Skrevet av Emne: 10 vitkige faktorer for bedre fremgang på dietten  (Lest 12526 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Du burde kanskje lære å lese selv. Poenget var at å nå opp i 2000 kcal i realistiske matvarer var en vanskelig bragd. Du kan selv prøve med kylling og ris og salat. Dette er noe du har dratt altfor langt ut av proposjon. Tipper du har hatt en seig dag og må slippe ut litt damp, og forstår at slike dager kommer.

Du forstår også hva en tom egenskap er, du velger bare å kverulere mer. Du ville ikke tatt skade av å kritisere på en mer vennlig måte, så folk ikke begynner å mislike deg.

Celdiir

  • Gjest
Var det ikke du BBW som hinta fram til at razorth hadde ull i skallen først da? Wink

Slutte denne teite krangelen nå da.

razorth har ikke sagt noe om clean bulking eller deffing. Det er du som har tatt dette opp. Han har sagt at 2000 kcals i et måltid lar seg gjøre. Når du sier det er urealistisk må han få påpeke at det faktisk er realistisk. Optimalt? Det har han ikke uttalt seg om. Kun realisme. Wink

"Tomme kalorier" er et ikkevitenskapelig begrep. Det gir strengt tatt ingen mening fordi kalori er et mål for energi, selv om lekfolk liker å gi det en betydning det ikke har. Sånt må razorth få lov å påpeke.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Du burde kanskje lære å lese selv. Poenget var at å nå opp i 2000 kcal i realistiske matvarer var en vanskelig bragd. Du kan selv prøve med kylling og ris og salat. Dette er noe du har dratt altfor langt ut av proposjon. Tipper du har hatt en seig dag og må slippe ut litt damp, og forstår at slike dager kommer.
Nok en gang sliter du med å formulere deg. Realistiske matvarer, hva faen er vel det? Det du mener å si er selvsagt(?) magre matvarer. Hvis du ser en side tilbake så listet jeg opp et måltid med pasta kylling ost og bacon, som må sies å være ganske magert. Det ville ikke vært noe problem for meg å få i meg 2000kcal gjennom et slikt måltid, selvsagt med melk til. Du kan tippe så mye du vil, men hva har det egentlig med saken å gjøre?

Sitat
Du forstår også hva en tom egenskap er, du velger bare å kverulere mer. Du ville ikke tatt skade av å kritisere på en mer vennlig måte, så folk ikke begynner å mislike deg.
Selvsagt forstår jeg hva du mener, hvis du mener at jeg kverulerer så får det være din mening, det gjør jeg selvsagt ikke. Jeg kritiserer så vennlig som jeg klarer, men det er vanskelig når du starter det hele med å hinte til at jeg kun har ull i skallen. Og jeg gir ærlig talt ikke fem flate øre i om du liker meg eller ei, jeg har ikke noe behov for at du skal like meg.
/end rant.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Nok en gang sliter du med å formulere deg. Realistiske matvarer, hva faen er vel det? Det du mener å si er selvsagt(?) magre matvarer. Hvis du ser en side tilbake så listet jeg opp et måltid med pasta kylling ost og bacon, som må sies å være ganske magert. Det ville ikke vært noe problem for meg å få i meg 2000kcal gjennom et slikt måltid, selvsagt med melk til. Du kan tippe så mye du vil, men hva har det egentlig med saken å gjøre?
Selvsagt forstår jeg hva du mener, hvis du mener at jeg kverulerer så får det være din mening, det gjør jeg selvsagt ikke. Jeg kritiserer så vennlig som jeg klarer, men det er vanskelig når du starter det hele med å hinte til at jeg kun har ull i skallen. Og jeg gir ærlig talt ikke fem flate øre i om du liker meg eller ei, jeg har ikke noe behov for at du skal like meg.
/end rant.

Realistiske matvarer, er matvarer som er hensynsmessig å spise på den valgte dietten. Jeg formulerer meg helt rett i henhold til det jeg vil få frem. Realistisk vil si at det er en virkelighetsnær mulighet, magert vil bli et synonym. At du ikke forstår hva jeg skriver, det blir vel din sak, det jeg skriver gir akkurat den meningen den skal gi. Og du kverulerer både i det innlegget, i andre innlegg. Nok om det. Du har blåst hele saken ut av proposjon.

Kjeks, McD, baconsurret kylling med ost, melk og pasta hører ikke hjemme på en deff. Og heller ikke på en clean bulk. Det har jeg sagt hele tiden, og du har blåst det opp til noe som ikke eksisterer. Farvel.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Realistiske matvarer, er matvarer som er hensynsmessig å spise på den valgte dietten. Jeg formulerer meg helt rett i henhold til det jeg vil få frem. Realistisk vil si at det er en virkelighetsnær mulighet, magert vil bli et synonym. At du ikke forstår hva jeg skriver, det blir vel din sak, det jeg skriver gir akkurat den meningen den skal gi. Og du kverulerer både i det innlegget, i andre innlegg. Nok om det. Du har blåst hele saken ut av proposjon.

