Skrevet av Emne: hjelp? :p  (Lest 3795 ganger)

Utlogget Little_Pumpkin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

hjelp? :p
« : 29. desember 2009, 02:56 »
Heij, er en jente på 17 år som sliter med magefett Undecided
kan noen hjelpe meg å bli kvitt det? hvordan jeg skal trene og hvilke øvelser jeg bør ta, hvordan jeg bør spise ol. vet ikke mye om det :S er ikke noe sports menneske men har jo drevet med noe, men får ikke bort "kjærlighetshåndtakene" xP hehe

jeg er da altså 17 år, 1,66 høy, veier 57kg, og vet ikke om bh størrelsen har noe å si xD
Har drevet med litt styrke før, turn, ridning, håndball, og volley ball.

kan noen hjelpe meg? vil få dem bort så fort som mulig, det ødelegger selvtilitten min og jeg vil ikke bade offentlig...så trenger rådgivning , vil bare få dem bort, ikke six pac eller noe, og helst ikke trene bort brystene heller   Tongue

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: hjelp? :p
« #1 : 29. desember 2009, 03:10 »
Når du forbrenner fett så forbrenner du fett over hele kroppen, det vil si at du ikke kan bestemme at bare magefettet skal bort.

Men noen små ting som kan hjelpe

- Spis mer "rent" (kylling, fisk, pasta osv.)
- Drikk melk/vann istedenfor brus
- Kutt ned på matvarer som inneholder mye energi. Hvis du ikke vet så mye om hva som inneholder mye energi så kan jeg anbefale deg å sjekke næringsinnholdet som oftest står på produktet.
- Begynn å tren litt mer slik at du forbrenner mest mulig kcal.

Lykke til! Grin
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #2 : 29. desember 2009, 04:35 »
Dette ble jo mere forvirenden enn hjelpsomt for noen som ikke har peil på kosthold, særlig trening vill ikke skjønne mere av å se på baksiden av maten dem spiser. Da verdiene på karbohydratene, proteinene og fettet har veldig mye å si. Hun vet garantert ikke hva hun skal ligge på for å forbrenne fett.

Over til jenta:
Du har sikkert hørt ordtakket du blir hva du spiser, jeg vill si at 70-80 % av kostholdet ditt har noe å si at du slitter med å gå ned i fett %, å bare forbrenne bort magen er umulig resten av kroppen vill gå ned i fett prosent samtidig som deler av magen, men enkelte har høyere fett lagring rundt mage relgionen ja, men ville sett alt i en hellhet alt vill gå ned i mindre eller større grad samtidig som du kvitter deg med mage fettet. Mange også som slitter å gå ned i fett % pga at de spiser for lite og det er mange!

La oss først se på hva spiser ei på rundt din vekt å aktivitets nivå har da regnet ut ifra gjenomsnitts person i kcal under skudd (som da må til for å forbrenne bort fett) 

1450 kcal ca burde du ligge på i kcal, da ikke fra potetgull men ifra sund mat

Frokost:
60 gram havregryn
2 egg
2 dl ekstra lett melk

25.92 gram protein
14.69 gram fett
49.46 gram karb
413.2 kcal


Lunch:
Salat
halv boks tunfisk

17.65 gram protein
0.94 gram fett
0.5 gram karbs
82 kcal

Lunch 2:
Salat
halv boks tunfisk

17.65 gram protein
0.94 gram fett
0.5 gram karbs
82 kcal

Middag:
100 g kylling file
40 g natur ris

P 24.34 g F: 3.26 g K: 31.48 g Kcal: 255.8


Etter trening:
40 g protein pulver
50 g tørket frukt

P: 33.8 g F: 1.85 K: 26.6 g Kcal: 257.8

Kveldsmat:
Halv boks mager kesam m/ fun light saft

P: 18 g F: 1.5 g K: 6.45 Kcal: 111

Fordelt utover dagen:
2 never cashew nøtter kjøpt ifra utenlands ferskevare butikk som ikke er rista i olje eller saltet.

