Skrevet av Emne: Arnolds 2010  (Lest 22490 ganger)

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #30 : 01. februar 2010, 13:52 »

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Arnolds 2010
« #31 : 01. februar 2010, 18:34 »
Deal. Gleder meg til å få den 500-lappen så jeg har råd til mat og kanskje en tur tilbake til hjembyen.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #32 : 01. februar 2010, 19:44 »
hehe, ja vi får vente å se på det du!

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #33 : 01. februar 2010, 20:19 »
Timber Carry: Poundstone,shaw,Ortmayer,Savickas (tilfeldig rekkefølge)
Manhood Stones: savikcas,shaw,ortmayer,poundstone (tilfeldig rekkefølge)
Apollon’s Wheel: savickas, siders, poundstone
Tire Deadlift: savickas, siders,misha- poundstone
Circus Bell: Poundstone, savickas,misha pfister, ortmayer, shaw.

Apollons og tire deadlift: er jeg ganske sikker på at seieren går til Savickas og at Siders kommer rett bak. Timber carry: er ganske åpen. Det er nytt i år så det kan blir spennende å se.
manhood stone: ganske åpen, poundstone har skuffet når det kommer til stein i det siste. Ortmayer, Shaw å Savicas er mine favoritter forran Poundstone
circus bell: Poundstone er vell favoritten her. Savickas nr 2. Men det er tyngre i år så det kan passe Savickas bra. men Poundstone favoritt.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Arnolds 2010
« #34 : 01. februar 2010, 20:53 »
Timber Carry: Poundstone,shaw,Ortmayer,Savickas (tilfeldig rekkefølge)
Manhood Stones: savikcas,shaw,ortmayer,poundstone (tilfeldig rekkefølge)
Apollon’s Wheel: savickas, siders, poundstone
Tire Deadlift: savickas, siders,misha- poundstone
Circus Bell: Poundstone, savickas,misha pfister, ortmayer, shaw.

Apollons og tire deadlift: er jeg ganske sikker på at seieren går til Savickas og at Siders kommer rett bak. Timber carry: er ganske åpen. Det er nytt i år så det kan blir spennende å se.
manhood stone: ganske åpen, poundstone har skuffet når det kommer til stein i det siste. Ortmayer, Shaw å Savicas er mine favoritter forran Poundstone
circus bell: Poundstone er vell favoritten her. Savickas nr 2. Men det er tyngre i år så det kan passe Savickas bra. men Poundstone favoritt.


Så mannen som har rekorden på timber carry er ikke nenvt som utfordrer? Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #35 : 01. februar 2010, 21:01 »
Så mannen som har rekorden på timber carry er ikke nenvt som utfordrer? Smiley
Hvem tenker du på?

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Arnolds 2010
« #36 : 01. februar 2010, 21:35 »
For å være helt ærlig så synes jeg det virker åpent i mer eller mindre alle øvelsene. Apollons-opplegget har jeg størst tro på Zavickas og i dumbellen tror jeg Poundstone trekker det lengste strået. Den er kanskje litt tyngre i år, men jeg tror ikke det utgjør noen stor forskjell. Poundstone har liksom vist seg som den desidert beste når det har kommet til dumbells hver bidige gang og Zavickas må ha forbedret seg veldig i denne øvelsen om han skal hamle opp med Poundcake. Arnolds for to år siden - da Zavickas vant konkurransen foran Poundstone - så fikk de like mange repetisjoner i dumbellkonkurransen. Poundstone hadde da avrevet ene brystmuskelen sin noen uker før konkurransen og kjørte alle repetisjone med en arm - attpåtil sin svakeste arm. Det setter ting litt i perspektiv, synes jeg. I fjor var jo ikke Zavickas med, men da var jo Poundstone i en helt egen klasse. Tok vel mer eller mindre dobbelt så mange repetisjoner som nummer to på listen.

