Skrevet av Emne: Dårlig framgang på bryst, hjelp!  (Lest 2996 ganger)

Utlogget Buldosern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • Face the pain!
Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« : 13. mars 2010, 14:11 »
Hei, som tittelen sier så har jeg merket dårlig framgang på bryst. Har trent i 1 år nå, de siste par mnd. har jeg fulgt dette opplegget:

Mandag (Tung dag)
Knebøy: 5 x 5 opp til et toppsett
Benkpress: 5 x 5 opp til et toppsett
Markløft: 5 x 5 opp til et toppsett eller Foroverbøyd stangroing: 5 x 5 opp til et toppsett
Skrå benkpress med manualer: 2 x 20 (lett)
Legger: 3 x endel repetisjoner

Onsdag (Lett dag)
Knebøy: 5 x 5 med 20-25 kg mindre vekt enn mandag, eller Utfall: 4 x 6 opp til et toppsett
Good Mornings: 4 x 10 eller strake markløft: 4 x 10
Militærpress: 5 x 5 opp til et toppsett
Dips: 2 sett. Når du klarer 20 reps, legg til ekstravekt.
Curls: 3 x 15

Fredag (Middels dag)
Knebøy: 5 x 5 opp til et toppsett med 10-15 kg mindre vekt enn mandag
Benkpress: 5 x 5 opp til et toppsett
(Kelso) Shrugs: 5 x 5 opp til et toppsett eller Støtdrag 5 x 5 opp til et toppsett
Pullovers med strake armer (liten knekk i albuen anbefales): 2 x 20
Chins: 4 sett til failure


Jeg synes brystet henger litt etter, jeg blir aldri spesielt støl i brystet. Noen som har som vet om en bra øvelse som tar skikkelig på bryst? Og hvos burde jeg presse/bytte denne øvelsen? En annen ting som kan være årsaken til at jeg ikke SER så bra framgang er at jeg har lagt på meg litt, og har nå begynt å jogge litt og kutte litt ned på kosten, ikke noe som går utover treninga. Men brystet er litt slapt, og med litt trening så håper jeg at jeg får tatt av meg noen kg og blir mer markert, så brystet OG andre ting synes bedre. Jeg regner med at dette er vanlig men liker å få høre litt fra andre hva de mener og opplevd.

Takk på forhånd!
18 år
185cm
85kg
100kg raw benkpress
140kg raw markløft
100kg raw knebøy (Har sliti litt med dårlig kne men det kommer seg)
Trent i et par år nå

neonX

  • Gjest
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #1 : 13. mars 2010, 14:27 »
Legg inn floorpress fredagen, 5x8-12 reps Smiley 45 grader i albuene ca under løftet. Jeg personlig har økt bra etter jeg la inn den Smiley

Edit: Da mener jeg fjern vanlig benk, legg inn floorpress.

Utlogget haans91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #2 : 23. mars 2010, 09:53 »
dette finnes det en universal oppskrift på : pause 1-2 uker , start på nytt med 20 kg mindre på stanga og bygg deg oppover. Lite motiverende , MEN DET FUNKER . lykke til
-Mark : 200
-Benk :120
-Bøy: 170

Utlogget nydis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #3 : 23. mars 2010, 09:57 »
trener du denne? http://dailyburn.com/images/exercises/bb_flat_bench_cable_flyes.jpg

etter min mening en av de bedre øvelsene for bryst. jeg har bygd mer bryst med slike øvelser fremfor pressøvelser som f.eks. dips og benk (selv om jeg bevisst korter ned løftebanen for å utelukke triceps mest mulig).

Utlogget Buldosern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

  • Face the pain!
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #4 : 23. mars 2010, 23:37 »
Si at jeg tar 1-2 uker fri, når jeg starter igjen, så mener du at jeg skal ta en 20kg lettere på stanga. F.eks på tung dag, hvor jeg vanligvis bygger meg opp til 85kg i benken (5x5). Så skal jeg bygge meg opp til 65 istedet. Og heller øke med, ja si 2,5-5kg i uka eller annenhver uke?

Den øvelse du ga link til bildet har jeg ikke prøvd før, har prøvd den i stående stilling, om du skjønner hva jeg mener. Kunne sikkert testet den ut Wink

Takk for hjelp!
18 år
185cm
85kg
100kg raw benkpress
140kg raw markløft
100kg raw knebøy (Har sliti litt med dårlig kne men det kommer seg)
Trent i et par år nå

Utlogget haans91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #5 : 24. mars 2010, 16:12 »
Si at jeg tar 1-2 uker fri, når jeg starter igjen, så mener du at jeg skal ta en 20kg lettere på stanga. F.eks på tung dag, hvor jeg vanligvis bygger meg opp til 85kg i benken (5x5). Så skal jeg bygge meg opp til 65 istedet. Og heller øke med, ja si 2,5-5kg i uka eller annenhver uke?

Den øvelse du ga link til bildet har jeg ikke prøvd før, har prøvd den i stående stilling, om du skjønner hva jeg mener. Kunne sikkert testet den ut Wink

Takk for hjelp!
Det er nettopp det jeg mente ja Wink
-Mark : 200
-Benk :120
-Bøy: 170

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #6 : 24. mars 2010, 16:19 »
Bare å sende en PM til bruker Synthol1, så blir det nok brøstkasse kjapt.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #7 : 24. mars 2010, 16:29 »
Slet selv med lite fremgang på bryst (trente bare benk før). Har begynt å trene bryst med kun hantler, og det går raskere fremover nå!

