Skrevet av Emne: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)  (Lest 4654 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #15 : 26. mars 2010, 21:45 »
Du spør hvilke øvelser du bør trene fremmover, vi sier at du ikke må glemme bein og øvre rygg, vi snakker ikke om bodybuilding. Selv 13 år med fotball bygger ikke lår i det hele tatt - dette er bare tull, kan ikke du bare si at du ikke gidder å trene bein fordi det ikke er det jentene ser på? Veldig vanskelig å hjelpe noen når de utgir seg for å være helt åpne for alle tips, men som egentlig har bestemt seg på forhånd for hva de skal trene.

Så gjetter jeg riktig når du sier at du vil ha en bra strandkropp til sommeren, og tror at det eneste jentene ser på er det du selv ser når du står og flexer i baderomsspeilet - mage, bryst og biceps? Kanskje jeg driter meg nå men tipper jeg har rett.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #16 : 26. mars 2010, 21:47 »
kroppsbygning og FITNESS?

Treningsforum handler om styrketrening og muskler. Ikke om å bli tynnest mulig og ikke trene vekter Wink
Det finnes haugevis av slankeforum på nettet...google is your friend Wink
Smiley

Utlogget suv90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #17 : 26. mars 2010, 21:58 »
Treningsforum handler om styrketrening og muskler. Ikke om å bli tynnest mulig og ikke trene vekter Wink
Det finnes haugevis av slankeforum på nettet...google is your friend Wink

med all respekt, les hele innlegget før du trekker konklusjonene...

Utlogget suv90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #18 : 26. mars 2010, 22:01 »
Du spør hvilke øvelser du bør trene fremmover, vi sier at du ikke må glemme bein og øvre rygg, vi snakker ikke om bodybuilding. Selv 13 år med fotball bygger ikke lår i det hele tatt - dette er bare tull, kan ikke du bare si at du ikke gidder å trene bein fordi det ikke er det jentene ser på? Veldig vanskelig å hjelpe noen når de utgir seg for å være helt åpne for alle tips, men som egentlig har bestemt seg på forhånd for hva de skal trene.

Så gjetter jeg riktig når du sier at du vil ha en bra strandkropp til sommeren, og tror at det eneste jentene ser på er det du selv ser når du står og flexer i baderomsspeilet - mage, bryst og biceps? Kanskje jeg driter meg nå men tipper jeg har rett.

Du har helt rett.. jada er strandkroppen jeg er ute etter, det har jeg jo sagt.. MEN det har ingen ting med ork å gjøre at jeg ikke trener bein. trener minimum 7 ganger i uka, har ork nok i massevis. men jeg føler at de allerede er så store som jeg vil ha de, om ikke større...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #19 : 26. mars 2010, 22:08 »
Du kommer til å tjene enormt når det gjelder fotballen med sterkere bein. Men for strandkroppen tror ikke jeg at jeg ville fokusert på tre fire muskelgrupper slik som du gjør men rett og slett bare forbedre kroppen helt generelt, tren alle muskler slik de skal trenes dvs mer øvelser og sett på feks rygg enn triceps og lignende. Lykke til.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #20 : 26. mars 2010, 22:20 »
idealkroppen krever en mer ''stolt'' positur en det du viser. velutviklede skuldre er en veeldig viktig faktor. å eg skal love deg en ting, det er ikkje mye som er barskere en et par tømmerstokker av noen bein som ser ut til å kunne lage spor i betonggulvet




fremoverroterte skuldre er også en svakhet som man tydlig kan se. du får ingen ideal kropp uten balanse!
Når man først er inne på holdning; noen som har noen gode tips for å få redusert svai i ryggen?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #21 : 26. mars 2010, 22:23 »
Når man først er inne på holdning; noen som har noen gode tips for å få redusert svai i ryggen?
vanlighvis ett resultat av svak kjernemusklatur, og spesielt mage. kom deg vekk bra pc'en!

EDIT: og selvfølgelig kroppsholdning da.. utfør førstegangstjeneste så får du bukt med dette;)
Westside disciple

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #22 : 26. mars 2010, 22:34 »
Når man først er inne på holdning; noen som har noen gode tips for å få redusert svai i ryggen?

+1

Og for å bidra litt til tråden, ALT Smiley

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #23 : 26. mars 2010, 22:37 »
Du har helt rett.. jada er strandkroppen jeg er ute etter, det har jeg jo sagt.. MEN det har ingen ting med ork å gjøre at jeg ikke trener bein. trener minimum 7 ganger i uka, har ork nok i massevis. men jeg føler at de allerede er så store som jeg vil ha de, om ikke større...

Tulling, du har ikke skjønt sammenhengen! Hør på folkene her inne! Tren de jævla beina dine, dype knebøy og markløft. Du kommer GARANTERT til å takke folk her inne om følger dette rådet i ett par måneder og får se forskjellen det utgjør.