Når det er sagt, så holder jeg Zavickas som minst like stor favoritt når det kommer til apollonsen. Selv om man aldri vet hva Poundstone finner på. I utgangspunktet så ser jeg på Zavickas som den klart største favoritten her (selv om Poundstone vel fremdeles har verdensrekorden i denne øvelsen), men jeg har fått inntrykk av at Poundstone (etter å ha lest en del av hans egne utsagn i det siste) at pressen nærmer seg nye høyder. Han har aldri vært tyngre og jeg tror han kommer til å være i sitt livs form her. Alle har mulighet til å se konkurransen fra Madison Square Garden på youtube for øyeblikket og det anbefaler jeg alle. En større maktdemonstrasjon enn hva han holdt der har jeg sjeldent sett maken til, og når man ser verdensrekord-løftet hans i apollons fra den konkurransen, så skjønner vel de fleste at han på det tidspunktet iallefall hadde 200 kg. inne. Om han kommer i bedre form enn dette til Arnolds, så skal han i det minste kunne gi Zavickas hard kamp om denne øvelsen.

Ellers så har jeg Poundstone som favoritt på steinene (hvor du egentlig mener at han har skuffet når det kommer til steinløft? WSM?). Det er stor forskjell på steinløft i forhold til serie og maksløft (regner med det er samme prinsipp her som tidligere), og det er tross alt Poundstone som har dokumentert det tyngste steinløftet noensinne. Skulle jeg velge en kar her, ville jeg valgt Poundstone. For det første så har han som sagt dokumentert det tyngste steinløftet noensinne. Han er en jævel når det kommer til tunge steinløft. Hvis vi skrur tiden tilbake til Fortissimus 2008, så vant jo Poundstone den konkurransen. En utrolig tett batalje mellom Poundstone og Zavickas. De var helt likt før den siste øvelsen, som var steinløft. Poundstone løftet den tyngste steinen (232 kg?) - Zavickas klarte det ikke. Men jeg avskriver selvsagt ikke sistnevnte her; det er åpent, men jeg har Poundstone som favoritt. Her har vi i tillegg en del andre også kan melde seg på; kanskje dette vil bli en av de avgjørende øvelsene? Det kan skille godt med poeng i denne øvelsen, tror jeg.

Tire Deadlift: Savickas er Savickas. Han er naturligvis en av favorittene i denne øvelsen. Det er uansett mange bra markere med og det er ikke slik at Savickas tradisjonelt sett har vært uslåelig i markløftøvelser. Det skilte en repetisjon mellom Poundcake og Savickas i WSM; nå vil vel de fleste påstå at Poundstone hadde en fordel da i forhold til at det DA var snakk om repetisjoner, mens det nå er snakk om maksløft. Det er mulig at han hadde det - fordi han er i utgangspunktet utrolig reppesterk, men det er ikke slik at Savickas er en dårlig repper som mange ser ut til å mene. Han er en god repper, men Poundstone er kanskje en bedre. Poundstone blir bare bedre og bedre i markløft og han er nå også tyngre enn han noensinne har vært tidligere - and still growing. Jeg tror marken hans kommer til å være på et nytt nivå når denne konkurransen finner sted og jeg tror han har sjansen på å ta rotta på Zavickas. Poundstone sa selv at han ikke hadde dagen under WSM og sammenlignet med dagen han hadde under konkurransen i Sverige året før. Det sier det meste... Kanskje jeg høres veldig pro-Poundstone her, men hvis man ser på den maktdemonstrasjonen han blant annet hadde i markløftøvelsen under MSG - og sammenligner det med de samme konkurrentene under WSM - så klarer jeg med letthet å godta den unnskyldningen.


Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #37 : 01. februar 2010, 22:29 »
Honnør for et bra innegg!

