Skrevet av Emne: Steroider, eller ikke?  (Lest 68260 ganger)

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: Steroider, eller ikke?
« #45 : 08. mai 2010, 23:00 »
Laaaaaangt i fra magisk.. De aller, aller fleste som begynner med dette går opp en masse i vann ansamlinger og tror det er muskelmasse.. går opp 10-15 kilo på 10 uker. å mister 10 av de etter endt kur.. får dårlig selvbilde, kjører på med ny kur alt for tidlig, større doser, i lenger tid. å vips så har du det klassiske bolehuet som flyr rundt på byen med dårlig positur, gasp bukse og gullkjede.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Steroider, eller ikke?
« #46 : 08. mai 2010, 23:10 »
Laaaaaangt i fra magisk.. De aller, aller fleste som begynner med dette går opp en masse i vann ansamlinger og tror det er muskelmasse.. går opp 10-15 kilo på 10 uker. å mister 10 av de etter endt kur.. får dårlig selvbilde, kjører på med ny kur alt for tidlig, større doser, i lenger tid. å vips så har du det klassiske bolehuet som flyr rundt på byen med dårlig positur, gasp bukse og gullkjede.

Haha... Den der blir litt for enkelt som at hvis man røyker hasj kommer man til å bruke heroin og bruker man heroin så dør man :-) Men du er inne på noe. Skjønner godt at noen som har lest et titalls tråder som dette på treningsforum får århundrets nedtur når de prøver steroider. Norges styrkeløfter forbund har til og med så stor tro på disse medisinene at de tror de har effekt livet ut. Tror mange hadde hatt godt av å kjørt seg en kur og fått en reality check.

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Steroider, eller ikke?
« #47 : 08. mai 2010, 23:18 »
2006 --> Anders Eriksson legger frem en studie som viser at bruk av doping sannsynligvis har livstidseffekt (kanskje livstidseffekt)

2008 --> Bruusgaard og Gundersen beviser funnene i denne studien.

Anabole steroider, testosteron, vekst etc --> ekstrem hypertrofi, over hva som går rent --> flere cellekjerner --> atrofi etter endt bruk og inaktivitet ---> IKKE færre cellekjerner.... selv helt uten stimuli til muskelen --> oppstart av trening igjen = fremdeles fordeler!



Flott det!
Nå er det ikke lengre en diskusjon.
Bevisene er her. Livstidsutestengelse er det eneste som gjelder.
Mer om dette kommer, skal bare notere ned det hele på et lite ark.

FY FAEN FOR EN SEIER DETTE ER.  >Cheesy >Cheesy >Cheesy

Nå skal jeg en tur på trening, jeg er bare så forbanna fornøyd nå!

 
Haha... Den der blir litt for enkelt som at hvis man røyker hasj kommer man til å bruke heroin og bruker man heroin så dør man :-) Men du er inne på noe. Skjønner godt at noen som har lest et titalls tråder som dette på treningsforum får århundrets nedtur når de prøver steroider. Norges styrkeløfter forbund har til og med så stor tro på disse medisinene at de tror de har effekt livet ut. Tror mange hadde hatt godt av å kjørt seg en kur og fått en reality check.
Har man kjent nok mennesker som har prøvd og sett resultatene, så stiller man ikke spørsmål om det virker eller ikke. Trener man seriøst er forskjellen på dop/ikke dop ganske enorm. 

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: Steroider, eller ikke?
« #48 : 08. mai 2010, 23:23 »
Haha... Den der blir litt for enkelt som at hvis man røyker hasj kommer man til å bruke heroin og bruker man heroin så dør man :-) Men du er inne på noe. Skjønner godt at noen som har lest et titalls tråder som dette på treningsforum får århundrets nedtur når de prøver steroider. Norges styrkeløfter forbund har til og med så stor tro på disse medisinene at de tror de har effekt livet ut. Tror mange hadde hatt godt av å kjørt seg en kur og fått en reality check.
Ja, det var satt på spissen:P men ofte så er det sånn, har a sett noen tilfelder selv.. folk som har endt med å forbli på steroider.
enig i reality check'en..

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Steroider, eller ikke?
« #49 : 08. mai 2010, 23:28 »
Har man kjent nok mennesker som har prøvd og sett resultatene, så stiller man ikke spørsmål om det virker eller ikke.

Du prøver å lage en problemstilling som ikke er der gutt. Finn en plass der jeg stiller spørsmål ved at det virker eller ikke. Alt jeg ville frem til var at man ikke kan si at den gutten tråden handler om er elendig å bole hvis han har gjort det. Det er en idiotisk påstand.
Jeg gidder ikke gå dit der vi forteller om førstehandserfaring, det var på ingen måte det jeg ville frem til.

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: Steroider, eller ikke?
« #50 : 08. mai 2010, 23:30 »
Razor.. vekst har livstidseffekt, pga hyperPLASIA.
steroider, forårsaker hypertrofi. forskjellen er at hyperplasia, skaper FLER celler. mens hypertrofi gjør cellene man allerede har større. man klarer ikkje holde denne størrelsen på kroppen fordi man blir mindre anabol etter endt bruk. Dette forbeholder at man er over sin naturlige grense.

Hvis man IKKJE har nådd grensen selv om man bruker steroider, er det fullt mulig å holde muskelmassen, men man kunne også kommet dit UTEN steroider.



EDIT: merk! veksthormoner er IKKJE steroider. det er et peptid. kan ikkje sammenlignes på noen måte, at de har klart å skrevet dette i samme setning for å dokumtere noe om bruk, sier faen meg sitt..


Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Steroider, eller ikke?
« #51 : 08. mai 2010, 23:42 »
Du prøver å lage en problemstilling som ikke er der gutt. Finn en plass der jeg stiller spørsmål ved at det virker eller ikke. Alt jeg ville frem til var at man ikke kan si at den gutten tråden handler om er elendig å bole hvis han har gjort det. Det er en idiotisk påstand.
Jeg gidder ikke gå dit der vi forteller om førstehandserfaring, det var på ingen måte det jeg ville frem til.
Nja, du skrev vel noe om magisk og reality check og da sporet jeg av. Jeg skal legge den ballen død her og nå. Ha en fortsatt fin kveld.  Smiley

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: Steroider, eller ikke?
« #52 : 08. mai 2010, 23:48 »
Razor.. vekst har livstidseffekt, pga hyperPLASIA.
steroider, forårsaker hypertrofi. forskjellen er at hyperplasia, skaper FLER celler. mens hypertrofi gjør cellene man allerede har større. man klarer ikkje holde denne størrelsen på kroppen fordi man blir mindre anabol etter endt bruk. Dette forbeholder at man er over sin naturlige grense.

Hvis man IKKJE har nådd grensen selv om man bruker steroider, er det fullt mulig å holde muskelmassen, men man kunne også kommet dit UTEN steroider.



EDIT: merk! veksthormoner er IKKJE steroider. det er et peptid. kan ikkje sammenlignes på noen måte, at de har klart å skrevet dette i samme setning for å dokumtere noe om bruk, sier faen meg sitt..


Hvis veksthormoner ikke er steroider? Hva er det da? Det er jo definitivt anabolt.

andysmuck

  • Gjest
Sv: Steroider, eller ikke?
« #53 : 08. mai 2010, 23:51 »
Skjønner ikke at en slik jævlig teit diskusjon kunne bli enda verre.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Steroider, eller ikke?
« #54 : 08. mai 2010, 23:53 »
Umulig å si om han har tatt noe mer i grøten eller ikke. Mulig å oppnå det han har oppnådd uten bol, ja helt sikkert, men om han har det kan man ikke svare på...

Jeg tror nok video'n "lyver" litt også, fordi han er nok ganske kort. Tipper han veier 85-90kg på en god dag. (Ikke misforstå, han er muskuløs og bra markert Smiley)

Forøvrig enig med "Gundersen" fra først side, folk trekker forhastede konklusjoner. Hver uke hører jeg dumme unnskyldninger på treninga, samt uvitne meninger. Hadde folk bare satt seg noen timer og lært seg litt om trening hadde dem kommet MYE lengre. At folk bruker 8-12 timer feks hver uke på treningen, og ikke tar seg tid til å lese litt om det dem driver med syntes jeg er rart...

Kunnskap tjent er tid tjent og økt fremgang.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: Steroider, eller ikke?
« #55 : 09. mai 2010, 00:18 »
Hvis veksthormoner ikke er steroider? Hva er det da? Det er jo definitivt anabolt.
veksthormoner er sammensatte aminosyrer.. det er veldig likt insulin. så der har du noe å assosiere til.

anabolt er det. det er også insulin og t3/t4, divers slankemidler osv.
anabolt er betegnelsen på økt proteinsyntese osv..

noen steroider er nesten bare anabole. disser er realtivt svake. og kan brukes av damer neesten trygt. fordi de ikkje er androgene.
 steroider som er androgene er de sterke sakene. androgene steroider er de med de mannlige hormonene;) som også har de alvorlige bivirkningene..
noen steroider er høyanabole, og lavandrogene. mens noen er lavanabole og høyandrogene, mens noen er høyanabole og høyandrogene:P

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: Steroider, eller ikke?
« #56 : 09. mai 2010, 00:19 »
veksthormoner er sammensatte aminosyrer.. det er veldig likt insulin. så der har du noe å assosiere til.

anabolt er det. det er også insulin og t3/t4, divers slankemidler osv.
anabolt er betegnelsen på økt proteinsyntese osv..

noen steroider er nesten bare anabole. disser er realtivt svake. og kan brukes av damer neesten trygt. fordi de ikkje er androgene.
 steroider som er androgene er de sterke sakene. androgene steroider er de med de mannlige hormonene;) som også har de alvorlige bivirkningene..
noen steroider er høyanabole, og lavandrogene. mens noen er lavanabole og høyandrogene, mens noen er høyanabole og høyandrogene:P
Men insulin er jo et anabolt steroid. Så hva er forskjellen på insulin og veksthormoner i såfall?

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Steroider, eller ikke?
« #57 : 09. mai 2010, 00:27 »
hva er vanlige bivirkninger ved veksthormon?

det finnes jo sånne såkalte ting som gjør at kroppen produserer mer veksthormoner "naturlig"

GHRP-6 og Hexeralin var det vell.. høres ut som wonder-drug :p
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Steroider, eller ikke?
« #58 : 09. mai 2010, 00:29 »
Nå begynner vi å gå litt dypt her, referanser folks.

Utlogget Smiley!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

Sv: Steroider, eller ikke?
« #59 : 09. mai 2010, 00:32 »
Men insulin er jo et anabolt steroid. Så hva er forskjellen på insulin og veksthormoner i såfall?
forskjellen på insulin og veksthormoner er bare sammensetningen av aminosyrer:P
insulin, vekst, igf, mgf osv kan ikkje sammenlignes med aas. (aas er den rette betegnelsen fordi det er anabolt/androgene steroider. det folk tror er steroider, er nemlig anabole/androgene steroider. å da blir saken noe helt annet.. kortisol er steroider fks, men det fører ikkje til hypertrofi fordet:P)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!