Skrevet av Emne: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?  (Lest 1523 ganger)

Utlogget cael

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« : 25. desember 2009, 21:18 »
Jeg trener med et 2splitprogram, og skal begynne å trene mer kondisjon snart for å få litt mer synlige resultater, vil altså ned i fettprosent.

Vil ca 4 timer med kondisjonstrening i uken ødelegge for meg når jeg prøver å få mer muskler?

Hvordan er det lurt for meg å sette opp treningsdagene hvis jeg regner med 4styrkeøkter og 3-4 kondisjonsøkter pr uke?

Takker for svar! Smiley

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #1 : 25. desember 2009, 23:51 »
I og med at du skal legge inn kondisjonstrening for å få ned fettprosenten, regner jeg med at og dietten din er tilrettelagt for nedgang i fettprosent, og dermed er det ikke mye muskulatur du kan regne med å bygge uansett.

Pass på å ikke gå for hardt ut med kondisjonstreningen. Å gå fra 0 til 4 timer ekstra trening over natta er nok ikke det beste du gjør.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #2 : 26. desember 2009, 00:06 »
I og med at du skal legge inn kondisjonstrening for å få ned fettprosenten, regner jeg med at og dietten din er tilrettelagt for nedgang i fettprosent, og dermed er det ikke mye muskulatur du kan regne med å bygge uansett.

Pass på å ikke gå for hardt ut med kondisjonstreningen. Å gå fra 0 til 4 timer ekstra trening over natta er nok ikke det beste du gjør.

Hvorfor ikke? Så lenge han øker matinntaket litt så er det ikke noe problem med det?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget ArildM29

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #3 : 26. desember 2009, 00:14 »
Jeg trener med et 2splitprogram, og skal begynne å trene mer kondisjon snart for å få litt mer synlige resultater, vil altså ned i fettprosent.

Vil ca 4 timer med kondisjonstrening i uken ødelegge for meg når jeg prøver å få mer muskler?

Hvordan er det lurt for meg å sette opp treningsdagene hvis jeg regner med 4styrkeøkter og 3-4 kondisjonsøkter pr uke?

Takker for svar! Smiley


nei.

kan trene kondisjon etter styrkeøkta.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #4 : 26. desember 2009, 00:19 »
Kondisjon er ikke så bra hvis målet er å bygge maks med muskler/styrke, men litt gjør ingenting. Nå nevner jo du ingenting om intensiteten.. Uansett ville jeg ikke trent kondisjon rett etter styrken hvis du bulker. Men når du deffer har det mindre og si(Bare ferskinger legger på seg muskler da) Kanskje er det bare bra siden du da i større grad har tømt glykogenlagrene og gjort kroppen mer klar til å brenne fett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget outfarm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #5 : 26. desember 2009, 00:55 »
Kondisjons trening vil alldri gå negativt utover STYRKEtrening. Kondisjon virker positivt på restutisjonen slik at en gradvis kan trene hardere og hardere. Passer du på å spise det du skal så er det bare å kjøre på. trening av det kardiovaskulære systemet er viktig når en driv styrke treing også

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #6 : 26. desember 2009, 01:12 »
Kondisjon er ikke alltid bra. Og 4 timer i uken hvis målet er maksimal muskeløkning er nok ikke bra:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/cardio-and-mass-gains.html
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget outfarm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #7 : 26. desember 2009, 01:18 »
Skal du bli stor må du ete meir enn du forbruker. men styrken vil ikke gå noe ned, du vil heller få en positiv effekt der du kan trene hardere og fleire øvelser pga transporten av næring til musklane vil gå betre

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #8 : 26. desember 2009, 01:21 »
Skal du bli stor må du ete meir enn du forbruker. men styrken vil ikke gå noe ned, du vil heller få en positiv effekt der du kan trene hardere og fleire øvelser pga transporten av næring til musklane vil gå betre

Dette hadde stemt hvis normal styrketrening hadde slitt nevnverdig på den kardiovaskulære kapasiteten.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget outfarm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #9 : 26. desember 2009, 01:31 »
Dette hadde stemt hvis normal styrketrening hadde slitt nevnverdig på den kardiovaskulære kapasiteten.

Dette stemmer jo? styrketrening gjer slik at musklane må ta opp næring(blir flinkere til å ta opp næring) altså det må få transportert næring, det trener ikkje hjertet som er viktig i transporten av blod (næring). Kondistrening trener hjertet slik at det kan jobbe hardere/lengre på høg kapasitet og det gjer at transporten går betre. Da vil transporten gå betre og musklane kan bruke d til energifrigjeringa og restitusjonen blir meir effektiv

off er jævla trøtt veit ik om det blei slik ej hadde tenkt god natt

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #10 : 26. desember 2009, 01:40 »
Dette stemmer jo? styrketrening gjer slik at musklane må ta opp næring(blir flinkere til å ta opp næring) altså det må få transportert næring, det trener ikkje hjertet som er viktig i transporten av blod (næring). Kondistrening trener hjertet slik at det kan jobbe hardere/lengre på høg kapasitet og det gjer at transporten går betre. Da vil transporten gå betre og musklane kan bruke d til energifrigjeringa og restitusjonen blir meir effektiv

off er jævla trøtt veit ik om det blei slik ej hadde tenkt god natt

Skjønner hva du mener, men det som begrenser hvor mye du kan trene styrke er ikke den kardiovaskulære kapasiteten din. I så fall kan du jo glatt trene 100 sett med 3'ere med 5 min pause på 90% av 1RM.

Men du har jo rett i at kondisjonstrening gir bedre insulinsensetivitet=bedre næringsopptak da. Og det er jo gunstig, men kan bare indirekte få deg til å kunne trene mer via bedre restitusjon.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget outfarm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #11 : 26. desember 2009, 01:45 »
kroppen tar seg fortere inn igjenn det er det som er clue, å da trenger man flere øvelser for å bli like sliten

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Vil mye kondisjon gå utover styrketreninga?
« #12 : 26. desember 2009, 01:52 »
La oss si to personer skal trene 10 sett på 10RM.

Person 1 kjører noe sånt som dette: 10,8,6,5,5,5,5,5,5,4,4. Han kjører utmattelse på alle settene.

Person 2 kjører noe slikt: 8,8,8,7,7,6,6,6,6,6. Han sparer seg cirka 1 rep på hvert sett, men løfter mer totalt og forbrenner mer glykogen+blir mer sliten.

Hvem tror du restituerer raskest?





Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!