Skrevet av Emne: Liten mus på 62kg rykker!  (Lest 7670 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #30 : 11. januar 2010, 09:51 »
Kanskje det er som i norsk breddeidrett, det er de som er flinkest til å møte på dugnader som får være med på de gjeveste konkurransene Grin

...eller kanskje de 4-5 beste hadde deltatt i strongman før de begynte med vektløfting....  Huh


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Zuul

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #31 : 11. januar 2010, 10:03 »
Antall dopingtatte idrettsutoevere sortert etter nasjonalitet:

Norge: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Norwegian_sportspeople_in_doping_cases

Kina: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Chinese_sportspeople_in_doping_cases

Ta hoeyde for det totale antallet folk i det respektive landet, eller det totale antallet aktive idrettsutoevere, og finn hvilket land som har hoeyest prosentsats for dopingtatte uttoevere....

Om det er slik som mange synes aa paastaa, at kinesisk idrett er gjennomsyret av doping, da er de i alle fall flinke til aa luke ut dopede uttoevere foer laguttak til internasjonale mesterskap.

Nå har den lista der relativt store mangler. Når du sammenligner Norge og Kina glemmer du å si at det norske atidopingprogrammet er mye mer aggrestivt.  Sjekk bare ut tall fra 2003


34 kinesere tatt i doping

20.05.2003 kl. 10:58 Kilde: NTB

Kina sliter voldsomt med dopingmisbruk. 34 utøvere ble i fjor utestengt og bøtelagt etter å ha testet positivt.
VG Nett følger

    * Doping / RSS

Lag din egen RSS

I 2001 ble 23 utøvere tatt i doping. Blant dem som testet positivt i fjor finnes friidrettsutøverne Liu Huyuan (langdistanse) og Lin Na (mellomdistanse). 14 vektløftere og ti friidrettsutøvere var blant dopingsynderne.
 
I alt ble det utført 4652 urinprøver og 358 blodprøver for å spore doping i den digre idrettsnasjonen Kina i fjor. I Norge tas det til sammenligning rundt 300 blod- og 3000 urinprøver.
 
Kina blir vertskap for sommer-OL i 2008, og utøverne har i en årrekke vært anklaget for systematisk dopingmisbruk. Nå kjemper myndighetene en desperat kamp for å bli renvasket før OL.

Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #32 : 11. januar 2010, 13:52 »
Naa er jo tallene du refererer til syv aar gamle ogsaa. Jeg mener jeg skrev tidligere at myndighetene trappet kraftig opp kampen mot doping i forkant av OL. Slik reglene er naa, med utestengning paa livstid, vil jeg paastaa at Kina er relativt aggressive i kampen mot doping. Hva skal til for aa bli kastet ut av aktiv idrett for evig og alltid i Norge?

Ellers saa blir det etter min mening litt lite nyttig aa bruke tall fra 2003 for karakterisere situasjonen i dagens Kina. Mye har forandret seg, ikke minst etter at det kritiske fokuset paa Kina virkelig tiltok i styrke frem mot OL.

Ellers saa synes jeg Robber sin analyse basert paa det nasjonale mesterskapet blir litt for enkel. Det er flere ting som spiller inn paa laguttak enn resultatene fra et mesterskap som ble avholdt mindre enn 1 mnd foer VM. Vet du f.eks. hvordan de ulike loefterne har prestert paa trening, tidligere stevner osv? Kina har som kjent mange utoevere som er i stand til aa loefte vekter paa verdensrekordnivaa, saa det er ingen ting som tilsier at en som kommer paa 6. plass i nasjonalt mesterskap ikke kan konkurrere om gull i VM. Vet du naar kineserne tok ut laget til VM? I tillegg stilte Kina med ganske toppet lag i East Asian Games, som ble avholdt i Hong Kong 6-11 desember. I tillegg er alle konkurranser fremover kun steg paa veien mot Kinas virkelige maal, OL i 2012. Med et langsiktig maal om aa rake med seg flest mulige OL-gull er det ikke utenkelig at noen av de unge stortalentene spares litt. Skader paa uttoevere som etter planen skal toppe formen, og karrieren, i 2012 ville vaere utrolig frustrerende for uttoevere og trenere. Mitt poeng er at det er mye som spiller inn paa laguttak, langt mer enn kun prestasjon i det nasjonale mesterskapet. Kina har ogsaa en kabal aa ta hensyn til, i og med at de ikke kan gaa over kvotene og derfor maa vurdere hvilke vektklasser det er mest hensiktsmessig aa stille i.

