Skrevet av Emne: Hvilken utdannelse har du (/holder du på med), og hva evnt. jobber du som nå?  (Lest 52653 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Som aksjemegler så tjener man jo på kurtasjen til sine kunder.
Så antall salg/kjøp og størrelsen på disse spiller inn her, ikke hvorvidt kursene går opp eller ned. Smiley

Ser ikke på det som han sier som umulig heller. For å bli aksjemegler kreves ikke all verdens utdanning, men heller stor interesse for aksjemarkedet. Likevel er det en stor prestasjon å ha fått til noe sånt i en alder av 21.

Hehe, virket utifra innlegget at han hadde tjent de selv, men det er absolutt en mulighet.

Om det er sant blir jeg ihvertfall imponert, minner meg om han som rakk å bli en av norskt næringslivs mer omtalte personer, gifte seg, kjøre dyre bilder og ha sommerhus i spania før han døde i en bilulykke som 22 åring eller noe slikt, hva het han igjen? Nordahl?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Hehe, virket utifra innlegget at han hadde tjent de selv, men det er absolutt en mulighet.

Om det er sant blir jeg ihvertfall imponert, minner meg om han som rakk å bli en av norskt næringslivs mer omtalte personer, gifte seg, kjøre dyre bilder og ha sommerhus i spania før han døde i en bilulykke som 22 åring eller noe slikt, hva het han igjen? Nordahl?

Han kan ha tjent de selv ja.
Mener å ha hørt/lest at meglere får 30% av kurtasjen eller noe, og det kan fort bli noen millioner om man er dyktig. Smiley

Men du tenkte vel kanskje som investor selv? Da blir det mer tvilsomt ja. Wink


andysmuck

  • Gjest
Utdannet adjunkt med videreutd innen spesialpedagogikk.

En CV som ikke ligner grisen:

Har jobbet innen skole og barnevern, kriminalomsorg, jordbruk, skog, næringsmiddelindustri, betongelementproduksjon, fiske, salg, som maler, snekker, murer, montør, trener, drevet mange ulike firma innen anleggsgartner, klær og fritid, kunst m fl, både AS og enkeltmannsforetak.

Aldri vært involvert i konkurs eller hatt en betalingsanmerkning. Bør nevnes når en har vært borti så mye Smiley

Er fortsatt åpen for forslag. Er enda ikke sikker på hva jeg vil bli når jeg blir stor.

Kult med erfaringer, og det er aldri for sent å finne ut hva en vil bli når en er stor, kjenner ei på 53 som studerer til å bli sykepleier

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Hvordan var startkapitalen for å komme opp på 11 mill? Hvordan tjente du på nedturen? Forutså du den?

Venter dritspent på å høre svaret på denne.

Skulle like å se multimillionærene og milliarderene som plasserer pengene sine hos en 19 åring og lar han leke seg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Er for tiden selvstendig næringsdrivende. Har ikke vært det mer enn et halvt år, så tjener ikke akkurat fett. Driver bilstereosjappe ++. Har mange planer i hodet. Frister å starte med valutahandel etterhvert. Har ingen utdannelse av betydning, men sikter for å bli bilsakkyndig en gang der framme Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Zenly

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 120

Går andre året på Energi ingeniør ved Høgskolen i Bergen. Etterpå har jeg planer om å ta en Master (siv. ingeniør) i Glasgow på universitetet der. Særlig offshore renewable energy, subsea eller marine master programmet som ser interesant ut. Jobber deltid på høgskolen jeg studerer ved, som vitenskapelig assistent (hjelper noen lærere/proffessorer med forskjellige ting).

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

hvilken jobb er best med tanke på trening og max fremgang?
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
hvilken jobb er best med tanke på trening og max fremgang?

Sovende nattvakt?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Skal være ærlig har ikke gjort alt selv nei, min far har hjulpet meg masse og er mentoren min. Han har drevet med aksjer i 20 år og han har en formue på ca 74 mill, og har hjulpet meg "litt" med investeringen hehe. Husk det er stor risiko å drive med aksjer man kan tape masse men også vinne masse. Min far har tapt over 20 millioner, men sitter med en formue på 74 mill akkurat nå og han er mer forsiktig nå tildags.

Det beste jeg tror min far har gjort er 5 mill på en dag med daytrading, da må man være foran skjermen og holde kontroll i flere timer ellers kan man tape stort. Å følge med på børslistene i andre land, spesielt usa er viktig pga kursutviklingen på andre markeder har stor innflytelse her hjemme.
Det er også viktig å gå gjennom årsberetningene som inneholder masse verdifull informasjon, og studere regnskapet nøye.  

Når det gjelder kurtasjen så er det en minimumskurtasje som er ca 350-500 pr omsatt aksjepost.

Hvis du vil unngå å ta for store risker så kjøper du helst aksjer i de største selskapene, men hvis du vil gamble så investerer du i mindre kulative selskaper.
Husk også at kursnivået er sterkt influert av den politiske situasjonen så følg med på den fronten også.

Jeg er ikke en person som gambler og gambler hele tiden, nå som jeg har en god del med penger skal jeg bruke dem fornuftig i dagligdagslivet og heller gamble en liten del videre... 10 %

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Har du tjent de 11 millionene som megler eller ved å trade med dine egne penger? Lurer fremdeles hvor mye du begynte med.. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Har du tjent de 11 millionene som megler eller ved å trade med dine egne penger? Lurer fremdeles hvor mye du begynte med.. Smiley

både og, min far sa til meg at jeg måtte jobbe i et år og spare alle pengene jeg tjente hver mnd unntatt 3000kr av lønna som jeg kunne bruke fritt, så jeg hadde rundt 200,000kr selv. Så skulle han legge ut rundt 500.000 kr og hjelpe meg med investeringen og alt. Så tror startkapitalen var rundt 700,000kr tilsammen noe, ikke helt sikker...  Vil også nevne at vi var på 13 mill på et tidspunkt, så har sånn sett tapt 2 mill så folk vet det også... da jeg fikk vite hvor mye han hadde tjent opp for meg  sa jeg stopp.. hehe... er store penger for meg så jeg vil ikke tape alt like fort som det kom inn....

her er min far sine tall :

Tall fra            Inntekt                             Formue            Skatt
2008               11 402 930                      74 679 307        4 074 800
2007                774 312                          45 710 127        640 857
2006                415 563                          26 230 078        356 223
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Altså det eneste du har gjort er å jobbe ett år og spart alt sammen, for så å leve på faren din og han sine kunnskaper. Du er ingen aksjemegler, du er en pappagutt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!