Skrevet av Emne: kondisjon og styrke  (Lest 745 ganger)

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

kondisjon og styrke
« : 26. desember 2009, 01:33 »
Hei!

Jeg har alltid spilt fotball, men vi har hatt en pause i noen mnd nå, av forskjellige grunner. Jeg har trent jevnt siden sommer innen styrke, og gått opp 7-8 kg Smiley :S

Jeg spilte litt fotball for litt siden, og var drittsliten etter et lite løp. Hvorfor det? jeg har alltid hatt god kondis, i forhold til de andre da vertfall Smiley Jeg tror selv grunnen er at jeg har gått opp i kg, og ikke løpt 100m til sammen på de 3 siste mnd.

Da lurer jeg på om det har noe å si på styrketreningen, om jeg begynner å springe mere, å ta noen løpeturer i uka? for å bli i bedre form mtp kondisjon? er ikke lenge igjen til vi begynner å trene igjen osv med fotballtreninger.

Utlogget outfarm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

Sv: kondisjon og styrke
« #1 : 26. desember 2009, 01:40 »
var du varm? det er viktig å få i gang kroppen før du skal springe. du kan sammenligne det med vis du skal springe etter bussen, da tar det ikkje mange meterene før du er sliten du greier heller ikke å springe så fort som du kan. men er du ute på jogge tur kan du løpe fort mye leengre før du ikke greier meir.

men viss dette ikkje var faktum kan det hende du ikkje trente med høg nok intensitet lenge nok. i fotball er det som regel mye kort løping, difor er det lurt å trene spesifik det vil si ca sann du ville sprøge i ein kamp. Løp på flanken f.eks. spurt 20 meter jogge tilbake spurt osv.

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: kondisjon og styrke
« #2 : 26. desember 2009, 01:46 »
var du varm? det er viktig å få i gang kroppen før du skal springe. du kan sammenligne det med vis du skal springe etter bussen, da tar det ikkje mange meterene før du er sliten du greier heller ikke å springe så fort som du kan. men er du ute på jogge tur kan du løpe fort mye leengre før du ikke greier meir.

men viss dette ikkje var faktum kan det hende du ikkje trente med høg nok intensitet lenge nok. i fotball er det som regel mye kort løping, difor er det lurt å trene spesifik det vil si ca sann du ville sprøge i ein kamp. Løp på flanken f.eks. spurt 20 meter jogge tilbake spurt osv.

ja jeg var varm vil jeg påstå. er mye spurte, stoppe opp, spurte, stoppe opp osv i fotball ja! slik trening er det jo når jeg er med på fotballtreningene, 2-3 ganger i uka (starter vell i januar.) men før greide jeg lixom å holde ut mye lengre, denne lille treningen var jeg helt ifra meg fordi jeg var så sliten. men har det noe å si på styrketreningen min, når jeg starter å spille fotball igjen? altså 2-3 harde fotballtreninger i uka?

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: kondisjon og styrke
« #3 : 26. desember 2009, 16:42 »
bump

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!