Utlogget Zuul

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #33 : 11. januar 2010, 14:00 »
Naa er jo tallene du refererer til syv aar gamle ogsaa. Jeg mener jeg skrev tidligere at myndighetene trappet kraftig opp kampen mot doping i forkant av OL. Slik reglene er naa, med utestengning paa livstid, vil jeg paastaa at Kina er relativt aggressive i kampen mot doping. Hva skal til for aa bli kastet ut av aktiv idrett for evig og alltid i Norge?

Ellers saa blir det etter min mening litt lite nyttig aa bruke tall fra 2003 for karakterisere situasjonen i dagens Kina. Mye har forandret seg, ikke minst etter at det kritiske fokuset paa Kina virkelig tiltok i styrke frem mot OL.

Ellers saa synes jeg Robber sin analyse basert paa det nasjonale mesterskapet blir litt for enkel. Det er flere ting som spiller inn paa laguttak enn resultatene fra et mesterskap som ble avholdt mindre enn 1 mnd foer VM. Vet du f.eks. hvordan de ulike loefterne har prestert paa trening, tidligere stevner osv? Kina har som kjent mange utoevere som er i stand til aa loefte vekter paa verdensrekordnivaa, saa det er ingen ting som tilsier at en som kommer paa 6. plass i nasjonalt mesterskap ikke kan konkurrere om gull i VM. Vet du naar kineserne tok ut laget til VM? I tillegg stilte Kina med ganske toppet lag i East Asian Games, som ble avholdt i Hong Kong 6-11 desember. I tillegg er alle konkurranser fremover kun steg paa veien mot Kinas virkelige maal, OL i 2012. Med et langsiktig maal om aa rake med seg flest mulige OL-gull er det ikke utenkelig at noen av de unge stortalentene spares litt. Skader paa uttoevere som etter planen skal toppe formen, og karrieren, i 2012 ville vaere utrolig frustrerende for uttoevere og trenere. Mitt poeng er at det er mye som spiller inn paa laguttak, langt mer enn kun prestasjon i det nasjonale mesterskapet. Kina har ogsaa en kabal aa ta hensyn til, i og med at de ikke kan gaa over kvotene og derfor maa vurdere hvilke vektklasser det er mest hensiktsmessig aa stille i.

Det var vel ikke i fjor Fritz Aanes ble tatt heller, eller Georg Andersen for del del som var med i linken din Wink Men ja, det har blitt bedre. Men, det er fremdeles lavt trykk på doptestene i Kina i forhold til hva norske utøvere blir utsatt for i forhold til antall utøverer osv. Våger faktisk påstanden at det er mye vanskligere å slippe unna med doping i Norge enn i Kina

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #34 : 11. januar 2010, 14:27 »
Det som jeg lurer litt på er de grunnleggende holdningene som de forskjellige nasjonene har i forhold til doping. Både når det gjelder utøverne, trenerne, lederne, og politikerne som gir idretten penger. Hvis man holder seg unna doping, er det kun pga at man er redd for å bli tatt, og ikke fordi man har en grunnleggende anti-doping holdning? Hvis man ikke har en grunnleggende anti-doping holdning så vil jeg anta at man vil gjøre det som er mulig for å dope seg uten å bli tatt, med mindre man anser risikoen så stor at man ikke tør å prøve i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan Kina er i forhold til dette, men noe av det som gjør meg en smule skeptisk er det man har hørt om de tidligere kommunistiske østblokklandene, inklusive Sovjet. Tilsynelatende var man helt opp på toppnivå i politikken så opptatt av at landet av propagandahensyn skulle være best i idrett, at de gjorde alt som var mulig for å nå det målet, inklusive organisert dopingbruk. Dette er imidlertid en stund siden, og jeg vet ikke hvordan Kina er i forhold til dette, men man får jo inntrykk av at Kina er veldig opptatt av å presentere seg på best måte og være "best". Om grunnnene til dette er de samme som i de gamle østblokklandedene vet jeg ikke. Kina blir vel mindre og mindre kommunistisk og mer og mer kapitalistisk etter det jeg hører, så jeg er ikke sikker på hvilke holdninger man har. Men man hører jo også om ganske mange kyniske ting som myndighetene gjør i Kina, og dette gjør meg også skeptisk i forhold til grunnleggende holdninger. Men samtidig så aner jeg ikke hva som er riktig eller feil av det jeg hører om Kina heller...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #35 : 11. januar 2010, 14:57 »
Men samtidig så aner jeg ikke hva som er riktig eller feil av det jeg hører om Kina heller...