Kjeks, McD, baconsurret kylling med ost, melk og pasta hører ikke hjemme på en deff. Og heller ikke på en clean bulk. Det har jeg sagt hele tiden, og du har blåst det opp til noe som ikke eksisterer. Farvel.
Jeg klarer ikke å la dette stå usvart.
Du skriver realistisk, men du forstår ikke at det KUN er du som selv forstår hva du mener. Du må virkelig lære deg å formulere deg selv, for her sliter du. Det du sier at er selvsagt, er langt ifra det, og det er umulig å forstå hva som foregår oppe i hodet ditt for oss utenfor. Skriv nøyaktig hva du mener, ikke anta at vi skal forstå hva du mener. Nøyaktig hva er det du mener jeg kverulerer på? Jeg er jo 100% saklig, les hva celdiir skriver. At baconsurret kylling med ost, melk og paste ikke hører hjemme på DIN deff, betyr ikke at dette er mat som ikke er lov å spise på deff. Din mening er IKKE en universell sannhet. Jeg har ikke blåst opp noe som helst, men at du velger å tro det er helt greit, nok en gang, se hva celdiir skriver, for han forstår faktisk at jeg er saklig, og at jeg har rett i alt jeg skriver. Hvis du er en mann så kan du innrømme at du tar feil, eller så kan du fortsette å ta "du blåser opp til", "du kverulerer", linja de. Det er ditt valg.
Her, om du ikke fikk det med deg første gangen:
Var det ikke du BBW som hinta fram til at razorth hadde ull i skallen først da? Wink

Slutte denne teite krangelen nå da.

razorth har ikke sagt noe om clean bulking eller deffing. Det er du som har tatt dette opp. Han har sagt at 2000 kcals i et måltid lar seg gjøre. Når du sier det er urealistisk må han få påpeke at det faktisk er realistisk. Optimalt? Det har han ikke uttalt seg om. Kun realisme. Wink

"Tomme kalorier" er et ikkevitenskapelig begrep. Det gir strengt tatt ingen mening fordi kalori er et mål for energi, selv om lekfolk liker å gi det en betydning det ikke har. Sånt må razorth få lov å påpeke.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
For de fleste vil dette ikke vær realitisk deffe mat.. det forstår du vel? At du kverulerer, er ingen hemmelighet. At du prøver å presse meg til å avslutte diskusjonen er ikke noe å legge lokk på, at DU ikke forstår er ikke et mysterium heller. Din mening er ikke en universal sannhet og selv om et kosemåltid i form av baconsurret og fylt kyllingfilet er mulig er det ikke et hverdagsmåltid. Så nå spinner du klær av luft.

Var det ikke du BBW som hinta fram til at razorth hadde ull i skallen først da?

razorth har ikke sagt noe om clean bulking eller deffing. Det er du som har tatt dette opp. Han har sagt at 2000 kcals i et måltid lar seg gjøre. Når du sier det er urealistisk må han få påpeke at det faktisk er realistisk. Optimalt? Det har han ikke uttalt seg om. Kun realisme.

Vi snakket om IF og clean bulk. Du slengte mcd i trynet.

Men nå begynner dette å bli så latterlig idiotisk, du bruker bare herseteknikker og sier ingenting saklig. Så nå finner jeg på noe annet som er litt mer spennende enn å overbevise en person som tydeligvis er seigere enn lim.



Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

For de fleste vil dette ikke vær realitisk deffe mat.. det forstår du vel? At du kverulerer, er ingen hemmelighet. At du prøver å presse meg til å avslutte diskusjonen er ikke noe å legge lokk på, at DU ikke forstår er ikke et mysterium heller. Din mening er ikke en universal sannhet og selv om et kosemåltid i form av baconsurret og fylt kyllingfilet er mulig er det ikke et hverdagsmåltid. Så nå spinner du klær av luft.

Var det ikke du BBW som hinta fram til at razorth hadde ull i skallen først da?

razorth har ikke sagt noe om clean bulking eller deffing. Det er du som har tatt dette opp. Han har sagt at 2000 kcals i et måltid lar seg gjøre. Når du sier det er urealistisk må han få påpeke at det faktisk er realistisk. Optimalt? Det har han ikke uttalt seg om. Kun realisme.

Vi snakket om IF og clean bulk. Du slengte mcd i trynet.

Men nå begynner dette å bli så latterlig idiotisk, du bruker bare herseteknikker og sier ingenting saklig. Så nå finner jeg på noe annet som er litt mer spennende enn å overbevise en person som tydeligvis er seigere enn lim.



