Skrevet av Emne: Drareimer?  (Lest 5712 ganger)

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Drareimer?
« #15 : 11. april 2010, 13:22 »
Reimer no, no?
Får du bedre kontakt med lats- rygg uten reimer?.
Jeg kjører med reimer på de tyngste setta, synes det drar mer i lats, rygg da Wink

Jeg merker ingen forskjell på ryggtrening med kontra uten reimer. Men hvis det gjør en forskjell for deg, skal du da selvfølgelig få lov til og bruke reimer. Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Frewt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Drareimer?
« #16 : 11. april 2010, 13:28 »
super enkelt å lage egne reimer:
Ta en god halvmeter med brukte lastestropper (bør være godt brukte da disse er mye mykere) og sy de sammen i ene enden. Hullet bør være akkuratt så stort at du får hånden inni.

men reimbruk bør vel unngås i mest mulig grad mener nå jeg..

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Drareimer?
« #17 : 11. april 2010, 13:35 »
Kan bli en artig tråd detta Wink
Noen byggere som leser dette?. De er vel mer opptatt av kontakt med musklene enn matcho gutta som skal hive opp mest mulig kg uannsett stil Wink
Jeg er, eller var litt sånn selv Cheesy
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget lykketrollet

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 757

Sv: Drareimer?
« #18 : 11. april 2010, 16:09 »
Syns det er greit å bruke drareimer når jeg kjører mark med rykkgrep, lett å gleppe stanga når du holder så bredt, men ellers har jeg aldri føl noe behov for det;)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Drareimer?
« #19 : 11. april 2010, 17:42 »
Syns det er greit å bruke drareimer når jeg kjører mark med rykkgrep, lett å gleppe stanga når du holder så bredt, men ellers har jeg aldri føl noe behov for det;)

Dette er en veldig god og viktig spesifisering! Med bredt grep må man bruke reimer, eller låsegrep. Å snu grepet er uaktuelt, om det er noen som lurer på hvorfor kan de bare prøve rykkmark med snudd grep på en av hendene selv... så slipper vi at noen driter seg ut å poster noe meningsløs svada her.

I tillegg vil man ha behov for reimer for å opprettholde volumet på dragtreningene, dersom man sliter med grepet. Som alle vet er grepsmuskulaturen ikke blant de største, ergo er ikke dette noe man kan trene i store kvantum. Da vil man ende opp med overtrening av grepet. Stor styrke i markløft innebærer at man i perioder må trene ryggøvelser mye og ofte, dersom man har et svakt grep må dette trenes spesifikt og da må man gjerne avlaste både en og to økter i uka med bruk av reimer på dragøvelsene.

En annen ting; dersom man drar med snudd grep, vil man dra ryggen skjev. Alternativet er å bytte dette omvendte grepet annenhver gang.
Selv fortrekker jeg å bruke ei og ei reim for å slippe å snu en hånd, dette har vært den aller beste grepstreningen jeg noensinne har kjent.


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Drareimer?
« #20 : 11. april 2010, 17:45 »
Dette er en veldig god og viktig spesifisering! Med bredt grep må man bruke reimer, eller låsegrep. Å snu grepet er uaktuelt, om det er noen som lurer på hvorfor kan de bare prøve rykkmark med snudd grep på en av hendene selv... så slipper vi at noen driter seg ut å poster noe meningsløs svada her.

I tillegg vil man ha behov for reimer for å opprettholde volumet på dragtreningene, dersom man sliter med grepet. Som alle vet er grepsmuskulaturen ikke blant de største, ergo er ikke dette noe man kan trene i store kvantum. Da vil man ende opp med overtrening av grepet. Stor styrke i markløft innebærer at man i perioder må trene ryggøvelser mye og ofte, dersom man har et svakt grep må dette trenes spesifikt og da må man gjerne avlaste både en og to økter i uka med bruk av reimer på dragøvelsene.

En annen ting; dersom man drar med snudd grep, vil man dra ryggen skjev. Alternativet er å bytte dette omvendte grepet annenhver gang.
Selv fortrekker jeg å bruke ei og ei reim for å slippe å snu en hånd, dette har vært den aller beste grepstreningen jeg noensinne har kjent.



2thumbsup
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Drareimer?
« #21 : 11. april 2010, 18:53 »

Selv fortrekker jeg å bruke ei og ei reim for å slippe å snu en hånd, dette har vært den aller beste grepstreningen jeg noensinne har kjent.





Og dette deler du først nå!!!!!!!!!!!?HuhHuhHuhHuh AAAARRRRGG!
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Drareimer?
« #22 : 11. april 2010, 19:00 »
Her er et bilde av et par karer som bruker reimer. Han ene bruker 1 reim og han andre 2  woot

Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Drareimer?
« #23 : 11. april 2010, 20:28 »



Og dette deler du først nå!!!!!!!!!!!?HuhHuhHuhHuh AAAARRRRGG!

Du har nå god tid til NM Tongue
Nei, men seriøst; dette er noe du kan teste ut Smiley
Jeg har troen på det, men det gjenstår jo å se hvilken betydning dette har rent praktisk Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Drareimer?
« #24 : 11. april 2010, 20:32 »
I dag så jeg en kar på gymmet som brukte dragreimer i benkpress!  Da er kampen for å se kul ut blitt rimelig desperat.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Drareimer?
« #25 : 11. april 2010, 20:36 »
Redd for at stanga ska skli av eller (dog slikt har skjedd)Tongue . . morsomt

Utlogget Nimy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 124

Sv: Drareimer?
« #26 : 11. april 2010, 20:45 »
Du får tak i reimer på gasp..
Bøy:   240x1
Benk: 190x1
Mark: 270x1

93-modell, 97kg & 187cm.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Drareimer?
« #27 : 11. april 2010, 20:50 »
Redd for at stanga ska skli av eller (dog slikt har skjedd)Tongue . . morsomt
Tja.. Han trente med en vekt på ca. 60 kg etter en lang og jålete oppvarming.  Det så helt snodig ut.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Drareimer?
« #28 : 11. april 2010, 20:58 »
Tja.. Han trente med en vekt på ca. 60 kg etter en lang og jålete oppvarming.  Det så helt snodig ut.

Han kjørte sikkert aktiv benk, motsettningen til passiv benk.
Forskjellen ligger i at man ved aktiv benk skal dra stangen ned til brystet, samtidig som man selvsagt skyver brystet opp for å møte stangen. I passiv benk ligger man bare der å venter på stangen. Dette er ekstrem vitenskap, reimer er det nye som kommer i benk. Først i 2011 for de fleste av oss, men her har vi en som ligger i forkant.
Jeg liker det
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Chriselv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 660
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 660

Sv: Drareimer?
« #29 : 11. april 2010, 21:05 »
Han kjørte sikkert aktiv benk, motsettningen til passiv benk.
Forskjellen ligger i at man ved aktiv benk skal dra stangen ned til brystet, samtidig som man selvsagt skyver brystet opp for å møte stangen. I passiv benk ligger man bare der å venter på stangen. Dette er ekstrem vitenskap, reimer er det nye som kommer i benk. Først i 2011 for de fleste av oss, men her har vi en som ligger i forkant.
Jeg liker det
Det er viktig å presisere at aktiv benk gir meget god trening for spotteren. Her jobber benkeren hard med å få stangen ned til brystet, mens spotteren drar den opp. Det har seg slik at det faktisk slik at det blir lettere desto mer vekter som ligger på stanga, da vektene hjelper til å trykke stanga ned.

Dette blir trolig en ny øvelse i styrkeløft i tiden som kommer, teamløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!