Skrevet av Emne: Kan du ta en titt på dette ?  (Lest 4831 ganger)

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Kan du ta en titt på dette ?
« : 21. februar 2010, 12:24 »
Basert på forumet sin nybegynerguid bare at jeg har + litt på de forskjellig måltiden for de som skal fra 100-90 kg

Måltid nr 1
120 havegryn
45-60 gr protein/5 egghviter og 1 plomme
Vits og mineraler

måltid nr 2
5stk  speltbrød
50 gr kjøtt pålegg+ost*

Måltid 3:
Før trening 1-2 stk brødskive eller slikt

måltid 4:
Direkte etter trening
37gr protein1
100g karbo

Måltid 5:
ca 1-2timer senere
200 gr kyllingbryst/fisk/biff osv
100 g salat/grønnsaker
1ss linfrøolje

Måltid 6:
2 bokser tunfisk/shake
salat/grønnsaker
1ss linfrøolje

eventuelt måltid 7:
Karbonade deig/fisk = 200-300 gr spørs på hva det er osv 
salat/ris = 50-100 gr

Vann drikker jeg utover dagen opptil 3 l hverdag. Jeg trener nå i førsten bare styrke etter hvert kan jeg legge til kardio. Trener 3 ganger uken på powerbulding program + jeg er en skolelev er ikke veldig aktiv utentaki på trening eller når jeg har gym på skolen. På spisedagen evt frukt salatblanding osv. En oppkarbing etter hver andre uke.

Så hva syntes dere evt litt mye karbs eller ?

Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #1 : 21. februar 2010, 13:45 »
nå er ikke jeg noe flink på dietter og sånn... men hvorfor skal du ha "oppkarbing", når du spiser ganske mye karbohydrater sånn ellers i dietten

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #2 : 21. februar 2010, 13:51 »


Så hva syntes dere evt litt mye karbs eller ?

Spørs litt om hva du ligger i kcal på det der, lettere å kutte ned på kcal hvis du kutter ned karbohydratene.

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #3 : 21. februar 2010, 15:10 »
Hmm ja sant nok diaz.

Dette er det sånn ca på de som veier 90 og skal ned til 80 = Totalt kalorier: ca 2350 Protein:258 Karb:230 Fett: 45

jeg veier 100 skal ned til 90-95 kg tipper jeg ca det er 2500-2400 kcal ren gjetting må sjekke nærmere men ser dietten bra nok evt noen mangler?

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #4 : 22. februar 2010, 21:37 »
Regner ut planen i morra med karb,prot,kcal osv. Vurderte og kutte ut  all risen og slikt og innta litt mer grønnsaker slik kun fra havegrynet om morgee,etter trening og før får jeg karbsen mine=evt ligge på 100-150 karbs ?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #5 : 22. februar 2010, 22:25 »
Var ikke mye karbohydrat etter treningen? Hvorfor 100 g karb rett etter trening, det var jo en sukkerSYK høy mengde - blir rent svimmel bare jeg tenker på det!

Ville senket til 50g og spist mer karbohydrat i måltidene etter trening. Måltidsfrekvens har ingenting å si, faktisk vil 3 måltider bevare mer muskler.
Ser ikke hele poenget med å kutte karb i måltidene etter trening!

Men men funker det for deg så er det vel greit, bare måle fremgangen hver andre uke!

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #6 : 22. februar 2010, 22:38 »
Ops 100g karbo hahaha , nei var nok karbopulver

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #7 : 22. februar 2010, 22:42 »
Var ikke mye karbohydrat etter treningen? Hvorfor 100 g karb rett etter trening, det var jo en sukkerSYK høy mengde - blir rent svimmel bare jeg tenker på det!

Ville senket til 50g og spist mer karbohydrat i måltidene etter trening. Måltidsfrekvens har ingenting å si, faktisk vil 3 måltider bevare mer muskler.
Ser ikke hele poenget med å kutte karb i måltidene etter trening!

Men men funker det for deg så er det vel greit, bare måle fremgangen hver andre uke!
Må lese meg litt på måltidsfrekvens. Ingen dum ide bytte ut ta grønnsakene om morgenen og lunsj og tar jeg karbs etter trening må lese mer om dette vis ingen kan utdype seg?

Men 150 karbo med en så og si eneste gang jeg er aktiv er når jeg skal på trening/2 gym timene på skolen. Vil 150 være en god start?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #8 : 23. februar 2010, 10:17 »
Må lese meg litt på måltidsfrekvens. Ingen dum ide bytte ut ta grønnsakene om morgenen og lunsj og tar jeg karbs etter trening må lese mer om dette vis ingen kan utdype seg?

