Skrevet av Emne: Begynne med boksing?  (Lest 8400 ganger)

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Begynne med boksing?
« : 13. mai 2010, 10:00 »
Jeg vurdere å begynne med boksing til høsten, så jeg lurer på hvordan jeg bør trene for å bli best mulig forberedt? hvilken styrketrening/utholdenhets trening bør jeg bedrive i sommer for å mest mulig kunne fokusere på selve bokseteknikken når høsten kommer?
Noen som har erfaringer eller gode råd? Smiley

Utlogget Sweetie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 117

Sv: Begynne med boksing?
« #1 : 13. mai 2010, 10:31 »
hei- jeg har trenet boksin før i mange år. Jeg vil anbefale intervaltrening for å få opp kondisjon.
Styrke ville jeg ha trent explosiv trening, samt mye mage rygg osv.
Sweetie:)

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Begynne med boksing?
« #2 : 13. mai 2010, 22:03 »
hei- jeg har trenet boksin før i mange år. Jeg vil anbefale intervaltrening for å få opp kondisjon.
Styrke ville jeg ha trent explosiv trening, samt mye mage rygg osv.
hvilken intervall trening anbefaler du da?Smiley

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Begynne med boksing?
« #3 : 13. mai 2010, 22:16 »
4x4

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Begynne med boksing?
« #4 : 13. mai 2010, 22:26 »
Jeg vil anbefale intervaltrening for å få opp kondisjon.
Er ikke noe poeng å trene intervall før grunnlaget er på plass.Så sørg for å ha endel
langkjøring i kroppen før du evnt begynner med intervalltreningen.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Sweetie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 117

Sv: Begynne med boksing?
« #5 : 14. mai 2010, 00:42 »
Jeg vil nå si intervall trening er bra uansett. Hadde man begynnt på boksing uten å forberede seg hadde man måtte begynt med intervalltrening. Men er også greit å trene utholdenhest trening.
Jeg vil anbefale evt å finne deg en fotballbane og spurte kortsiden for så å jogge rolig til bake og ta noen runder slik. man kan også trene interval på joggetur.. ved å f.esk springe mellom o-3 lyktestolper og jogger roligt 3 så spurte 3. viktigst med intervalltrening er å få pulsen opp.når du jogger rolig så skal pulsen litt ned. men alikevel være innen før 70%av mac. rett meg hvis jeg tar hel feil her.
Men jeg trur egnetlig all trening er bra når det gjelder å forberede seg på å begynne på boksin.
Vurdere selv å begynne på igjen fra høste. Jeg forbereder meg nå med det å bygge muskler i hele kroppen. samt jeg er mye ute å sykler. er med på pulspinn. og skal begynne å jogge litt på 3d mølla på senteret jeg trener.så må jeg trene opp hurtighet etterhvert
Sweetie:)

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Begynne med boksing?
« #6 : 14. mai 2010, 01:52 »
Joa..men hvis han starter helt på scratch så bør han begynne langkjøring før intervall.
Intervalltrening er knall det..men man burde ikke være helt utrent.
Men nå er det jo ett nybegynnerkurs i boksing det er snakk om da..så det er jo ikke vm oppkjøring det er snakk om..vil tro at 1-2 langkjøringer i uka gjør underverker,er i grunn mer interessert i hvilken
bokseklubb trådstarter vurderer å begynne hos...

viktigst med intervalltrening er å få pulsen opp.når du jogger rolig så skal pulsen litt ned. men alikevel være innen før 70%av max rett meg hvis jeg tar hel feil her.
Hva pulsen kommer ned i er jo veldig variabelt..,men pulsen under løpingen skal uansett ligge opp mot 80% av max(før kroppen starter melkesyreproduksjon). 
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Begynne med boksing?
« #7 : 14. mai 2010, 08:58 »
kan legge til at jeg har trent styrke i 2 år, og jeg har vært med på friidrett og fotball Tongue
så treningsmessig begynner jeg ikke på null! så jeg lurer på om boksere trener mer spesifik styrke/utholdenhets trening en det som er normalt? Smiley

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Begynne med boksing?
« #8 : 14. mai 2010, 10:41 »
Da jeg gikk på kickboxing, for å sammeligne kondistreninga så var det mye "intervall" trening i kickboxform, og kjørta da 4x4 utenfor, etter styrkeøkter. MEN så hadde vi en kar som drev og konkurrerte..Han løp derimot bare langdistansen, 1 mil hver morgen..Fin variasjon kanskje?