P: 6.12 g F: 18.6 K: 13 Kcal: 246.4


Totalen:
143.48 gram proteiener
41.78 gram fett
121.54 gram karbohydrater
Kcal: 1447.8

Kjøp deg udos choice enten på en nett side eller i nærmeste helse kost for å få i deg omega 3 og mere sundt fett får gå lettere ned i fett %:D


Å treffe rett på spikkeren i et kostoppsett til en person på første forsøk er ikke lett men her har du evt noe å starte på


Ang trening
Tren 3 ganger i uken med styrke trening gjerne få en veileder til å sette opp oppsett lære deg teknik i dype knebøy og markløft fine øvelser som aktiverer testosteron noe som også vill hjelpe fett forbrenningen din:)

Kardio ville jeg valgt en type intervall trening der du går ifra moderat oppvarming til høy puls, lav puls, høy puls, lav puls i gjevne mellom rom lettere sagt gå, spurte, gå, spurte. ned trapp etter 10 min med gå og spurte. med lett jogging.

Håper det er någenlunde forståelig det jeg har kommet med:) Lykke til videre, spør gjerne vis det er noe du ikke forsto som du vill jeg skal forklarer nærmere


Ps: 2-3 liter vann om dagen

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: hjelp? :p
« #3 : 29. desember 2009, 06:04 »
Keep it simple, stupid. Tongue

Å gå ned i vekt er jo verdens letteste ting, du må bare forbrenne flere kalorier enn det du spiser. Spis litt mindre enn det du gjør i dag, og bli mer aktiv. Finn en aktivitet du trives med, det gjør det lettere å trene. Svømming og spinning om vinteren og jogging eller sykling om sommeren, for eksempel.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #4 : 29. desember 2009, 06:23 »
Keep it simple, stupid. Tongue

Å gå ned i vekt er jo verdens letteste ting, du må bare forbrenne flere kalorier enn det du spiser. Spis litt mindre enn det du gjør i dag, og bli mer aktiv. Finn en aktivitet du trives med, det gjør det lettere å trene. Svømming og spinning om vinteren og jogging eller sykling om sommeren, for eksempel.

Er det virkelig det? Kanskje for deg? Men er faktisk ikke det for alle andre i gata. Spis mindre enn du gjør i dag du veit ikke en gang hva hun spiser i dag da, hjalp ei jente jeg å gå ned i vekt skal jeg si deg hvor problemet lå? hun spiste rett å slett for lite, da jeg satt henne i gang med kostholdet jeg satt opp gikk hun jevnt nedi vekt. ifra 66 til 57 kg på 12 uker å feilen lå bare at hun spiste for lite.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: hjelp? :p
« #5 : 29. desember 2009, 06:45 »
Er det virkelig det? Kanskje for deg? Men er faktisk ikke det for alle andre i gata. Spis mindre enn du gjør i dag du veit ikke en gang hva hun spiser i dag da, hjalp ei jente jeg å gå ned i vekt skal jeg si deg hvor problemet lå? hun spiste rett å slett for lite, da jeg satt henne i gang med kostholdet jeg satt opp gikk hun jevnt nedi vekt. ifra 66 til 57 kg på 12 uker å feilen lå bare at hun spiste for lite.

Så hun gikk ned i vekt ved å spise mer? Da må det nye kostholdet ha inneholdt færre kalorier enn det gamle. Kansje du også fikk henne til å trene?

Det er enkel matte, er kaloriforbrenningen større enn inntaket, vil du gå ned i vekt, selv om du putter i deg hamburgere og pommes frits (men ja, jeg skjønner at det ikke er like lett for alle å kontrollere inntaket, jeg tar tilbake det jeg sa om at det er verdens letteste ting).

