Skrevet av Emne: Alkohol øker østrogen nivået  (Lest 2164 ganger)

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Alkohol øker østrogen nivået
« : 14. mai 2010, 08:28 »
hei


Jeg så nylig ett program på bbc som het Human hits,som tok for seg alkoholens påvirkning blandt kvinner og menn,kvinner ble lettere fulle osv,det som alikevell vakte oppsikt var at de sa at kroppen dagen etter begynte å pumpe ut en mengde østrogen,brystkjertlene vokser m.m,det kvinnelige hormonet som er foraktet blandt de fleste mannlige treningsmiljøer,synd jeg ikke finner det på youtube,står au her ser jeg:

-The different effects alcohol has on men and women

Alcohol also increases estrogen levels in men.
 
http://www.mamashealth.com/substance/alcohols.asp

Dette er seriøst første gang jeg hører,antakelig fordi alkohol er vårt drug of choice i Norge Smiley

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Alkohol øker østrogen nivået
« #1 : 14. mai 2010, 19:50 »
forsøkene er så vidt jeg kan se gjort på rotter, hvor leveren kan aromatisere androgener til østrogener, dette er assosiert med kronisk inntak og store mengder alkohol. Men tanke på at du ikke tilhører gnagerfamilien, og mest sannsynlig ikke er alkoholiker så er du nok på trygg grunn;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Alkohol øker østrogen nivået
« #2 : 15. mai 2010, 07:36 »
forsøkene er så vidt jeg kan se gjort på rotter, hvor leveren kan aromatisere androgener til østrogener, dette er assosiert med kronisk inntak og store mengder alkohol. Men tanke på at du ikke tilhører gnagerfamilien, og mest sannsynlig ikke er alkoholiker så er du nok på trygg grunn;-)

jeg vet ikke,men for meg ser dette ut som ett språk som refererer til mennesker

WOMEN MEN
Ability to Dilute Alcohol Average Total Body Water: 52% Average Total Body Water: 61%
Ability to Metabolize Alcohol Women have a smaller quantity of an enzyme called dehydrogenase. Dehydrogenase breaks down alcohol. Men have a larger quantity of an insine called dehydrogenase. Having a larger quantity of hydrogenase allows men to break down the alcohol they take in more quickly.
Hormonal Factors, Part 1 Premenstrual hormonal changes cause intoxication to set in faster during the days right before a woman gets her period. The susceptibility a man has to getting drunk does not fluctuate dramatically at certain times of the month.
Hormonal Factors, Part 2 Alcohol increases estrogen levels. Birth control pills or other types of medicine that has estrogen increase intoxication. Alcohol also increases estrogen levels in men. Chronic alcoholism has been associated with loss of body hair and muscle mass

Uansett var ikke dette kjappe søke her grunnlaget for oppdagelsen,men alkoholens virkning på menn og kvinner fra tv programmet human hits på bbc,men ta ett søk selv så kan du velge deg noen av de andre 100 tilfeldige søkene som kommer opp som bekrefter det

Men takk for at du understreker viljen til å ikke "ville"vite dette blandt Norske treningsfolk:)

det ska,l du ha

Utlogget Evjen333

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 198
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 198

  • I squats deeps ;)
Sv: Alkohol øker østrogen nivået
« #3 : 15. mai 2010, 07:58 »
det er sant at alkohol øker nivåene av kvinnehormoner, for etter 12 pils kan du hverken kjøre bil eller holde kjeft:P  :Smiley

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Alkohol øker østrogen nivået
« #4 : 15. mai 2010, 08:03 »
hehe..vel, jeg begynner å bli en racer på å tolke studier til min egen fordel. Ingen har sagt at alkohol IKKE aromatiserer androgene hormoner, jeg bare påpeker at dette nok ikke er ett reelt problem for noen her inne;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Alkohol øker østrogen nivået
« #5 : 15. mai 2010, 08:05 »
det er sant at alkohol øker nivåene av kvinnehormoner, for etter 12 pils kan du hverken kjøre bil eller holde kjeft:P  :Smiley

godt observert:-) honnør for humor på morrakvisten
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Rabies

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Sertifisert stillasninja og monkeyman...
Sv: Alkohol øker østrogen nivået
« #6 : 27. mai 2010, 21:37 »
det er sant at alkohol øker nivåene av kvinnehormoner, for etter 12 pils kan du hverken kjøre bil eller holde kjeft:P  :Smiley
rofl Du redda nettopp kvelden min Grin

On topic: Personlig så kjenner i hvertfall jeg en ganske markant endring i styrke og utholdenhet etter en skikkelig drøy helg.
ML: 205
BP: 120
KB: 120

Tråden der jeg kludrer litt om fremgangen i tide og utide: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112441.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!