Jeg er glad for at du foeyer til denne veldig viktige setningen paa slutten! Det viser at du har evne til aa forholde deg kritisk til informasjon, noe svaert mange ikke er i forhold til Kina. Jeg har bodd i Kina i fem aar, har kinesisk kone og en 5 mnd gammel soenn som vi valgte aa la bli kinesisk statsborger fremfor norsk. Den jevne nordmann vet faktisk forsvinnende lite om Kina, i alle fall ikke mer enn det den jevne amerikaner vet om Norge. Og det er ikke saa rart, for media er ogsaa veldig lite oppdatert og skjoenner lite av den kinesiske kulturen.

Ellers saa oppleves Kina langt mindre kommunistisk enn Norge. Jeg foeler meg langt friere og mer avslappet i Kina enn jeg gjorde i Norge, hovedsaklig fordi den norske staten kontrollerer folks dagligliv i stoerre grad enn det kinesiske myndigheter gjoer. Det var ogsaa mine kinesiske svigerforeldres oppfatning etter et 5 ukers langt ferieopphold i Norge.

Det er klart at Kina vil vaere best i idrett! Det vil vel alle land. Hvor mye prestisje ligger det vel ikke for Norge i det aa vaere beste skinasjon? Du trenger ikke vaere kommuniststat for at vinnervilje tar over for fornuft i idretten. Se paa finskenes langrennssatsing for endel aar siden f.eks... Men igjen, jeg beroemmer at du ikke tar alt du hoerer som god fisk, det faar deg til aa fremstaa som mer reflektert. Misforstaa meg ikke, jeg finner masse ting som kan bli bedre i Kina. Men slik situasjonen er naa mottar Kina saapass mye ubegrunnet kritikk at jeg foeler jeg maa proeve aa faa frem at ting ikke noedvendigvis er svart/hvitt, men at virkeligheten ogsaa inneholder fargenyanser.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #36 : 11. januar 2010, 15:26 »
Når blir dette litt slash veldig off topic kanskje, men men... Jeg kjenner en danske som har kinesisk kone og som har bodd i Beijing i flere år. Jeg snakket litt med ham om hvordan han opplevde Kina, og slik jeg oppfattet det så var erfaringen hans at så lenge man passet sine egne saker så gikk ting veldig greit, men hvis man var involvert i noe som helst som kunne lukte av kritikk av myndighene, eller noe som myndighetene ikke likte, ja da var ikke like greit. Han sa bl.a. at de måtte være veldig forsiktige med hvordan de presenterte yogaskolen de driver slik at det ikke skulle være noen knytning mot noen religion (yoga er ikke knyttet til noen religion selv om en del av yogafilosofien har hinduistiske aner).

Hvordan opplever du ytringsfriheten i Kina? Stemmer det at myndighetene via sensur forsøker å styre hvilken informasjon kineserne kan få tilgang på via internett? I tilfelle så er det ganske skremmende.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Liten mus på 62kg rykker!
« #37 : 12. januar 2010, 08:35 »
Off topic ja, men verdt et svar for det. Ikke saa lett aa svare, siden det er stoff nok her til en lang avhandling, men jeg skal forsoeke aa si noe vettugt i alle fall.

Han kompisen din har nok rett i det han sier. Poenget er at man maa proeve aa forstaa hvorfor ting er som de er. Kina har 1,3 milliarder mennesker, de har 56 etniske minoritetsgrupper, de har troende fra alle verdensreligioner, samt en masse mindre trosretninger og "blandingsreligioner". De har ogsaa en 5000 aarig historie, hvor riket kontinuerlig har vaert truet, enten av ytre fiender eller av indre motsetninger og konflikter.