Men 150 karbo med en så og si eneste gang jeg er aktiv er når jeg skal på trening/2 gym timene på skolen. Vil 150 være en god start?

150g karbo i et eneste måltid er svært mye, vet ikke hvordan dagen din ser ut generelt. Jeg ville lagt de store måltidene med karb til frokost og etter trening. Garantert at du ikke skal kutte i måltidene - dessuten ville jeg gått for en 3 måltid per dag approach. Ettersom 6 måltid rett og slett er en innarbeidet mye som vil føre til at du har svært stor hunger gjennom dagen, 3 måltider har visst å være bedre på muskel/fett sammensetningen og holder deg mett.

Bare legg til karbohydrat måltider ETTER trening, det er jo da kroppen trenger energi for å bygge seg opp! Ditt "måltid 5" bør ha ganske mye karbohydrat i forhold til andre måltider.

Grønnsakene er der for å holde deg mett lengre, og for å fylle magen. Derfor bør alle "middags" måltider ha servering av grønnsaker på en multimåltidsdiett. Ellers blir du så sulten, klarer ikke holde deg til dietten.

Altså for å summere opp litt mer nøyaktig

Shaken etter trening bør inneholde

0,5g protein pr kg lean musclemass
0,5 g maltodextrose pr kg lean musclemass
0,5 g dextrose pr kg lean musclemass

Slik er anbefalingen, om det funker for deg kjør på! Hvis ikke, naturligvis ikke kjør på! For meg så blir 100g karbohydrat et insulin helvete, og er bare for mye. Kroppen skyter ut insulin, og fettet blir dratt inn i fettcellene - det vil vi jo ikke! Cheesy

Ellers anbefaler jeg at du leser om intermittent fasting, som gjør ting litt enklere Smiley! Jeg begynner på det i dag, og tror det blir kjempe bra!

http://leangains.blogspot.com/search/label/Intermittent%20Fasting%20Primer
http://leangains.blogspot.com/2007/06/intermittent-fasting-guidelines-for_15.html
http://leangains.blogspot.com/search/label/My%20transformation
http://leangains.blogspot.com/search/label/Testimonials
http://leangains.blogspot.com/search/label/Client%20results




Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #9 : 23. februar 2010, 11:21 »
150g karbo i et eneste måltid er svært mye, vet ikke hvordan dagen din ser ut generelt. Jeg ville lagt de store måltidene med karb til frokost og etter trening. Garantert at du ikke skal kutte i måltidene - dessuten ville jeg gått for en 3 måltid per dag approach. Ettersom 6 måltid rett og slett er en innarbeidet mye som vil føre til at du har svært stor hunger gjennom dagen, 3 måltider har visst å være bedre på muskel/fett sammensetningen og holder deg mett.

Bare legg til karbohydrat måltider ETTER trening, det er jo da kroppen trenger energi for å bygge seg opp! Ditt "måltid 5" bør ha ganske mye karbohydrat i forhold til andre måltider.

Grønnsakene er der for å holde deg mett lengre, og for å fylle magen. Derfor bør alle "middags" måltider ha servering av grønnsaker på en multimåltidsdiett. Ellers blir du så sulten, klarer ikke holde deg til dietten.

Altså for å summere opp litt mer nøyaktig

Shaken etter trening bør inneholde

0,5g protein pr kg lean musclemass
0,5 g maltodextrose pr kg lean musclemass
0,5 g dextrose pr kg lean musclemass

Slik er anbefalingen, om det funker for deg kjør på! Hvis ikke, naturligvis ikke kjør på! For meg så blir 100g karbohydrat et insulin helvete, og er bare for mye. Kroppen skyter ut insulin, og fettet blir dratt inn i fettcellene - det vil vi jo ikke! Cheesy

Ellers anbefaler jeg at du leser om intermittent fasting, som gjør ting litt enklere Smiley! Jeg begynner på det i dag, og tror det blir kjempe bra!

http://leangains.blogspot.com/search/label/Intermittent%20Fasting%20Primer
http://leangains.blogspot.com/2007/06/intermittent-fasting-guidelines-for_15.html
http://leangains.blogspot.com/search/label/My%20transformation
http://leangains.blogspot.com/search/label/Testimonials
http://leangains.blogspot.com/search/label/Client%20results




Honnør !

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #10 : 23. februar 2010, 11:48 »
Leste gjennom IF , vil nok bruke litt av det jeg leste der og det du har nevnt. Tror jeg får prøve ut IF en annen gang.

