Skrevet av Emne: endelig i gang med styrketreningen! Hva med kondis?  (Lest 657 ganger)

Utlogget msyncron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Hei!

Jeg er nå i gang med styrketreningen min, og føler det går greit. Jeg løper gjerne en halv time - en time før styrketreninga. Jeg er av type slank, 182cm 72kg, og vil gjerne legge på meg mer muskelmasse.
     Så ser jeg her på forumet t det skrives at man bryter ned muskelmasse ved å drive "vanlig løping". hva er det beste for min del? Da jeg ønser å ha bra kondisjon og...


I tillegg:

Hva er det absolutt beste kostitilskuddet for økt styrke/muskelvekst? Da tenker jeg på dette gammabolic etc lovlige preparater...

Utlogget Svenny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Regner med at det er løping som gjelder for deg så kjør intervaller av variert intensitet og lengde.

Bruker det ikke selv men har hørt at kreatin skal være bra.

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Du er ute på viller veier msyncron.


Du spør om hva som er det beste tilskuddet for økt styrke/muskelvekst, og så nevner du jogging i samme tråd?

Det er som å spørre om hvor du kan fylle best bensin, og så samtidig spørre om hvilket bor
som er best for å borre hulll i bensintanken.

Om du er 182cm høg, og 72kg, så er du i sannhet det som vi styrkefolk kaller en tynn-tynning.

Ikke at det er noe galt i å være det, mange vil jo være slik frivillig, men da du faktisk engang har forvillet
deg hit og spør om råd, så er det ikke noe poeng i at du får sydd puter opp under armene dine, eller får
noen feilaktige råd.

Glem kosttilskudd. Glem løping.

1. Lær deg hva baseøvelser er. Få tak i et program der du kun trener baseøvelser minst 3 ganger i uka.
2. Forstå betydningen av knebøy og markløft. Dette er de viktigste baseøvelsene du noensinne komme til
å lære deg.
3. Lær deg riktig teknikk, og tren på et slikt nivå at teknikk ikke blir skadelidende fordi du har på for tunge
vekter.
4. Ikke gå i den idiotiske nybegynner-fella og legg til ekstra øvelser på programmet som biceps-curl, kickbacks
osv.
5. Minimer drikking og festing. Ikke mer enn en gang pr. mnd.
6. SPIS! Maten er det viktigste. Du vil vokse som en sopp bare du begynner med baseøvelser og spiser skikkelig. Du er ikke avhengig av proteinpulver eller noen andre vidundermidler (det finnes ingen).

Med å spise skikkelig menes:

1. Spis frokost
2. Spis middag
3. Spis kveldsmat

Det var tre måltider. Og det er ytterste mimimum. Du kan gjerne putte inn tre måltider til:

1. Frokost
2. Lunsj
3. Sunn snack (mellom-måltid)
4. Middag
5. Sunn snack (mellom-måltid)
6. Kveldsmat

Det er viktig å få i seg nok proteiner og nok kalorier. Hva er nok? Ikke spør, spis!

Hadde jeg selv fått disse rådene i 2000 da jeg startet å trene (182cm høg, 71kg) tung, hadde jeg ikke "kastet" vekk de to første årene av treningen min ved å spise for lite.

Jeg har et ganske lite optimistisk syn på det å i det hele tatt gi råd til folk som spør. 99% av de som spør følger aldri rådene de får, og av de som er under 20 år følger 99.9% aldri rådene de får.

Men siden jeg er så snill, og en slags evig optimist likevel, så gir jeg aldri opp .. på en måte.

Hilsen en som nå veier over 110kg, som startet for 10 år siden på 71kg på samme høgde som deg.




Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
løp så mye du vil og orker. Så lenge  du spiser nok så går det ikke ut over musklene så lenge du ikek begynner med ultraløping og maraton.

Forøvrig så bør du legge kardio trneingen enten til en egen økt tidligere på dagen, eller etter styrketreningen. Da får du best utbytte av begge.

Skal du kun bli sterk, og driter i hvordan du ser ut så kan du trappe ned på løpingen.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Slappy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Så ser jeg her på forumet t det skrives at man bryter ned muskelmasse ved å drive "vanlig løping". hva er det beste for min del? Da jeg ønser å ha bra kondisjon og...

Hva er det absolutt beste kostitilskuddet for økt styrke/muskelvekst? Da tenker jeg på dette gammabolic etc lovlige preparater...

Du kan helt fint løpe, men ville nok holdt det på et minimum. Sånn for vedlikehold. Vanskelig å fokuserere på 2 ting samtidig. Da blir resultatet gjerne bare sånn halvveis.

Når det gjelder kosttilskudd burde du heller fokusere på maten, men hvis du vil kjøpe tilskudd så gå først og fremst for proteinpulver. Ellers så er jo kreatin ålreit, evt ZMA, men dette er ikke på noen måte noen vidundertilskudd. Hadde ikke giddi å brukt penger på mer enn protein i første omgang.
"Whether you think you can or think you can't, either way you're right"
~ Henry Ford ~

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!