Skrevet av Emne: Saus med på deff  (Lest 1629 ganger)

Utlogget festvaag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Saus med på deff
« : 27. mai 2010, 07:50 »
Har drevet og regna litt på det og ser at en del sause inneholder lite kcal.
Jeg følger er kostholds plan på ca 2300kcal dagen. Spørsmålet mitt da er som følger om jeg kan ta meg litt saus på maten uten at det skal ha så mye å si siden der er så lite kcal i det..

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Saus med på deff
« #1 : 27. mai 2010, 11:45 »
Krydder? Sukkerfri ketshup/sennep? Mager kesam?

Mye du kan gjøre med overnevnte uten å bruke saus
Personlig er jeg ikke fan av ting man lager fra pose, diett eller ikke

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Saus med på deff
« #2 : 27. mai 2010, 12:18 »
Krydder? Sukkerfri ketshup/sennep? Mager kesam?

Mye du kan gjøre med overnevnte uten å bruke saus
Personlig er jeg ikke fan av ting man lager fra pose, diett eller ikke

Du er ikke fan av ting man lager fra pose? Hvorfor det?          men ting i boks  kecthup/kesam ?

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Saus med på deff
« #3 : 27. mai 2010, 12:24 »
emballasjen ketshup og kesam kommer i har jo ingenting med saken å gjøre..

Men ferdigsauser/krydderblandinger med masse unødvendig salt, sukker og finurlige holdbarhetsstoffer er jeg ikke fan av nei.. selv om det ikke kan unngåes og jeg faktisk velger hurtigløsningen en sjelden gang(offseason) så er det ikke noe jeg ville valgt på diett da jeg vil vite hva jeg får i meg

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Saus med på deff
« #4 : 27. mai 2010, 12:28 »
Har drevet og regna litt på det og ser at en del sause inneholder lite kcal.
Jeg følger er kostholds plan på ca 2300kcal dagen. Spørsmålet mitt da er som følger om jeg kan ta meg litt saus på maten uten at det skal ha så mye å si siden der er så lite kcal i det..

Selvsagt.


Utlogget festvaag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Saus med på deff
« #5 : 28. mai 2010, 08:17 »
Takker for svar, sånn jeg har forstått da kan man egenlig spise hva man vil så lenge man holder seg under kcal behovet??

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Saus med på deff
« #6 : 28. mai 2010, 08:52 »
Har drevet og regna litt på det og ser at en del sause inneholder lite kcal.
Jeg følger er kostholds plan på ca 2300kcal dagen. Spørsmålet mitt da er som følger om jeg kan ta meg litt saus på maten uten at det skal ha så mye å si siden der er så lite kcal i det..

Selvfølgelig kan en det.
Det er endog fornuftig å inkludere litt av det for variasjonens skyld.
Selv velger jeg f.eks alltid å spise ordnær middagsmat under det meste av dietten - alt fra kjøttkaker med brun saus, biff med litt saus, pastasauser, fiskegrateng etc etc er helt fint på diett.

Siden jeg skal ligge sånn noenlunde på et gitt antall kcal i snitt, så vurderer jeg selvfølgelig mengde poteter/ris/pasta og mengde kjøtt/fisk på fatet, og modererer mengden saus sammenlignet med off-season...avhengig av type saus.... Jeg er også javnt over nokså forsiktig mht saltbruken

Bare det å ha det ene litt variable og normale måltidet daglig gjør garantert at diettene blir langt mer levelige, samt at en ikke terroriserer familie og omgivelser unødig. Det siste der er det mange som burde tenke litt på... Smiley

Dersom målet er å gå en full konkurransediett, så kan det alikevel være nødvendig å være litt mer asketisk mht saltinntak den siste måneden (særlig dersom en som meg ikke kutter saltet de siste dagene). Da velger jeg å gå over til mer standardiserte måltider, og i hvertfall kutter jeg ut alt av sauser og annet som jeg ikke har full kontroll på saltinnholdet i.
Årsaken til det er at jeg ønsker at kroppen skal venne seg til et helt stabilt saltinntak (for min del på 6-7g) slik at en slipper eventuelt overflødig vann - og det går seg greit til etter 2-4 uker.

Litt rotete kanskje, men hovedbudskapet er at du kan spise din tilmålte mengde saus med glede!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Saus med på deff
« #7 : 28. mai 2010, 10:22 »
Takker for svar, sånn jeg har forstått da kan man egenlig spise hva man vil så lenge man holder seg under kcal behovet??

Njaaa - på sett og vis, og innenfor en del grenser og avhengig av målsettning, så stemmer jo det på et vis. Det er lissom ikke det samme for kroppen om den fores kun med Stratos eller om den får en variert og godt kosthold Smile

Nå mente du antagelig ikke at det er uvesntlig hva en hiver i seg, men mer at en godt kan inkludere litt mer lystbetont mat på en slankekur, så jeg kvervulerer bare Wink



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!