Skrevet av Emne: Løpejente trenger hjelp!  (Lest 703 ganger)

Utlogget Sara18

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Løpejente trenger hjelp!
« : 01. april 2010, 14:30 »
Hei!
Jeg har bare et par spørsmål som jeg lurer litt på. Har prøvd å lese litt rundt, men det hjelper meg desverre ikke så mye.

Uansett, jeg trener ca 4 ganger i uka. Styrketrening to ganger i uka. Jeg tenker litt på proteintilskudd. Men ikke av den grunn at jeg vil ha svære muskler, men fordi det ikke alltid er lett å få i seg mat rett etter trening. Trener gjennomsnittlig 2 timer hver økt og får ofte ikke spist før en time etter endt trening (da blir det jo ofte fem timer uten mat). Og det pleier å beskymre meg litt, for jeg vil ikke at kroppen skal begynne å tære på musklene.

Derfor lurer jeg på om det er en shake som passer til meg som vil ha litt tilførsel rett etter trening, før jeg evt skal spise igjen etter en times tid. Når jeg trener i ca 2 timer, er det lurt å drikke noe med næring i mellom kardio og styrketrening?  what

Takker for alle svar jeg kan få. Er urolig for å ikke få maksimalt ut av treningen ved å få i meg næring for sent!

Ha en fin påske Smiley

Utlogget Sara18

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Løpejente trenger hjelp!
« #1 : 01. april 2010, 14:32 »
Forresten, så hadde det vært greit med noe i pulverform som kunne blandes ut med vann Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Løpejente trenger hjelp!
« #2 : 01. april 2010, 14:38 »
De fleste proteinpulver passer til ditt formål - men det er en jungel av produsenter, grossister og merker av proteinpulver der ute, så skjønner at du ikke har helt oversikt!

Personlig er jeg storfan av Norkost sitt pulver - jeg har denne, en i hver smak. (kjempegode alle sammen!)
http://www.norkost.no/activate_whey_bulkpakke_12kilo/P_164

Halvannen scoop (ca 30-35g pulver) etter trening også spiser jeg et større måltid 1-2timer senere.
Det er ikke superstress å hive i seg mat etter trening, men en shake er veldig greit Smiley

Om du først trener styre og hopper rett over på en kardioøkt er det ikke nødvendig med mat innimellom da dette fører til hold og ubehag - om det var det du mente?
Drikk shake når du er ferdig med å trene.

Du kan også helt fint ta deg en shake som mellommåltid eller når du ikke har tid til å lage deg skikkelig mat, det er bedre enn ingenting enn å ty til noe shitmat! Smiley




Utlogget Sara18

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Løpejente trenger hjelp!
« #3 : 01. april 2010, 14:55 »
Tusen takk for svar! Er himla vanskelig å finne ut selv, syns jeg!

Ja, hovedgrunnen til å kjøpe det er til etter trening, men evt som et mellommåltid mellom lunsj og middag Smiley Er veldig nøye på kostholdet mitt, så det er greit å ha en shake å drikke hvis man blir sulten, isteden for å forville seg inn på en bensinstasjon.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!