Skrevet av Emne: For tungt fullkroppsprogram - hvilke øvelser ville dere ha fjernet?  (Lest 1094 ganger)

Utlogget disc0

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Kjører for tiden et to splitts fullkroppsprogram, som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Jeg har hatt bra framgang og føler at dette passer meg mye bedre enn den tre-splitten jeg tulla med før. Det eneste jeg sliter med at jeg blir så forbaska sliten mot slutten av økta. I så stor grad at jeg føler det går ut over de siste øvelsene. Litt over halveis ut i økta begynner jeg som regel å bli skjelven og av og til svimmel. Lurer på om dette er på grunn av at programmet er for tungt, eller om jeg gjør noe feil med kostholdet i forkant og underveis. Spiser havregrøt (50 gram gryn + 1 dl melk) og en proteinshake (40 gram) 1-2 timer før treninga. Underveis drikker jeg vann. Programmet varer i ca 60 minutter og ser følgende ut i den rekkefølgen jeg setter opp her:


DAG 1

Markløft (stang) - 3 sett x 8 reps x 80 kg
Benkpress (stang) - 3 x 7 x 70 kg
Facepulls (snor) - 3 x 9 x 59 kg
Dips (kroppsvekt) - 3 x 5 x 83 kg
Sidehev (manualer) - 3 x 8 x 14 kg
Shrugs (vektplater) - 2 x 15 x 20 kg

DAG 2

Knebøy (stang) - 3 x 8 x 60 kg
Skråbenk (manualer) 3 x 9 x 40 kg
Chins (kroppsvekt) 3 x 4 x 83 kg
Liggende flies (maskin) 3 x 9 x 40 kg
Sittende roing (maskin) 3 x 8 x 68 kg
Skulderpress (manualer) 3 x 9 x 25 kg



Noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre? Færre øvelser? Forandre på antall sett og reps? Få i meg karbohydrater og/eller proteiner underveis? Spise noe annet før trening?


På forhånd takk!



Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Når det gjelder akkurat det at du blir skjelven og svimmel, ut fra det programmet du beskriver over, så tenker jeg umiddelbart diett (og muligens hydrering). Spiser du nok i løpet av treningsdagen (altså ikke bare det siste måltidet før)?

Og dagen/kvelden før du trener også, for den saks skyld.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
DAG 1

Markløft (stang) - 3 sett x 8 reps x 80 kg
Benkpress (stang) - 3 x 7 x 70 kg
Facepulls (snor) - 3 x 9 x 59 kg
Dips (kroppsvekt) - 3 x 5 x 83 kg

DAG 2

Knebøy (stang) - 3 x 8 x 60 kg
Chins (kroppsvekt) 3 x 4 x 83 kg
Sittende roing (maskin) 3 x 8 x 68 kg
Skulderpress (manualer) 3 x 9 x 25 kg
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Kjører for tiden et to splitts fullkroppsprogram, som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Jeg har hatt bra framgang og føler at dette passer meg mye bedre enn den tre-splitten jeg tulla med før. Det eneste jeg sliter med at jeg blir så forbaska sliten mot slutten av økta. I så stor grad at jeg føler det går ut over de siste øvelsene. Litt over halveis ut i økta begynner jeg som regel å bli skjelven og av og til svimmel. Lurer på om dette er på grunn av at programmet er for tungt, eller om jeg gjør noe feil med kostholdet i forkant og underveis. Spiser havregrøt (50 gram gryn + 1 dl melk) og en proteinshake (40 gram) 1-2 timer før treninga. Underveis drikker jeg vann. Programmet varer i ca 60 minutter og ser følgende ut i den rekkefølgen jeg setter opp her:


DAG 1

Markløft (stang) - 3 sett x 8 reps x 80 kg
Benkpress (stang) - 3 x 7 x 70 kg
Facepulls (snor) - 3 x 9 x 59 kg
Dips (kroppsvekt) - 3 x 5 x 83 kg
Sidehev (manualer) - 3 x 8 x 14 kg
Shrugs (vektplater) - 2 x 15 x 20 kg

DAG 2

Knebøy (stang) - 3 x 8 x 60 kg
Skråbenk (manualer) 3 x 9 x 40 kg
Chins (kroppsvekt) 3 x 4 x 83 kg
Liggende flies (maskin) 3 x 9 x 40 kg
Sittende roing (maskin) 3 x 8 x 68 kg
Skulderpress (manualer) 3 x 9 x 25 kg



Noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre? Færre øvelser? Forandre på antall sett og reps? Få i meg karbohydrater og/eller proteiner underveis? Spise noe annet før trening?


På forhånd takk!




Det du beskriver der er det samme som skjer med meg når jeg trener på fastende mage.
Vil bare lire av meg at jeg syns ikke det programmet var en god split heller.
Men prøv deg frem, kutt ut et sett på vher øvelse så får du jo redusert den totale arbeidsmengden betraktelig uten at det går ut over øvelses utvalget ditt...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!