Skrevet av Emne: bygge mer muskler på en lavkarbo, alt begynner å falle på plass?  (Lest 21398 ganger)

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose

Høy insulinutskillelse i løpet av en styrketreningsøkt har ingen hensikt for muskelbygging hvis det er det du lurer på. Mengden insulin som trengs for å stimulere proteinsyntesen maksimalt er ikke stor, bare straks over fastenivåer.

Mye insulin i løpet av en treningsøkt vil ikke ha noen mer effekt på "muskelbyggingen" direkte enn ved å motvirke nedbrytningen av muskelprotein noe, men dette vil være på bekostning av proteinsyntesen da mindre nedbrytning betyr mindre aminosyrer tilgjengelige for syntese. Med andre ord ikke noe å fokusere på.

Da fikk jeg besvart det jeg lurte på! Smiley

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Kroppsbyggere vet om muskler, de er de beste til å slanke seg men ikke vet de mye om kosthold. Sier jeg "fett" til en kroppsbygger så kan tårene trille, fordi.. man blir jo feit av fett sant?

Jeg tror jeg selv ville snudd litt på flisa. Nå er jeg ikke i nærheten av å matche kunnskapen til tricepsman og Beefcake på området, men om en på et eller annet tidspunkt stiller på en scene som kroppsbygger / fitnessutøver ... så er det vanligvis pga to ganske essensielle faktorer:

a) En vet hvordan en skal klare (over tid) å legge på seg muskelmasse.
b) En vet hvordan en klarer å komme i en noenlunde habil sceneform.

Ingen av delene vil en kunne oppnå uten et velfungerende kosthold. Kroppsbyggere har jo også en ekstra ballast i erfaringsbaggasjen i form av at de faktisk har prøvd og testet ulike konsepter på egen kropp. Ikke bare bokteori altså. Når du har kjørt en 4-5-6 dietter, så begynner du å skjønne hvordan kroppen fungerer.

Om det hellige mantra var muskelbygging på et lavt kalori-inntak, så ville alle gjort det. Det finnes ikke _så_ mange godt bevarte hemmeligheter i dette gamet.

Så at kroppsbyggere ikke vet mye om kosthold? Jeg ville som vel heller sagt de vet en god del mer enn den jevne mann og kvinne.

 Smiley




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!