 Jeg mener ikke 150 karbs i ett måltid men 150 karbs utover dagen.

tror jeg satser på rundt 4 måltider.
Fordelt utover dagen spiser jeg grønnsakene mine. Skal endre kosten til 4 store måltider.

ML1 : Morgen: 125 Havreshake,protein(85 gr), omega 3
ml2: Matpakke/Lunsj: Grønnsaker/ris  100 gr( evt 50/50 fordeling mellom ris og grønnsaker)  og  2 pakker tunfisk

Pre workout: Aminosyrer(vis jeg får kjøpt)  1-3 frukt.
Post workout: Må regne ut men vet ikke hva min lean mass er: Tipper ca 40-45 protein, , 70 karb sånn ca og 1tss linfrøolje?

ML3: 200-300 gr kjøtt,fisk,kylling osv,Grønnsaker, 100-80 gr ris ?

ML4: Hmm her må jeg nok finne noe.

Regnet ut har sånn ca rundt 230-240 gr protein, kcal og karbo må jeg regne ut. Dette er et eksempel men ville det vært bedre en det over? J

eg merker selv også måltider med høyere prot,karb osv er det lettere å spise en å spise mange små måltider.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #11 : 23. februar 2010, 11:57 »
Leste gjennom IF , vil nok bruke litt av det jeg leste der og det du har nevnt. Tror jeg får prøve ut IF en annen gang.

 Jeg mener ikke 150 karbs i ett måltid men 150 karbs utover dagen.

tror jeg satser på rundt 4 måltider.
Fordelt utover dagen spiser jeg grønnsakene mine. Skal endre kosten til 4 store måltider.

ML1 : Morgen: 125 Havreshake,protein(85 gr), omega 3
ml2: Matpakke/Lunsj: Grønnsaker/ris  100 gr( evt 50/50 fordeling mellom ris og grønnsaker)  og  2 pakker tunfisk

Pre workout: Aminosyrer(vis jeg får kjøpt)  1-3 frukt.
Post workout: Må regne ut men vet ikke hva min lean mass er: Tipper ca 40-45 protein, , 70 karb sånn ca og 1tss linfrøolje?

ML3: 200-300 gr kjøtt,fisk,kylling osv,Grønnsaker, 100-80 gr ris ?

ML4: Hmm her må jeg nok finne noe.

Regnet ut har sånn ca rundt 230-240 gr protein, kcal og karbo må jeg regne ut. Dette er et eksempel men ville det vært bedre en det over? J

eg merker selv også måltider med høyere prot,karb osv er det lettere å spise en å spise mange små måltider.


150 g karb på en dag begynner på sin side å bli litt lite, kroppen trenger ca 80-120 g karb for å fungere optimalt.

Hmm ja sant nok diaz.

Dette er det sånn ca på de som veier 90 og skal ned til 80 = Totalt kalorier: ca 2350 Protein:258 Karb:230 Fett: 45

jeg veier 100 skal ned til 90-95 kg tipper jeg ca det er 2500-2400 kcal ren gjetting må sjekke nærmere men ser dietten bra nok evt noen mangler?

Der hadde du en grei fordelig over antall g etc, litt mer fett kanskje. Juster etterhvert, men lite fett = lite testosteron = life is boring and without gains!

Husk å spis mest mulig ren mat!

lykke til!
Juster nedover hver 2 uke!

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #12 : 23. februar 2010, 14:01 »
Men den dietten jeg lagde litt kvikt ovenfor ville den vært grei med 4 måltid?

=

 proteinen er sånn ca 250-240 , Karbs noen anbefalinger om hvor jeg kan starte for meg på 104,3 kg? , Hvor mye fett ville vært godt her også.

Jeg vet hvor mye protein jeg skal ha, Skal kutte ned mot250-300 kcal av det kroppen min trenger , men karbs og fett er et problem tenkte noe mellom 180 kanskje?, og fett er jeg usikker på hvor mye jeg trenger skal lese litt på det nå.

Tusentakk, men får vel hjelpe meg litt til da (a)
Er svært sjeldent at jeg spiser noe usunt i treningsuker har bare ikke lyst på det/ erstatter jeg godteri med bananer Cheesy.

Protein:Kylling,fisk og karbonadekjøtt
Karbs:Havegryn og frukt
Fett=omega 3,linfrøolje og mandler.


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #13 : 23. februar 2010, 14:19 »
Men den dietten jeg lagde litt kvikt ovenfor ville den vært grei med 4 måltid?