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: hjelp? :p
« #6 : 29. desember 2009, 08:12 »
jeg er da altså 17 år, 1,66 høy, veier 57kg, og vet ikke om bh størrelsen har noe å si xD

den har alt å si faktisk!!
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: hjelp? :p
« #7 : 29. desember 2009, 08:47 »
Noen tips på veien:

Spis rent
ALDRI småspis
Unngå flytende kalorier
Spis mye protein/kjøtt
Spis når du faktisk er sulten, men ikke vent for lenge
Du MÅ ikke spise frokost. Er du ikke sulten, vent til du blir sulten
Spis kun til måltidene .Og bare så det er sagt: måltidsfrekvens har veldig lite å si for forbrenninga. Ikke tenk på det. Lettere å legge på seg av å hele tiden stresse med å spise ofte nok
Ikke vær redd for frukt
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: hjelp? :p
« #8 : 29. desember 2009, 14:07 »
Så hun gikk ned i vekt ved å spise mer? Da må det nye kostholdet ha inneholdt færre kalorier enn det gamle. Kansje du også fikk henne til å trene?

Det er enkel matte, er kaloriforbrenningen større enn inntaket, vil du gå ned i vekt, selv om du putter i deg hamburgere og pommes frits (men ja, jeg skjønner at det ikke er like lett for alle å kontrollere inntaket, jeg tar tilbake det jeg sa om at det er verdens letteste ting).

Hun trente ifra før av spiste helt greit ikke mye dritt mat osv, forandra kostholdet hennes hun fulgte det någenlunde til pungt å prikke, forandret styrketrenings planene hennes hun hadde blitt lært opp av en trenings veileder som har makisn galskap finnes ikke annet enn biceps men manualer i programet hennes. Satt hun på et frivekts program men mark og a2g bøy ofc. Fikk henne til å gå ifra jogging til gerilja kardio.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: hjelp? :p
« #9 : 29. desember 2009, 17:16 »
Hun trente ifra før av spiste helt greit ikke mye dritt mat osv, forandra kostholdet hennes hun fulgte det någenlunde til pungt å prikke, forandret styrketrenings planene hennes hun hadde blitt lært opp av en trenings veileder som har makisn galskap finnes ikke annet enn biceps men manualer i programet hennes. Satt hun på et frivekts program men mark og a2g bøy ofc. Fikk henne til å gå ifra jogging til gerilja kardio.



Det kan ikke tenkes at hennes vektreduksjon hadde noe å gjøre med at hun begynte å trene kroppen fremfor biceps, og målrettet jogging fremfor kosejogging? Dersom hun samtidig gikk fra å spise drittmat til sunn mat, så kan vel det forklare saken, fremfor å tro at hun gikk ned i vekt ved å spise mer? For den likningen er ikke helt mulig. Kanskje man en liten periode kan holde på litt fett når man spiser lite, men i lengden går man NED i vekt når kcal-inn er mindre enn kcal-ut. Hun var dessuten jente, og du vet lite om hva hun EGENTLIG spiste før din diett. Veldig mange som "bare" unner seg litt nå og da.
Sa brura

Utlogget ola_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 251

Sv: hjelp? :p
« #10 : 29. desember 2009, 17:30 »
Noen tips på veien:

Spis rent
ALDRI småspis
Unngå flytende kalorier
Spis mye protein/kjøtt
Spis når du faktisk er sulten, men ikke vent for lenge
Du MÅ ikke spise frokost. Er du ikke sulten, vent til du blir sulten
Spis kun til måltidene .Og bare så det er sagt: måltidsfrekvens har veldig lite å si for forbrenninga. Ikke tenk på det. Lettere å legge på seg av å hele tiden stresse med å spise ofte nok
Ikke vær redd for frukt






IKKE SPISE FROKOST!? alltid trodd at det var det viktigste måltidet jeg...

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: hjelp? :p
« #11 : 29. desember 2009, 18:49 »
IKKE SPISE FROKOST!? alltid trodd at det var det viktigste måltidet jeg...

Det er hva man får i seg i løpet av dagen som er det avgjørende. Man bør spise når det passer for seg, og ikke slavisk følge et eller annet lurt opplegg som noen andre gjør som funker, dersom det ikke passer for seg selv.