Man er noedt til aa ha dette som bakteppe for aa forstaa hvordan Kina fungerer i dag. Problemet med mange vestlige menneskers oppfatning av Kina kan egentlig sammenliknes med det aa velge treningsprogram. Mange tror at det finnes et universelt treningsprogram som fungerer for alle, og dermed ser de helt bort fra at ulike mennesker har ulike behov og boer tilpasse treningen deretter. Paa samme maate har mange i vesten naermest akseptert det som et faktum at det finnes en universell og ideell styringsform for alle verdens stater. Eksempelvis var jo maalet til amerikanerne aa faa paa plass denne nye styringsformen baade i Irak og i Afghanistan i loepet av noen maaneder. Man kan vel mildt sagt si at de har hatt vekslende hell med sin strategi...

Naar det gjelder Kina, saa er baade myndigheter og folk flest pragmatikere. Det viktigste er aa opprettholde stabilitet for aa garantere folks sikkerhet. Dette har sin pris, men de aller fleste er villige til aa betale den. Den stoerste trenden blant kinesiske internettbrukere de siste par aarene er en oekende motstand mot, og skepses til vesten, samt oekende patriotisme i forhold til sitt eget land. Dette er foerst og fremst et resultat av all Kinakritikken, spesielt fra vestlige medier. Kinesere er drittlei av aa hoere vestlige forstaasepaaere som tror de vet mer om Kina enn kineserne selv. De foeler det er nedverdigende og absurd at vestlige mennesker skal laere dem aa forstaa seg selv og sin egen kultur. De fleste kinesere med et visst utdannelsesnivaa vet veldig godt hva som skjer i Kina.

Det er riktig at nettet sensureres i Kina, med god hjelp fra Google og andre nettbaserte selskaper som gjoer forretninger her. Samtidig har jeg aldri egentlig opplevd noen begrensninger paa min internettaktivitet, utenom at Facebook ble stengt etter opproeret i Urumuqi. Dette opproeret krevde hundrevis av uskyldige liv, og mye av organiseringen gikk via forumsider paa nettet. Personer utenfor Kina var sterkt involvert og aktive paa ymse nettforum like foer opproeret startet. Uansett, naa er jeg tilbake paa Facebook igjen, med en liten omvei om Japan. Dette vil si at alle med greie datakunnskaper kan bryte "brannmuren", om de absolutt vil. De fleste her gidder ikke aa stresse fordi de uansett ikke har noen interesse av de nettsidene som blir blokkert. Men om myndighetene ser noe som en trussel mot Kinas stabilitet, da vil de reagere. Det gjoer man forsaavidt ogsaa i Norge. Nettet er slik sett ikke fritt i Norge heller. Masse informasjon blir lagret, og i disse dager maa politikerne avgjoere om de vil velge aa legge ned veto mot det omstridte datalagringsdirektivet. Det problematiske med dette direktivet er at det sies aa svekke personvernet betraktelig til fordel for styresmaktens kontroll over informasjon.

Kina er et sekulaert samfunn, og religion skal derfor ikke vaere en del av det offentlige rom. I Hangzhou hvor jeg bor har man likevel fire kirker, mange templer osv. Man staar helt fritt til aa oppsoeke disse stedene for aa praktisere sin religion, men man kan ikke stille seg opp paa gaten og evangelisere. Jeg synes dette er helt greit, da jeg uansett mener man burde kunne velge om man oensker aa bli forkynt for eller ikke. Det gaar foroevrig mer og mer i denne retningen i Norge og Europa ogsaa. Sveits har vetatt forbud mot minareter, og i mange andre land, inkludert Norge, diskuteres det forbud mot religioese klesplagg og begrensinger av religioese symboler i det offentlige rom. Var det opp til AP og resten av venstresiden i norsk politikk ville de nok ogsaa avskaffet alle privatskolene. Yoga-skolen som kompisen din driver maa nok helt klart oppfylle visse krav fra myndighetene i Kina, men det er antakelig like vanskelig aa starte opp en privat skole i Norge.

Vi kunne sikkert fortsatt og diskutert i evigheter, men jeg stopper med dette foreloepig. Om du er interessert i ting maa du gjerne sende meg en privat melding ogsaa, er ikke sikker paa at alle synes omfattende svar som dette er saa relevant paa et forum om vektloefting... Wink







Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!