=

 proteinen er sånn ca 250-240 , Karbs noen anbefalinger om hvor jeg kan starte for meg på 104,3 kg? , Hvor mye fett ville vært godt her også.

Jeg vet hvor mye protein jeg skal ha, Skal kutte ned mot250-300 kcal av det kroppen min trenger , men karbs og fett er et problem tenkte noe mellom 180 kanskje?, og fett er jeg usikker på hvor mye jeg trenger skal lese litt på det nå.

Tusentakk, men får vel hjelpe meg litt til da (a)
Er svært sjeldent at jeg spiser noe usunt i treningsuker har bare ikke lyst på det/ erstatter jeg godteri med bananer Cheesy.

Protein:Kylling,fisk og karbonadekjøtt
Karbs:Havegryn og frukt
Fett=omega 3,linfrøolje og mandler.



Jeg veier like mye som deg, spiser ca 220 g karb og 60 g fett altså jeg ligger på rundt 2500 kcal.
Protein: Fisk, karbonadedeig, kylling, mager biffer
Karbs: Ris, pasta, havremel
Fett: Udo's choice, nøtter, kokosolje

Slik ser min mat ut.

På periodisk fast (IF):

før trening mealtech fra TN.no (prøver i dag, og se om jeg yter bedre enn om jeg bare tar i meg protein før trening)
etter trening 40g whey
komme hjem
Ris og karbonadedeig ca 1300kcal
havre og protein + udo's choice ca 800 kcal
før leggetid: ProZYme kasein pulver eller skyr naturell + udo's choice

så faste til kl 16 etc etc

30% protein 50% karb 20% fett er en basisk inndeling. Hvert måltid skal ha en del av hver næringsgruppe, og maten skal helst være minst mulig prossesert (fiskepinner = nei, tunfisk/sei etc = ja)

Ville senket havregryn fra 125 til 100 eller 80 g
også lagt til karbohydratene til etter trening. På hviledager spiser du generelt mindre karb og mer fett,(carb cycling) for du trenger ikke å fylle så mye bensin når du bare skal på en liten tur Smiley!

Keep it up! Husk før og etter bilde og en veiedag i uken! (samme dag, samme tidspunkt helst!)



Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Kan du ta en titt på dette ?
« #14 : 23. februar 2010, 22:21 »
Jeg veier like mye som deg, spiser ca 220 g karb og 60 g fett altså jeg ligger på rundt 2500 kcal.
Protein: Fisk, karbonadedeig, kylling, mager biffer
Karbs: Ris, pasta, havremel
Fett: Udo's choice, nøtter, kokosolje

Slik ser min mat ut.

På periodisk fast (IF):

før trening mealtech fra TN.no (prøver i dag, og se om jeg yter bedre enn om jeg bare tar i meg protein før trening)
etter trening 40g whey
komme hjem
Ris og karbonadedeig ca 1300kcal
havre og protein + udo's choice ca 800 kcal
før leggetid: ProZYme kasein pulver eller skyr naturell + udo's choice

så faste til kl 16 etc etc

30% protein 50% karb 20% fett er en basisk inndeling. Hvert måltid skal ha en del av hver næringsgruppe, og maten skal helst være minst mulig prossesert (fiskepinner = nei, tunfisk/sei etc = ja)

Ville senket havregryn fra 125 til 100 eller 80 g
også lagt til karbohydratene til etter trening. På hviledager spiser du generelt mindre karb og mer fett,(carb cycling) for du trenger ikke å fylle så mye bensin når du bare skal på en liten tur Smiley!

Keep it up! Husk før og etter bilde og en veiedag i uken! (samme dag, samme tidspunkt helst!)




Tusentakk ! Skulle nok vært en honnør til her da men men Cheesy , skal prøve meg litt på det samme evt litt annerledes. 

IF: kan du forklare meg litt mer om hvordan den utføres?, fikk ikke lest meg så godt igjennom artikkelen. Som jeg forsto det så spiser man som sakt 2-4 måltider med endel prot,karb og fett mest mulig karb etter trening.
 Så vis jeg forsto det riktig så dagen etter dropper man et måltid og faster til en vis tid, tror dette var feil da , men vis du gidder kan du forklare meg dette litt nøyere om du vil Smiley?

På dager jeg ikke trener så prøver jeg å spise godt etter som hvordan muskelgruppen føler det etter trening og  fokuserer litt mer på forskjellig måltider , men carb cycling  er jeg litt kjent med.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!