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #8 : 24. mars 2010, 17:20 »
Ikke ta 1-2 uker fri. Hvorfor skulle du det? Mister muskler på det. Tren heller lettere en periode og ta et par-tre fridager.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #9 : 24. mars 2010, 17:26 »
Ikke ta 1-2 uker fri. Hvorfor skulle du det? Mister muskler på det. Tren heller lettere en periode og ta et par-tre fridager.

Hvordan kan du påstå noe slikt?? Det er ikke mange kroppsbyggere som deler denne meningen med deg, deload er ett av de viktigste elementene i ett treningsprogram for å få maksimal fremgang! 1 uke 100% deload etter boka er det beste, men 1 uke med svømming eller andre alternative øvelser fungerer også veldig fint. Svømming har fungert bedre enn deload for meg.

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #10 : 24. mars 2010, 17:41 »
Prøv en såkalt Chest-booster.
Skråbenk/flatbenk med hantler, 10 reps med 10 sets, og et minutt pause mellom hvert sett!

Eller prøv dette tri-set oplegget.
Benkpress 10, 10, 8, 6
Hantelpress 10, 10, 8, 6
Flyes 10, 10, 8, 6

Avhengig hvor mye kroppen din tåler.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #11 : 24. mars 2010, 18:20 »
Ikke ta 1-2 uker fri. Hvorfor skulle du det? Mister muskler på det. Tren heller lettere en periode og ta et par-tre fridager.

mister ikke muskler etter 1 måned engang:P
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #12 : 25. mars 2010, 17:38 »
Hvordan kan du påstå noe slikt?? Det er ikke mange kroppsbyggere som deler denne meningen med deg, deload er ett av de viktigste elementene i ett treningsprogram for å få maksimal fremgang! 1 uke 100% deload etter boka er det beste, men 1 uke med svømming eller andre alternative øvelser fungerer også veldig fint. Svømming har fungert bedre enn deload for meg.

mister ikke muskler etter 1 måned engang:P

Folk er vel forskjellige. De gangene jeg har tatt 2 uker fri så har jeg mistet 1-2 cm på armene, 5 kg i vekt og 10-15 kg i baseøvelsene. Kanskje ha noe med genetikken å gjøre? Kroppen min vil ned i vekt fra naturens side. Derfor tar jeg aldri lenge fri, går heller litt ned på vektene og gir kroppen deload på den måten. Har stor tro på aktiv restitusjon fremfor passiv. Ellers er det vel sånn at man mister muskler utrolig raskt, men kan også bygge det tilbake utrolig raskt.. iallefall etter min erfaring.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget haans91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #13 : 25. mars 2010, 18:16 »
Folk er vel forskjellige. De gangene jeg har tatt 2 uker fri så har jeg mistet 1-2 cm på armene, 5 kg i vekt og 10-15 kg i baseøvelsene. Kanskje ha noe med genetikken å gjøre? Kroppen min vil ned i vekt fra naturens side. Derfor tar jeg aldri lenge fri, går heller litt ned på vektene og gir kroppen deload på den måten. Har stor tro på aktiv restitusjon fremfor passiv. Ellers er det vel sånn at man mister muskler utrolig raskt, men kan også bygge det tilbake utrolig raskt.. iallefall etter min erfaring.
Da er mitt spørsmål til deg : er du hundre prosten clean ?
-Mark : 200
-Benk :120
-Bøy: 170

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Dårlig framgang på bryst, hjelp!
« #14 : 25. mars 2010, 18:25 »
Folk er vel forskjellige. De gangene jeg har tatt 2 uker fri så har jeg mistet 1-2 cm på armene, 5 kg i vekt og 10-15 kg i baseøvelsene. Kanskje ha noe med genetikken å gjøre? Kroppen min vil ned i vekt fra naturens side. Derfor tar jeg aldri lenge fri, går heller litt ned på vektene og gir kroppen deload på den måten. Har stor tro på aktiv restitusjon fremfor passiv. Ellers er det vel sånn at man mister muskler utrolig raskt, men kan også bygge det tilbake utrolig raskt.. iallefall etter min erfaring.

Det du sier at du mister bygger du opp igjen med en gang. Jeg var nylig på øvelse i 2 uker, ikke spes. mye mat(spiste feltrasjoner...), ingen muskelstimuli osv. Tror jeg hadde 3-4 treninger før jeg var tilbake på samme nivå som før øvelsen. Ikke mange som tør å ta 2 uker fri, for de tror de virkelig "mister" 2cm på f.eks armene. De 2cm kommer tilbake på maks 1 uke.
Kommer selvfølgelig litt genetikk inn i bildet..

Har blitt veldig vant med nedbryting og oppbygging i forsvaret Smiley


Til trådstarter: Om det er bare brystkassa som henger etter så ser jeg ikke noe poeng med å ta pause. Skift om litt på øvelser, husk også å varier på antall reps og sett..
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!