Nesten så du klarer å overtale meg til å si at poundstone vinner  Grin når jeg sa at poundstone har skuffet i stein så mente jeg at han har skuffa når du vet at han er den som har løftet den tyngste steinen noensinne. så vil jeg si at han burde klare å løfte den siste steinen på WSM, han var kanskje ikke i sin beste form men uansett. han klarte ikke den siste steinen på MSG, men da var seieren allerede i boks. Han bommet på den siste på WSM, han tapt begge stein øvelsene mot Ortmayer på ASM. Poundstone klarte ”bare” 1 rep på Arnolds i 2008 (med revet bryst) menst Savicas hadde 2. For all del han er god i stein, men forventer mer av en som har løftet den tyngste steinen noensinne.
Han har aldri vert tyngre, han har kanskje aldri vert sterkere heller. Men jeg har fortsatt mest troen på Savickas. Men jeg skal gledelig betale deg for poundstone er en strongman jeg har sansen for, pluss du får mat. Men det faktume at timber carry har en ny tvisty og apollons har en ny tvist så er konkurransen veldig åpen. Det som blir avgjørende er hvem som klarer å være mest stabil. Hvordan klarer Brian Shaw seg med Arnold vekter? Hvor god form er Misha i? har Siders klart å forbedre seg fra i fjor? og hvem som har dagen av Pound og Savi  Jeg håper det blir spenning til siste slutt.
Ikke for å pirke altfor mye men Poundstone fikk 9 reps og Savickas fikk 11 på WSM  Grin

Utlogget Östling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: Arnolds 2010
« #38 : 01. februar 2010, 23:13 »
Gleder meg som en unge til årets Arnolds! Derek har jo sagt at han prøver å bulke seg opp til 350pounds = 160kg! Då kan han nog krama till ordentligt i toppläget!

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Arnolds 2010
« #39 : 02. februar 2010, 08:51 »
Hvem tenker du på?

står ikke tiden til murumets fra 2007 enda?
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #40 : 02. februar 2010, 09:05 »
står ikke tiden til murumets fra 2007 enda?
Kan godt hende det. men han skal ikke være med i år.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Arnolds 2010
« #41 : 02. februar 2010, 14:33 »
ble litt skuffa over poundstone på årets wsm, han vant jo nesten alt som var å vinne i fjor (eller opp 2).

vant arnolds, andre plass på fortissimus(mens han var syk, gått ned i vekt), og så skuffet litt på wsm.


Men trur han er på vei tilbake på 160kg! og vinner over zydrunas i arnolds Smiley
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Arnolds 2010
« #42 : 03. februar 2010, 14:04 »
Nine contestants have been confirmed for the 2010 Arnold Strongman Classic:

Nick Best of Las Vegas -- Earned spot in 2010 Arnold Classic with with at Gaspari All-American Strongman in Los Angeles on Jan. 24

Kostiantyn Ilin of Ukraine -- Winner of Strongman of Ukraine 2009 and competitor in 2009 World's Strongest Man

Mikhail "Misha" Koklyaev of Russia -- Strongman and weightlifting legend who finished second in 2009 Arnold Strongman Classic

Travis Ortmayer of Cypress, Texas -- past winner of WSM Super Series contest

Phil Pfister of Charleston, W.Va. -- Winner of 2006 World's Strongest Man

Derek Poundstone of Waterbury, Conn. -- Winner of the 2009 Arnold Strongman Classic, runner-up in the 2008 World's Strongest Man and winner of America's Strongest Man in 2007 and 2009

Zydrunas Savickas of Lithuania -- Arnold Strongman Classic champion from 2003 through 2008 before not participating in 2009

Brian Siders of Virginia Beach, Va. -- former International Powerlifting Federation superheavy class champion

Brian Shaw of Fort Lupton, Colo. -- Winner of 2009 WSM Super Series

Donnie Thompson of Columbia, S.C. -- Multiple world powerlifting champion

Mark Felix of England, who finished second in the All-American Strongman, will be the first alternate for the Arnold Strongman Classic.

Utlogget filfil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Arnolds 2010
« #43 : 03. februar 2010, 23:50 »
Jeg tipper Poundstone nr. 3 , Shaw nr.2 og Savickas FTW!!!!  Cool  Og når det kommer til runde steiner (også kalt atlas) har ikke Poundstein sjans mot Ortmayer, kanke henvise til Fortissimus-steinen vet du!...

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Arnolds 2010
« #44 : 03. februar 2010, 23:57 »
SYKT at Ilin fra Ukraina får delta!!!

Det er endel bedre utøvere som fortjener en plass i denne konken fremfor denne mannen (feks Murumets eller Hollands)
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!