Skrevet av Emne: Spørsmål ang vekt iforhold til muskelmasse.  (Lest 1738 ganger)

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Spørsmål ang vekt iforhold til muskelmasse.
« : 18. februar 2011, 20:58 »
Hei! nå har det seg sånn, jeg er på deff. gått ned ca 16kg, fra 100kg til 84kg. jeg er fortsatt ikke ferdig, skal ned på en fett% på rundt 10.
men jeg tipper jeg kommer til å ende på ca 78kg ish kroppsvekt, da kommer jeg til spørsmålet ;

Kompiser som er like høy som meg, og som veier 78kg ish har ca 10% kroppsfett, men de har ikke i nærheten den muskelmassen jeg har, hvordan har det seg? er det bare noe jeg innbiller meg at jeg har mer muskelmasse? jeg både løfter en god del mere (styrkemessig) og er større mtp muskelmassen, men vi kommer til å ende opp på samme kroppsvekt? noen som har noe innspill?

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Spørsmål ang vekt iforhold til muskelmasse.
« #1 : 18. februar 2011, 21:02 »
Hei! nå har det seg sånn, jeg er på deff. gått ned ca 16kg, fra 100kg til 84kg. jeg er fortsatt ikke ferdig, skal ned på en fett% på rundt 10.
men jeg tipper jeg kommer til å ende på ca 78kg ish kroppsvekt, da kommer jeg til spørsmålet ;

Kompiser som er like høy som meg, og som veier 78kg ish har ca 10% kroppsfett, men de har ikke i nærheten den muskelmassen jeg har, hvordan har det seg? er det bare noe jeg innbiller meg at jeg har mer muskelmasse? jeg både løfter en god del mere (styrkemessig) og er større mtp muskelmassen, men vi kommer til å ende opp på samme kroppsvekt? noen som har noe innspill?


det er veldig lite annet i kroppen som avgjør vekta, jeg tipper at forskjellen ligger hovedsakelig på fett% vanskelig å bedeømme andres fett% på øyemål. 12-15% ser jo nesten helt likt ut. feks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!