Skrevet av Emne: Hvem er egentlig sterkest?  (Lest 8401 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #30 : 04. mai 2010, 22:02 »
La oss si at vi fikk dette til på sommer Ol. Det kunne blitt interessant. Usain bolt endte opp på synkronsvømming, Thorkilsen på sykkel, osv. Nå vil selvfølgelig noen si at dette blir en tåpelig sammenligning. La oss nå si at alle var klar over dette og derfor begynte å trene litt på alle tingene, ( nå krever det selvfølgelig en del mer å være god i alle fridretts grener enn foreksempel å være god i yoke OG farmers, da dette er noe som lettere lar seg kombinere, litt som 800 og 1000m). Uansett tror jeg dette ville ført til et dårligere nivå innen strongman. Spesielt når en ser hvor utrolig nivået har hevet seg på en del øvelser både nasjonalt og internasjonalt, nettopp på grunn av at folk har trent øvelser.

Utlogget Zuul

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #31 : 04. mai 2010, 22:04 »
skal heller ikke stikkes under en stol at et løft opp mot det maksimale av hva man er i stand til, med en uvant bevegelsesbane man kanskje ikke har trent, ikke er det smarteste i skadeforebyggende perspektiv. Det er faktisk temmelig smart å trente spesifikt på noe man skal bli god til i ekstreme idretter. Satt på spissen: Tror ikke verken Didier Cuche eller Aksel Lund Svindal hadde syns det var kos med en kuleløype midveis i ei utforløype som de fikk vite om på start

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #32 : 04. mai 2010, 22:05 »
Fikk noen morsomme bilder i hue nå Tongue

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #33 : 04. mai 2010, 22:09 »
Faren er vel at dette vil føre til spekulasjoner om avtalt spill, favorisering av enkeltutøvere osv, at noen deltagere får vite øvelsene, noe man unngår når alle kjenner til øvelsene god tid i forveien. Å favorisere enkeltutøvere blir jo vanskeligere når man annonsere det i god tid, da har alle anledning til å terpe sine svake punkter. Ser i allefall for meg spekulasjoner om avtalt spill om dette skulle innføres ved internasjonale strongman-konkurranser. Da måtte i såfall alle utøverene vært til stede ved trekningen av øvelsene dagen før, og vet ikke arrangørene det før dagen før, så får man mildt sagt en utfordring i forhold til utstyr. Summa summarum så tror jeg dagens ordning er best. Likt for alle

Man må jo kunne ta for gitt at arrangørene ikke jukser. Avtalt spill kan skje i mange sammenhenger, men det utelukker vi her. Selv om Ole Martin og Svend er kompiser, tror jeg de er såpass profesjonelle at de ikke kunne finne på noe sånt. Alle er opptatt av å kåre den sterkeste.

Utlogget Zuul

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #34 : 04. mai 2010, 22:14 »
i samme ånd kan man få sprintere til å løpe baklengs også. Og hekkeløpere til å hoppe med samla bein

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #35 : 04. mai 2010, 22:17 »
Man må jo kunne ta for gitt at arrangørene ikke jukser. Avtalt spill kan skje i mange sammenhenger, men det utelukker vi her. Selv om Ole Martin og Svend er kompiser, tror jeg de er såpass profesjonelle at de ikke kunne finne på noe sånt. Alle er opptatt av å kåre den sterkeste.

Jeg er helt overbevist om at det ikke at det blitt noe juks her til lands, men spekulasjonene kunne oppstått, og det i seg selv er uheldig. Noe av grunnen til at jeg nevte internasjonale konkurranser er at med de samme reglene er det større sjanse for avtalt spill der det er mer penger ivolvert. Noe annet er hvor mange som vet om øvelsene i forkant, informasjonen kan lett glippe ut og spre seg.

Utlogget Zuul

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #36 : 04. mai 2010, 22:20 »
Jeg vil tro at standarisering av utstyr og konkurranser, en felles forståelse av hva strongman er og en felles mal å måle etter er en styrke som hever aktiviteten til et nytt nivå. Bare det å ha rekorder som kan slåes, og ikke ti-tjue ulike regimer som hevder at deres greie er malen, hever strongman og gjør det mer intressant. 

Utlogget Evjen333

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 198
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 198

  • I squats deeps ;)
Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #37 : 04. mai 2010, 22:27 »
men når alt kommer til alt, ville det å ha ukjente øvelser resultert i at ca 50% av utøverne likevel ville kjent øvelsene... sånt forblir ikke hemmelig i 6 måneder...

=)

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #38 : 04. mai 2010, 22:29 »
Nå er dere bare vansklige og kranglette!
Vist øvelsene hadde blitt trekt la oss si en uke før ville aragørene hatt tid til og ordne utstyr og faren for fjusk ville ikke vert til stede!

Synest dette var et ypperlig forslag som ville gjort sporten mer spennende og rettferdig for de som faktisk er skikkelig sterk.


