Skrevet av Emne: Søvnproblemer  (Lest 1339 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Søvnproblemer
« : 05. mai 2010, 01:32 »
Heisann, lurte litt på angående at jeg aldri klarer å sovne for tiden  :Smiley
Kan det ha noe med tidligere deff å gjøre? For ca 2 uker siden så prøvde jeg ut en deffe-kostholdsplan, det funka jo greit, men jeg fikk en tendens til å våkne flere timer før jeg egentlig skulle og være kliss lys våken klokken 5-6 når jeg ikke skulle opp før ~10 (La meg i 12-01 tiden)
Nå er det stikk motsatt (Etter deff, men jeg går vell forsatt bevist på litt underskudd, men følger ikke noe spesiell kostholdplan), har har absolutt ikke nubbe kjangs å sove når jeg planlegger det, jeg legger meg i 12 tiden som har de siste 5 ikke har fungert og det ender med at jeg ligger til klokken 03:00 +-, så blir jeg vekket klokken 7 om morgningen fordi jeg skal på jobb, noe som også i de siste 5 dagene har resultert i at jeg kommer løpende 5-15 minutter for sent hver dag siden jeg er så skutt om morgningen at jeg ikke reagerer før det er for sent for å si det sånn (aldri skjedd før). Etter en halvtime-40 minutter så er jeg helt fin og føler meg ikke trøtt igjen før klokka 03:00 natta etter  what
Men jeg ser ikke helt sammenhengen, greit at man sover mindre når man går på underskudd, men det gir jo ikke noe mening at det skal være stikk motsatt som det var når jeg gikk på fast kosthold enn variert...?
Underskudd med fast kosthold - Sovnet lett, voknet grytidig
Underskudd med variert kosthold - Klin umulig å sovne når det er "normalt" og å stå opp om morningen føles som å kjempe seg ut av koma  Huh
Sovetabletter, kan det være en løsning ? :p

Som du ser så er klokka halv 2 og jeg burde has sovet for 2 timer siden, men ja, har gitt opp - igjen :p Sjefen får bare bli sur i morgen og  biggrin

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Søvnproblemer
« #1 : 06. mai 2010, 01:49 »
Jeg hadde samme problem en stund tilbake, det gikk over av seg selv etter noen dager! Bare legg deg litt tidligere og se hva som skjer!

Hvordan ser spisevanene dine rundt leggetid?
Hvordan ser kostholdet ditt ut?
Har det skjedd noen endringer i privatlivet?

Det kan lett være psykologisk, slik som med erektildysfunksjon. Jeg tror at problemet kan ligge i at du er våken såpass lenge at du går fra å være trøtt til å være overtrøtt. Kroppen din har bokstavelig talt "smerte" av å være våken så lenge, og vil utsondre smertedempende stoffer som øker våkenheten din. Jeg vil tro at å legge seg tidligere vil funke. Prøv og si fra hvordan det går!

Utlogget Karbosjefen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Søvnproblemer
« #2 : 06. mai 2010, 02:32 »
Overtrening7overbelastning er veldig vanlig å  få søvnproblemer av. Hatt det mange ganger og det forsvinner om jeg tar par uker fri, og starter rolig på med treninga igjen.

Sover dårligere om man kutter karb/kcal ja.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Søvnproblemer
« #3 : 06. mai 2010, 15:33 »
Hvordan ser spisevanene dine rundt leggetid?
Hvordan ser kostholdet ditt ut?
Har det skjedd noen endringer i privatlivet?

Jeg spiser egentlig minimalt før jeg legger meg, spiser siste måltid i 9 tiden og helst ikke noe etter det, men når jeg blir liggendes oppe til klokken 3 så ender det med at jeg blir ganske så sulten og går ned å tar meg 2-3 knekkebrød :p
Kostholdet mitt er ganske bra vil jeg våge å påstå, jeg spiser sunt, å se meg spise sukker er som å se en katt drikke vin - eneste blir vell sukker-/kcalfri brus en gang i uka :p
Ja, forholder meg generelt til mat med lave kcal-innhold for tiden

Når du nevner det så har det vell kanskje litt med dårlig samvittighet å gjøre i forbindelse med, hva kan man si - kvinnfolk ? :p Men det har jeg hatt før og verre enn nå, har aldri påvirket søvnen min på noen som helst måte :p

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Søvnproblemer
« #4 : 07. mai 2010, 06:23 »
Hey hey, la meg tidlig i går, veldig tidlig :p Underlig nok så sovnet jeg på flekken hehe, tror jeg har problemer med å kjenne når jeg er trøtt eller ikke, la meg vell til å sove i halv 9 tiden så voknet jeg av meg selv klokken 6 =) Digg å ha god tid om morningen igjen - er på jobb om dagene så ågjør ikke noe at jeg sover bort halve dagen, det er bare positivt for da går turnus perioden fortere ! :p
Takker =)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Søvnproblemer
« #5 : 07. mai 2010, 13:40 »
Det skulle bare mangle, søvn er mucho importante  Grin Grin

Utlogget bergskills

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: Søvnproblemer
« #6 : 07. mai 2010, 15:34 »
jeg legger meg ofte i 9tiden men er fremdeles trøtt når jeg våkner kl halv 8  Huh
no milk- no champion
alder: 16
høyde: 186cm
vekt: 68kg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Søvnproblemer
« #7 : 07. mai 2010, 17:51 »
For mye søvn har den effekten  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!