Skrevet av Emne: Jeg har spist min siste kylling...  (Lest 5320 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #15 : 19. april 2010, 16:09 »
Hvor er tråden der legen HITman viser med studier at kolesterolnivå påvirket av kosthold er bare BS?

Anbefaler trådstarter å ikke gjøre radikale livsendringer basert på en eneste dokumentar. Viktig med mange og varierte kilder. Men kanskje du blir lykkeligere som veggis, og da er det jo verdt det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #16 : 19. april 2010, 16:12 »
Denne tråden er startet av en eller annen hasjrøykende hippie som er med i grønn ungdom og som har startet med web handlel av soyaprotein for å spe på trygda. Kan ikke forestille meg at noen virkelig mener dette.

Utlogget ingelill

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #17 : 19. april 2010, 16:33 »
Skal du droppe proteiner fra kjøtt, vær så snill å hold deg unna soyabaserte produkt. Bruk feks hampprotein , gunstig med sine høye andel omega-3. Skal visstnok ikke være like god som omega-3 fra fisk, men det er bedre enn ingenting.
Den linken fra myrevolution sier sitt, hva i all verden skal du med forhøyede østrogennivåer?

Når det kommer til kolesterol, så er ikke fett fra kjøtt og melkefett noen synder. Ei heller eggene.
De som spiser plantebasert kost får som nevnt ubalanse i omega3-6 verdiene, så betennelsestilstander kan oppstå.
( skal se om jeg får hostet opp noen forskningsrapporter, men glemmer jo hvor jeg leser dem)

Er viltkjøtt på fy-fy listen din? økologiske høner og annet?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #18 : 19. april 2010, 16:51 »
Med tanke på at det mest sannsynlig var menneskets jakt etter fisk og kjøtt som til syvende og sist gjorde at vi skilte oss fra apene, eventuelt at vår jakt etter kjøtt og fisk startet etter at vi ble mennesker, finner jeg det meget snodig at vi plutselig skal slutte å spise nettop disse produktene som definerer oss som mennesker. Men hvis du ønsker å ta steget tilbake til apenivå, så be my guest. Vi er alt for mange MENNESKER på jorda uansett.
Sa brura

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #19 : 28. april 2010, 14:59 »
Interessant at du avviser innholdet i en film du aldri har sett. Da er jeg liksom ikke såå interessert i dine fremtidige meninger, det regner jeg med at du skjønner. Lite konstruktiv debatt her egentlig. At kolestrol tetter blodårer er neppe en forkastet kunnskap. Tvert om er det vel flere piler som peker i retning av at kolestrol er helseskadelig enn noensinne.
Jeg trenger ikke se filmen for å kunne forkaste påstandene du legger frem.

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #20 : 28. april 2010, 15:22 »
Jeg trenger ikke se filmen for å kunne forkaste påstandene du legger frem.

Mer helseskadelig enn noensinne? Dævver vi i et ENDA større tempo?
Rart ikke folketallet synker i et rasende tempo, så skadelig som kylling file er.
Enda mer snodig at folk som spiser all denne søpla ser knallbra ut om de gjør det riktig.
Menneskekroppen er nok litt mer genialt som sitt eget adaptogen enn det mye tullete forskning vil ha det til. Forskjellene det utgjør er i beste fall magre.

Skal være enig i at enkelte folk med en disposisjon burde unngå egg og slike ting som forverrer kolesterole, men for den gemene hop og gjevne "helseorienterte" betyr nok dette fint fint lite Smiley

Skal medgi at hadde økonomien tillat meg det, så hadde jeg spist organisk og raw hele veien, ganske enkelt fordi jeg syns det SMAKER bedre, og jeg føler meg en aldri så liten smule "renere" innvendig, men om dette er en placebo effect brought on by glamour vet jeg ikke.

Kommer nok ikke til å hoppe av steinaldervogna riktig enda. I need my vices.

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #21 : 29. april 2010, 23:00 »
Denne tråden er startet av en eller annen hasjrøykende hippie som er med i grønn ungdom og som har startet med web handlel av soyaprotein for å spe på trygda. Kan ikke forestille meg at noen virkelig mener dette.

Noe av det samme jeg tenkte når jeg leste; dette er ett desperat forsøk på å selge ett produkt.

..burde i det minste ha med kildehenvisning til studier som støtter sine påstander..
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Jeg har spist min siste kylling...
« #22 : 02. mai 2010, 21:11 »

sikker på at alt det usunne kolesterolet kom fra  all sausen og frityrstekt pommmes frites de spiste til kjøttet..

Har lest det andre innlegget ditt også hvor du linker til " studier " om kolesterol i kylling. Det står ingenting om hvilke kolesterol kyllingen inneholder, eller om ”tilstanden” til personene med tanke på arvelige sykdommer, andre sykdommer som feks nedsatt stoffskifte, nyresykdommer, diabetes og alkoholmisbruk. Alt dette har påvirking på kolesterolnivåene i kroppen.
Årsakene til åreforkalkning:

•   RØYKING ( den desidert viktigste )
•   Diabetes  1 og 2
•   Høyt blodtrykk
•   Overvekt
•   Høyt kolesterol
•   Stress
•   For lite mosjon

Hvis du ikke har noen av de risikoårsakene som er nevnt ovenfor så har du ingenting og beskymre deg over hvis du har et kosthold basert på ” god norsk husmannskost ”. Spiser du på Mcdonalds  7 ganger i uka hadde jeg kanskje prøvd og lagt om kostholdet.

Litt info om Kolesterol og hva det egentlig gjør:
Kolesterol er et av kroppens fettstoffer (lipider). Kolesterol og et annet fettstoff kalt triglycerid er viktige byggesteiner for våre celler og for dannelsen av en del hormoner, lager D-Vitaminer,  samt i energiomsetningen. Kolesterolinnholdet i blodet er avhengig av hva man spiser, samt av kroppens egen produksjon av kolesterol i leveren. Kolesterol transporteres rundt i kroppen bundet til forskjellige proteiner. 

Finnes 2 typer kolesterol: LDL og HDL, hvor LDL er det kolesterolet vi vil ha minst mulig av. Er dette kolesterolet som kan  føre til åreforkalkning over tid. HDL sin oppgave er og transportere LDL ut av kroppen, og er denne vi vil ha mest av. Men det må være en god balanse mellom disse to.

Så, du kan kose deg med gresset ditt, og vi andre forsette og spise skikkelig mat  Wink

Beklager veggen med tekst og eventuelle typos.
Hilsen Ernæringsstudent




-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!