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Begynne med boksing?
« #9 : 14. mai 2010, 11:27 »
Da jeg gikk på kickboxing, for å sammeligne kondistreninga så var det mye "intervall" trening i kickboxform, og kjørta da 4x4 utenfor, etter styrkeøkter. MEN så hadde vi en kar som drev og konkurrerte..Han løp derimot bare langdistansen, 1 mil hver morgen..Fin variasjon kanskje?
steike, 1 mil hver morgen er ganske heftig!
kjøret 4x4 ETTER styrkeøkter altså? er ikke det veldig hardt for kroppen?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Begynne med boksing?
« #10 : 14. mai 2010, 12:31 »
hardt og hardt..spørs jo hvor hardt du løper det.
hvis mulighetene hadde vært der ville jeg kjørt intervaller annenhver dag og så lengere joggetur mellom de dagene..bortsett fra boxing dagene da

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Begynne med boksing?
« #11 : 14. mai 2010, 12:34 »
hardt og hardt..spørs jo hvor hardt du løper det.
hvis mulighetene hadde vært der ville jeg kjørt intervaller annenhver dag og så lengere joggetur mellom de dagene..bortsett fra boxing dagene da
akkurat:) men hvordan er det i forhold til styrketrening da? mye med vekter eller mest med egen kroppsvekt?

Utlogget Sweetie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 117

Sv: Begynne med boksing?
« #12 : 14. mai 2010, 13:03 »
tren vekter.Cheesy Men er opp til deg selv. En treningsdag i bokseklubben jeg gikk på var slik. vi startet med hjørnefotball oppvarmins.  så sprang i rundt i salen etter en trener og "hermet" etter det han gjorde. så hadde vi 4x4 med skygge boks, evt med tennisball. så kan  være vi kjørte f.eks 8x4. så sparret vi eller bokset serier to og to.
Men dette varierer veldig. Jeg trener styrke for så å ta pulspinn som er 4x 4 etter styrketreninga. Men roer ned spinninga å folkuserer på styrke nå. for kondisen kommer etterhvert
Sweetie:)

Utlogget kirie90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

  • do it!
Sv: Begynne med boksing?
« #13 : 14. mai 2010, 15:08 »
tren vekter.Cheesy Men er opp til deg selv. En treningsdag i bokseklubben jeg gikk på var slik. vi startet med hjørnefotball oppvarmins.  så sprang i rundt i salen etter en trener og "hermet" etter det han gjorde. så hadde vi 4x4 med skygge boks, evt med tennisball. så kan  være vi kjørte f.eks 8x4. så sparret vi eller bokset serier to og to.
Men dette varierer veldig. Jeg trener styrke for så å ta pulspinn som er 4x 4 etter styrketreninga. Men roer ned spinninga å folkuserer på styrke nå. for kondisen kommer etterhvert
begynner å skjønne at mye av det fysiske innen boksing dreier som om utholdenhet:D
kanskje det jeg bør fokusere mest på for å få et best mulig grunnlag til jeg begynner meg selve boksingen;p

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Begynne med boksing?
« #14 : 06. juni 2011, 02:31 »
En treningsdag i bokseklubben jeg gikk på var slik. vi startet med hjørnefotball oppvarmins.  så sprang i rundt i salen etter en trener og "hermet" etter det han gjorde. så hadde vi 4x4 med skygge boks, evt med tennisball.
Hvordan går det med Leif forresten.. Wink  trodde egentlig han hadde gitt seg..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!