Skrevet av Emne: La krampen være?  (Lest 1005 ganger)

Utlogget olsmar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

La krampen være?
« : 15. januar 2010, 23:18 »
Hei. Jeg lurer på hva som skjer om man ikke strekker ut en krampe eller senestrekk? Noen ganger har jeg bare prøvd å la krampen være, og etter en stund føles det ut som om jeg har hatt en hard økt på gymmet. Blir skikkelig mør i musklaturen. Kan dette være skadelig? Kan det ha noen positiv effekt, eller kan det være farlig?  Noen som vet?
haha konge!
Jeg vil ha god kondis og markert kropp. Jeg vil ikke bli stor, men ha sexy kropp Huh
Jeg vil ha god kondis og markert kropp. Jeg vil ikke bli stor, men ha sexy kropp Huh

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: La krampen være?
« #1 : 19. januar 2010, 01:37 »
Artig tanke, men uten av jeg finner noe studier som relaterer muskelkramper som treningsmetode så må jeg nok trolig skuffe deg;-) Selv om muskelkrampe er en kontraksjon av muskelen så er det fortsatt litt forskjellig fra ved en frivillig kontraksjon som du utfører på trening. En muskelkrampe oppstår gjerne når muskelen allerede er kontrahert fra før. Isolert sett kunne dette kanskje bidratt til muskelvekst da kramper sikkert bryter ned muskelproteiner. Problemet er at kramper er ett tegn på ubalanse i kroppen din som kan innebære overtrening, dehydrering, mangel på salter/mineraler eller redusert blodtilstrømming til muskulaturen.....og kanskje ofte en kombinasjon. Alle disse faktorene virker negativt inn på dine treningsprestasjoner og vil over tid raskt setter en stopper for videre utvikling. Dessuten kan muskelkramper også være symptomer på en underliggende sykdom. Så alt i alt så bør du forebygge muskelkramper for at maskineriet ditt skal være i tipp topp stand;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!