Skrevet av Emne: Boller? drepen for proteinopptak?  (Lest 10673 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Boller? drepen for proteinopptak?
« #45 : 21. mars 2010, 00:34 »
"så vil man finne ut hva som er rett?" OK, hva er det som er rett da, wannabe-arnold? Hva har jeg sagt er rett om karbohydrater? Hva sier du, og hva sier forskningen?
Jeg mener at det ikke finnes noe fasitsvar individmessig, men det er hevet over tvil at en sterk reduksjon i karbo-inntaket virker hensiktsmessig for svært mange mennesker som tidligere har spist mye av dette. Reduksjon i karbo-inntaket får ikke bare folk til å gå ned i vekt på en gunstig måte, men er også en del av eller hele løsningen i en årsaksrettet behandling av mange sykdommer.

I en annen tråd påstå du at de som spiste veldig karbohydrater slapp å telle kalorier de skulle ned i vekt.
Dette stemmer bare(som regel) for en vanlig fyr men en vekt over set-pointet sitt.(alle vanlige folk er jo lubne/overvektige)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Boller? drepen for proteinopptak?
« #46 : 21. mars 2010, 00:48 »
Alle "tror" vi, Unknown Soldier. Du tror på Christian Drevon og norske lærebøker i ernæring. Jeg tror på andre, men kanskje ikke fullt så fremtredende fagfolk. Det er jo en fair sak hvem i velger å lytte til. Jeg mener uansett å ha gode grunner og holdepunkter for å "tro" på de fagfolkene jeg stoler på. Sålenge vi ikke er forskere selv, må vi jo faktisk velge hvilken forskning vi ønsker å tro på.

Jo, jeg bruker kilder. Jeg har faktisk kilder på alt jeg sier, for jeg sitter ikke og finner opp det jeg kommer med. Tingen er at så fort jeg kommer med mine kilder blir de avfeid som vrøvl fra din side, nær sagt uansett. I tillegg skriver du alltid "KOM MED KILDER" i dine replikker, men når jeg har hevdet 16 ting i ett og samme innlegg må forespørselen konkretiseres litt Smiley  Uansett blir det vanskelig når man har bestemt seg for å være uenig med en person. Da spiller det ingen rolle om jeg måtte trylle fram det ene eller andre fra PubMed. Det blir bare oversett "i den store sammenhengen", med den unskyldning at det kom jo tross alt fra en "fundamentalist".

At min holdning til Bibelen skal påvirke vår diskusjon om ernæring synes jeg blir en smule usakelig, men meg om det. Det første handler om ren tro (håp), mens det andre går det an å føre beviser for. (Jeg er klar over at du sikkert ikke er enig i førstnevnte, men det får så være)Hvor i denne tråden har jeg sagt at "karbohydrater er usunt" da? Jeg har forøvrig aldri ment det, forutsatt at vi tolker ordet "usunt" likt. Karbohydrater hører med, skjønt ikke i den formen og mengden det moderne mennesket bruker det.

Alt i alt synes jeg du er et friskt pust på forumet, Unknown Soldier. Du er jo mer en middels interessert, og deler mye av kunnskapen og tankene dine på en fin måte synes jeg. Litt glad i deg er det ikke vanskelig å bli Wink  Men uenige i mange ting vil vi sikkert være en stund til.

Jeg "tror" ikke på Christian Drevon bare så det er sagt. Liker ikke fyren så veldig godt personlig, og synes generelt han er alt for grodd fast i gammel lærdom. Jeg også er skeptisk til det etablerte, ikke bare innen ernæring, men det betyr ikke at jeg kjøper enhver youtube video om New World Order, 9/11 eller Aspartam. Du sier at jeg/vi hadde slakta kildene dine..javel? Men jeg har faktisk til gode å se noen som helst kilder på det du sier. Diskusjonen blir jo mye mer saklig og interessant om du poster kilder? Jeg er også interessert i å finne "sannheten", eller prøve å forstå kompleksitet, men det er jo sabla vansklig å vurdere det du sier når du ikke en gang kan fortelle meg hvor det er du leser/finner dette. Jeg er interessert i det du sier, men jeg tror ikke umiddelbart på det, bare fordi DU skriver det på treningsforum. Mine egene studier har så langt ikke gitt meg noe særlig bevis på at det du sier er riktig, så hvis du kan fortelle meg hvor disse påstandene kommer i fra, så kan jeg i hvert fall lese og sette meg inn i det, og SÅ vurdere om jeg finner det troverdig.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!