Honnør til trådstarter! Grin
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #39 : 04. mai 2010, 22:29 »
La oss si at vi fikk dette til på sommer Ol. Det kunne blitt interessant. Usain bolt endte opp på synkronsvømming, Thorkilsen på sykkel, osv. Nå vil selvfølgelig noen si at dette blir en tåpelig sammenligning. La oss nå si at alle var klar over dette og derfor begynte å trene litt på alle tingene, ( nå krever det selvfølgelig en del mer å være god i alle fridretts grener enn foreksempel å være god i yoke OG farmers, da dette er noe som lettere lar seg kombinere, litt som 800 og 1000m). Uansett tror jeg dette ville ført til et dårligere nivå innen strongman. Spesielt når en ser hvor utrolig nivået har hevet seg på en del øvelser både nasjonalt og internasjonalt, nettopp på grunn av at folk har trent øvelser.

Det blir feil når du setter det på spissen på denne måten.
Ingen skal slutte å trene øvelser. Folk skal gjøre som de alltid har gjort.
De mest seriøse gutta, regner jeg er innom 15-20 øvelser uansett i løpet av et år.

Dette ville i tilfelle ikke senke nivået. Om du ser én utøver som er mindre foreberedt til en øvelse, er det bare artig. Det krever litt ekstra av han, samtidig som det blir mer spennende og underholdende for publikum.

Strongman skal være show. Det hadde ikke vært show hvis strongman bestod av 3 forskjellige øvelser som man skulle utføre i hver konkurranse.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #40 : 04. mai 2010, 22:29 »
Hvem er egentlig sterkest? Arild Haugen, men han bokser.

Strongman er bra som det er, og det er jo spennende, mye som skal klaffe, man skal jo ha "dagen" og alt kan skje.

Hvis du vil ha noe som er veldig uforutsigbart kan du se på farmen elns
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #41 : 04. mai 2010, 22:37 »
Og vaer vennlig og fortell meg hva du ser naar du ser Skog eller Aune paa NSM?

Roboter som klarer 3-4 ting?  De har jo ett enormt grunnlag er vil vaere sterk i det meste selv om de i de siste maanedene har spesialisert seg paa oevelsene som er med i konkuransen.  Ovelsene varierer uansett fra konkuranse til konkuranse saa grunnlaget sitter der uansett selv om ikke formen er toppet i samtlige oevelser som finnes.

Når jeg ser Skog og Aune ser jeg to beist Grin
Men jeg vil mye heller se dem fighte i en øvelse de ikke er så forberedt på. Da vil den ene utpeke seg som sterkere faktisk, fordi de begge hadde nøyaktig de samme forutsetningene.

Å se Skog vs Aune i stokk i NSM er nervepirrende nok. Men du vet liksom litt mer hva du går til og hva som sannsynligvis blir utfallet Smiley

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #42 : 04. mai 2010, 22:41 »
Du er så full av piss pinna.
Det finnes ikke noe som heter like forutsetninger. med mindre 2 tvillinger stiller til start i nsm.
like forhold er noe annet,det er det nå på nsm.

så kok deg en stor kopp med hold kjeft!!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #43 : 04. mai 2010, 22:41 »
Jeg syns dette var en tanke som har et godt formål. Nemlig å få bort litt av det strikte og presise som strongman har utviklet seg til å bli.

men resten er episk skivebom.

1. det vil være MINDRE rettferdig og MER tilfeldig hvem som vinner ved å informere utøverne om øvelsene feks dagen før. Dette fordi det er et sjansespill hva de har gamblet på at arrangøren velger... NSM ska velge den sterkeste på like vilkår... ikke den som har forutsett øvelsene best.

2. det vil føre til lavere prestasjoner og vekter siden gutta ikke er godt nok forbredt. det vil gå ut over det spektakulære på tv og for publikum.

3. Det er likt for alle idag. alle får vite øvelsene samtidig og alle har samme mulighet til å velge å trene på disse. Et uforutsigbart system vil gavne de svakeste og mest tilpasningsdyktige... de jevne.. ikke den sterkeste som har behov for lang og god oppkjøring til sine tunge vekter.

Det er store genetiske forskjeller på gutta i dag, store forskjeller i vekt og i treningsmuligheter. Enkelte (som meg) jobber alt for mye og er alt for langt unna utstyr til å få trent skikkelig øvelser. Andre har tatt helt eller delvis fri fra jobb for å satse hundre prosent.

dette er valg som utøvere gjør forskjellig. det er dette som skaper foskjellig prestasjon også.

Da får man akseptere dette, eller velge å gjøre det annerledes.

At man skal holde øvelser hemmelig fordi noen er flinke til å trene, blir feil.

Den som løfter mest, er sterkest. End of story.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #44 : 04. mai 2010, 22:41 »
i samme ånd kan man få sprintere til å løpe baklengs også. Og hekkeløpere til å hoppe med samla bein

Det var faktisk ikke så dum idé.
Ser du for deg Nils Kjetil og Rørbakken gå ut baklengs i 420kg yoke? Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!