Jeg er helt sikker på at beina dine er noen fyrstikker, du har ikke forstått hva store lår er enda

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #24 : 26. mars 2010, 22:38 »
vanlighvis ett resultat av svak kjernemusklatur, og spesielt mage. kom deg vekk bra pc'en!

EDIT: og selvfølgelig kroppsholdning da.. utfør førstegangstjeneste så får du bukt med dette;)
Takk Smiley

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #25 : 26. mars 2010, 22:40 »
Ingenting er mer flott en en gjennomtrent kropp, og for å få det må man konsentrere seg om å kjøre øvelser som tar hele kroppen. Man pynter ikke en kake først, bunnen må bakes, med de rette ingrediensene, ellers blir det jo bare en merkelig og smakløs sammensetning. Ikke meningen å sammenligne deg med en uferdig kake, men du ser kanskje poenget mitt? Det er ikke spesielt smart å bygge et program rundt pynteøvelser.

Bøy, benk, mark, roing, skulderpress, chins, dips. Bygg programmet ditt rundt øvelser som tar store deler av kroppen, også kan du evt supplere med mer isolerende øvelser.

Og det er forresten ikke noe som heter for store bein på en mann  Grin
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget suv90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #26 : 27. mars 2010, 01:02 »
Tulling, du har ikke skjønt sammenhengen! Hør på folkene her inne! Tren de jævla beina dine, dype knebøy og markløft. Du kommer GARANTERT til å takke folk her inne om følger dette rådet i ett par måneder og får se forskjellen det utgjør.

Jeg er helt sikker på at beina dine er noen fyrstikker, du har ikke forstått hva store lår er enda

Mulig jeg ikke har sjønt sammenhengen, derfor jeg spørr.. Stilte et ganske enkelt spørsmål, om det er et fakta at beinøvelser vil hjelpe meg/være nødvendig for å bygge større overkropp. Et enkelt og saklig svar ville vært nok.

For øvrig er nok ikke jeg den eneste som har misforstått her. Hadde du lest hele tråden så hadde du kanskje fått med det årsaken til at jeg ikke vil trene lår, rett og slett fordi jeg ikke synes det er no fint me større lår enn det jeg allerede har, å jeg så dermed ikke årsaken til å bynne å dra nedboksa å styre for å ta bilder av låra mine.. men tolk det som du vil.

takk til alle som har svart:)

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #27 : 27. mars 2010, 08:49 »
Du må ta dette med skuldrene dine på alvor, for de er faktisk ekstremt ute av "stilling". Det du har behov for å gjøre er å strekke brystmusklene, gjerne i varm tilstand mens du trener de, samtidig som du legger inn flere dra øvelser for rygg/bakside skuldre. Kjør ro-øvelser med rett stang og overhåndsgrep, og kjør foroverbøyd sidehev (sjekk artikkelen på forsiden, vitenskapen bak trening av bakre skuldermuskel).
Sånn som skuldrene dine er nå er en sikker vei til skade eller kroniske smerter.

Ta dette på alvor!

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #28 : 30. mars 2010, 17:31 »
Du må ta dette med skuldrene dine på alvor, for de er faktisk ekstremt ute av "stilling". Det du har behov for å gjøre er å strekke brystmusklene, gjerne i varm tilstand mens du trener de, samtidig som du legger inn flere dra øvelser for rygg/bakside skuldre. Kjør ro-øvelser med rett stang og overhåndsgrep, og kjør foroverbøyd sidehev (sjekk artikkelen på forsiden, vitenskapen bak trening av bakre skuldermuskel).
Sånn som skuldrene dine er nå er en sikker vei til skade eller kroniske smerter.

Ta dette på alvor!
Enig i dette!

Når man først er inne på holdning; noen som har noen gode tips for å få redusert svai i ryggen?
Dette skyldes vel forovrerrotert hofte (anterior pelvic tilt). Det du trenger å gjøre er å tøye hofteleddsbøyerne, quads og psoas ofte, samt å styrke gluteus. Dette kan ta lang tid å fikse, men er verdt det da dette er noe som kan føre til kne og korsryggplager. Øvelser som glutebridges, hipthrusters, birddog osv er riktig. Og denne tøyeøvelsen er gull:
http://www.youtube.com/watch?v=s_hQSJVIN3c#noexternalembed

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hva må jeg jobbe med? (med bilder)
« #29 : 05. april 2010, 13:45 »
Dette skyldes vel forovrerrotert hofte (anterior pelvic tilt). Det du trenger å gjøre er å tøye hofteleddsbøyerne, quads og psoas ofte, samt å styrke gluteus. Dette kan ta lang tid å fikse, men er verdt det da dette er noe som kan føre til kne og korsryggplager. Øvelser som glutebridges, hipthrusters, birddog osv er riktig. Og denne tøyeøvelsen er gull:
http://www.youtube.com/watch?v=s_hQSJVIN3c#noexternalembed
Så brutal ut, så det må jeg prøve. Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!