Spiste man mye kvelden før er det jo mye næring i kroppen fra før av når man står opp. Da er det jo egentlig ikke noe vits i å spise, kun for å spise.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget |Andreas|

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: hjelp? :p
« #12 : 29. desember 2009, 21:10 »
Kan noen forklare dette med "sultemodus" kontra kaloriunderskudd? Altså at kroppen sparer på fettet når den ikke får nok mat vs. at man går ned i vekt når man forbruker mer enn man inntar. Eller er "sultemodus" en myte?

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: hjelp? :p
« #13 : 29. desember 2009, 21:16 »
Kan noen forklare dette med "sultemodus" kontra kaloriunderskudd? Altså at kroppen sparer på fettet når den ikke får nok mat vs. at man går ned i vekt når man forbruker mer enn man inntar. Eller er "sultemodus" en myte?

Det er vel noe man havner i om man ligger på for stort underskudd over tid.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: hjelp? :p
« #14 : 29. desember 2009, 21:34 »
Sultemodus er en reaksjon på varierende mengde mat.
 
Ved liten mengde mat, vil kroppen "skru ned" forbrenningen og lagre mest mulig av energien som fett i kroppen. Derfor spiser man kanskje mindre enn før, men går fremdeles ikke ned i vekt. mer av energien lagres og mindre brukes til overskudd i hverdagen og opprettholdelse av muskelmassen din

Dette er styrt av en haug med hormoner(som jeg ikke kan navnet på)

Hvis man går fra å spise veldig lite, til ett mer normalt kosthold, vil kroppen bruke endel tid på å få opp forbrenningen igjen, og fettlagring blir ofte resultatet..

Derfor ser du ofte jenter som har gått ned 10kg på en eller annen suppediett, gå like raskt opp igjen når matintaket normaliseres..

Ved en deff bør man derfor ligge i ett moderat kaloriunderskudd.. er man svært overvektig kan man ha ett større underskudd fordi kroppen har mer lagret energi å ta av. jo lavere fettprosent du får, jo hardere vil kroppen holde igjen på de resterende fettreservene og det vil bli vanskeligere å miste fett, mens man opprettholder muskelmassen.


Men det er som helgekriger sier.. man vil gå ned i vekt om man inntar mindre kalorier enn man forbruker. og også opp i vekt om inntaket er høyere enn forbruket.


Edit:

Til trådstarter:

Tren styrke. mer muskler = høyere forbrenning

Tren ordentlig. programmet du som regel får på sats, elixia ol er som regel bare å hive i søpla. dårlige øvelser og ingen innlagt progresjon. Tren ordentlige øvelser som bøy, mark, benk, roing, chins ol.

Spis sunt. Mest mulig ubehandlet mat. Magert kjøtt, fet fisk, friske bær og grønnsaker. jo mer behandlet ett produkt er, jo færre næringsstoffer får du i deg. spis heller ett eple enn å drikke ferskpresset juice , men drikk heller ferskpresset juice enn sukkret nektar fra konsentrat med holdbarhet langt itpå sommeren.

Hold deg mest mulig unna brus, kaker, godis, friterte matvarer og sukker. dette gir deg tomme kalorier. dvs bare energi, og få næringstoffer kroppen din har brukt for. er selvfølgelig lov å unne segg noe innimellom men vil du ned i vekt så må man som regel ofre noe.

Lag deg en trening/matlogg. det kan virke som mye jobb i begynnelsen, men du får mye igjen for det senere. du kan se hva du gjorde i visse perioder, hvilken fremgang du evt hadde og hvordan du følte deg.
 

Og en ting til, som absolutt er det viktigste. Ikke slutt å trene eller spise sunt selv om du ikke får fremgangen du ønsker med en gang. en sunn og stram kropp tar litt tid å få til. Du er også bare 17 år og kroppen din utvikler seg fremdeles.

Kroppen til en som trener og spiser sunt, har det mye bedre enn en som ikke trener og spiser dritt, selv om drittspiseren kanskje har en lavere fettprosent.
Jeg har ei venninne som har det mange anser som drømmekroppen. stram, litt rumpe og store pupper. men hun spiser bare søppel og drikker mengder med brus hver dag. kroppen hennes har det absolutt ikke bra, og det kommer hun til å få svi for når hun blir litt eldre.
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!