Skrevet av Emne: Skal til Sverige, forslag til kjøp av protein og kreatin?  (Lest 1337 ganger)

Utlogget Fuel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei.

Jeg er 25 år gammel gutt som har trent styrke litt frem og tilbake siden jeg var 16 år. Etter et opphold på 1 og 1/2 år uten trening begynnte jeg å trene igjen etter sommeren som var. Jeg har aldri brukt kosttilskudd, men ser fordelene av å bruke det. Jeg er 180 høy, 80 kg, og rimelig kraftig bygget. Trener styrketrening ca 3-4 ganger i uka.

Skal en tur til Sverige (hørt at det er billigere der) og trenger noen gode tips til kjøp av protein og kreatin. Ønsker selvfølgelig å få så bra kvalitet som mulig for pengene. Har prøvd å lete litt rundt etter forslag på forumet, men det er på godt og vondt for mye informasjon her Wink

Takker for alle svar

Utlogget Rekesniffer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Når det kommer til proteiner har man flere typer. Hvis du ser etter et protein for å begynne restitusjon etter trening ville jeg anbefale et protein som tas opp hurtig, f. eks whey. Det finnes både whey "konsentrat" og whey "isolat". Sistnevnte er gjerne dyrere men også bedre. Ellers er lurt å sjekke hvor mye fett og laktose det er i pulveret.

Når det kommer til kreatin er det delte meninger. Kreatin Monohydrat forblir den kreatintypen som er mest forsket på og er bevist effektfull. Den er også veldig rimelig. Jeg ville anbefale denne varianten i utgangspunktet.

Noen føler at de ikke får noen effekt av monohydrat, eller føler at de blir for bløte i muskelaturen av kreatin monohydrat. Hvis du ikke liker monohydrat føler liten effekt kan du evt. prøve kre-alkalyn senere.


Har desverre liten kunnskap om både butikker og utvalget i Sverige.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!