23:39 »
wow så kult.. SÅ du tror ikke SOLEN har noe med temperaturen og klimaet på denne jord?? nei da vet ikke jeg hva jeg skal kalle deg.

CLIMATEGATE CLIMATEGATE CLIMATEGATE

Det er en stor skandale... DE på standene som ble brukt til å forsvare co2 påvirker temperaturen på jorden var løgner, som har blitt avslørt.... Så de teoriene som er blitt brukt er blitt avslørt som løgner.... Det nytter ikke å forsvare påstandene når de har blitt avslørt som juks og bedrag... hvordan kan du forsvare juks og bedrag?Huh

Kan du svare på spørsmålet mitt tidligare i denne posten?

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 785
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 785

  • Taper aldri på trening.
Sv: Klimabløffen
« #22 : 17. desember 2009, 23:39 »
Såvidt jeg vet er det ingen forskere fra meterologisk institutt eller det andre instituttet som har fått sitt arbeid publisert i seriøse tidskrifter, derimot har dagbladet publisert mye. Nesten like mye som Cristiano Ronaldo.

Tror det andre instituttet heter CICERO, den eneste "forskningen" de har gjort er å oversette deler av FNs klimarapport og gjengitt det 1000 ganger i vanlige tidskrifter..

Noe som ikke betyr at de ikke har gjort det Med mindre du har usedvanlig god oversikt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Klimabløffen
« #23 : 17. desember 2009, 23:41 »
det er en stor skandale og du min venn må våkne opp

5 kjappe spørsmål til deg gringo

Hvordan får du sove om natta når hodet ditt har så mange rare tanker?
Tenker du på noe annet enn at alle prøver å føre deg bak lyset?
Har du en skuffe full av ubrukte resepter?
Har du noen hobbyer?
Er du Fox Mulder?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Klimabløffen
« #24 : 17. desember 2009, 23:44 »
Å si climagate flere ganger etter hverandre er ikke det samme som å argumentere.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Klimabløffen
« #25 : 17. desember 2009, 23:45 »
wow så kult.. SÅ du tror ikke SOLEN har noe med temperaturen og klimaet på denne jord å gjøre?? nei da vet ikke jeg hva jeg skal kalle deg.

CLIMATEGATE CLIMATEGATE CLIMATEGATE

Det er en stor skandale... DE på standene som ble brukt til å forsvare co2 påvirker temperaturen på jorden var løgner, som har blitt avslørt.... Så de teoriene som er blitt brukt er blitt avslørt som løgner.... Det nytter ikke å forsvare påstandene når de har blitt avslørt som juks og bedrag... hvordan kan du forsvare juks og bedrag?Huh
Den statistiske sammenhengen mellom temperatur, skydannelse og solaktivitet er mye svakere enn sammenhengen mellom drivhusgasser og temperatur.  Når jeg tenker over det så er nok sammenhengen mellom antall troll på TF og tempereaturen i atmosfæren nokså klar også.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Klimabløffen
« #26 : 17. desember 2009, 23:46 »
Noe som ikke betyr at de ikke har gjort det Med mindre du har usedvanlig god oversikt.

hadde en ganske god oversikt for et halvt år siden, leste mye selv samtidig som vi hadde en geofysiker som lærer i geofag som var ekstremt opptatt av klimapolitikken, dvs han var særdeles skeptisk og linket til stort sett alt som kom fra meterologisk institutt og CICERO.


god natt
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #27 : 17. desember 2009, 23:52 »
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Timpas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Klimabløffen
« #28 : 18. desember 2009, 00:01 »
Jeg håper virkelig du har rett Coincidence Theorist, men jeg tviler sterkt på det...

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #29 : 18. desember 2009, 00:35 »
Tviler på at denne tråden vil bli særlig meningsfull når det ene synet er representert ved en superkonspiratorisk kar som roper climategate som argument, og den andre siden ikke sjekker kildene for det de mener, og bare sabler ned climategate karen på grunnlag av det de har lest i avisen.

Etter at en geolog jeg kjenner påpekte endel ting angående klimaforandringer har jeg fulgt litt ekstra med på nyheter angående klima og klimaforandringer. Det er endel ting jeg har bitt meg merke i. "Klimaskeptikerene" sine opplysninger er mye lettere å sjekke kilder på, og teoriene deres er mye enklere å forstå. "Klimaforskerene" sine teorier er som oftest basert på kompliserte modeller og innviklete teorier som er vanskelig å sjekke opp i.

Noen ting alle kildene jeg har funnet er helt entydig på er hvertfall at klimaet alltid har forandret seg. Den globale tempraturen har gått ned de siste årene og var på sitt høyeste ca 1998. Det var mye varmere her i vikingtiden, ca 1000 år siden. Vi er nå inne i en varm periode som har vart ca 10 000 år, i denne har det flere ganger vært varmere enn nå. De siste 400 000 årene har det stort sett vært veldig mye kaldere enn det er nå.

Det som kom fram i e-post skandalen, "climategate", er alvorlig. Klimaforskerene har trikset ved å bruke ulike metoder for ulike tider i samme tidslinje for å unngå at det skal komme fram at tempraturen synker, og at det har vært stigninger på tider som ikke passer i forhold til utslipp. det er forskningsjuks og bør ikke forekomme. De har også diskutert hvordan de kan unngå at "klimaskeptikerene" kommer til i debatten, det er ille da forskning er meningsløs uten kritikk. Forskning og kritikk hører sammen på samme måte som trening og mat.

At eksos og luftforurensing ikke er bra kan jeg se ut vinduet her jeg bor i en av bergens fjellsider. Folk bruker alt for mye energi på transport, oppvarming og ved å kjøpe produkter med elendig kvalitet som de kaster etter kort tid bare for at det skal produseres nytt. Jeg er helt med på at forurensing er et stort problem. Hadde gledet meg til å sjekke Støre og Gore sin rapport slik at jeg kunne bli politisk korekt igjen. Var ganske trist at forskerene som hadde gitt grunlagsdataene syntes at konklusjonene var søkt og krisemaksimerende.

http://www.youtube.com/watch?v=FOLkze-9GcI#noexternalembed&feature=channel I dette foredraget (4deler) legger Bob Carter frem de viktigste argumentene til "klimaskeptikerene". (Kilde for mine påstander og) Har aldri sett "klimaforskerene" angripe grunnlaget han legger fram. De angriper derimot ofte personene som legger fram slikt.
Die trying

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!