Å herre min gud. Nå synser du bare her. Alt JEG har kommet med her i tråden er fakta. Alt du har kommet med til nå har enten vært stråmannsargumentasjon (og du klager på herkerteknikker) eller synsing. Og du slenger jo like mye dritt tilbake, så jeg skjønner ikke at du klager på herskerteknikker. Det heter seg at man skal feie for egen dør først, prøv det. Lykke til i videre i livet, det kan se ut til at du trenger det. Forøvrig har alt jeg har sagt vært saklig, jeg har tatt for meg ting punktvis på en ordentlig måte, og jeg har kun svart på det som står skrevet her. Du har ilagt meg meninger og drevet stråmannsargumentasjon, så å si at jeg ikke sier noe saklig blir jo bare latterlig av deg. Og nei, jeg nekter å gi meg når jeg vet at jeg har rett, og du tar feil.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

herregud.....man kan jo lure på hvorfor det blir krig i verden. Ulike mennesker, ulike meninger, det bør man klare å formidle i ett DISKUSJONSFORUM uten å komme med usaklige personangrep
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

herregud.....man kan jo lure på hvorfor det blir krig i verden. Ulike mennesker, ulike meninger, det bør man klare å formidle i ett DISKUSJONSFORUM uten å komme med usaklige personangrep
For all del, men jeg har da ikke ment noe som helst i denne tråden? Men nu er det leggetid. Dersom BBW skulle ha noe å tilføye så får jeg ta det i morgen. Jeg har ikke tenkt å gi meg når jeg vet jeg har rett, er det krig gutten vil ha, så er det krig han skal få >Cheesy

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

"Viste det seg vel at selveste"? Et merkelig og ikke særlig hyggelig ordvalg. Prøver du å si at jeg har blitt tatt i å si noe annet?

Hæ. Det var ikke ment negativt i det hele tatt. Du er jo en bra utøver og derfor brukte jeg selveste da jeg omtalte deg fordi du er godt kjent på forumet. Du har jo skrevet mye om periodisk fasting. På diett spiste du vel hyppigere likevel?  Jeg har alltid vært opptatt av å spise til faste tider og med en relativt høy måltidsfrekvens og er derfor nyskjerring på om det å spise sjeldnere er bedre. Har jo stresset mye med all denne spisingen opp igjennom.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Hæ. Det var ikke ment negativt i det hele tatt. Du er jo en bra utøver og derfor brukte jeg selveste da jeg omtalte deg fordi du er godt kjent på forumet. Du har jo skrevet mye om periodisk fasting. På diett spiste du vel hyppigere likevel?  Jeg har alltid vært opptatt av å spise til faste tider og med en relativt høy måltidsfrekvens og er derfor nyskjerring på om det å spise sjeldnere er bedre. Har jo stresset mye med all denne spisingen opp igjennom.

Jeg tolket det negativt, men mulig jeg er litt hårsår. Smiley

Sist jeg stilte var våren 2007, og frem til og med det holdt jeg en høy måltidsfrekvens. Rett etter jeg var ferdig med konkurransene var jeg lei av å stresse med all denne spisingen og bestemte jeg meg for å prøve ut å spise sjeldnere. Jeg likte aldri å spise ofte og små porsjoner, men gjorde det fordi det var "det som måtte til" etter hva jeg hadde hørt og lest frem til da...

Jeg begynte med å kutte ned til "normal" frokost, lunsj og middag, og etter noen uker begynte jeg å flytte frokosten til ut på ettermiddagen (m.a.o. periodisk faste). Sultfølelsene sluttet raskt å være et problem, og på en måte har jeg t.o.m. blitt venn med dem. Jeg er mer fokusert og skjerpet på tom mage dagtid på jobb, og så kan jeg kose meg med ordentlige porsjoner på kveldene.

Siden da har jeg spist på denne måten, og jeg kan definitivt si at jeg aldri kommer å gå tilbake til å spise ofte-og-lite igjen. Jeg har ikke prøvd å presse meg helt ned i konkurranseform de seneste årene, men hvis jeg skulle gjøre det hadde jeg fortsatt spist slik jeg gjør nå. Bør og nevnes at min kjære samboer Kristine (norsk og nordisk mester i bodyfitness i 2009), har klart helt fint å komme i konkurranseform gjentatte ganger ved å spise på mer eller mindre den samme måten.

For meg handler det om hva som er holdbart i lengden. For meg er 24/7 fokus på "optimal" mat ved "optimalt" tidspunkt og bittesmå porsjoner ikke en fullkommen måte å leve på.

Den eneste ulempen er at det kan være lett å spise for lite med periodisk faste. Jeg hadde en periode for ca et år siden da jeg jobbet mye og sent, og rett og slett ofte glemte å spise. Og når jeg vel spiste så var det sjeldent proteinrikt og sunt. Hadde heller ikke mye tid, overskudd og motivasjon til trening, så musklene begynte å snike seg unna sakte men sikkert.





Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Hvis man tar en titt utenfor Norge er det flere som har fått pallplass ikke ved hjelp av å spise få måltider, men fordi det ikke har noe å si og det passer dem bedre. Jo bedre en diett passer en livsstil, jo lettere er det å ikke skjeie ut og ødelegge dietten. Diet adherence is keeey!

Det er egentlig ingen konkrete beviser på at en gitt måltidsfrekvens er bedre enn den andre, men hvorfor løpe rundt med 19 matbokser hver dag hvis det i bunn og grunn ikke har noe å si? Om du liker store saftige måltider, velger man få måltider, liker du å spise som om kroppen er en skjør liten sak som ikke tåler å gå uten mat, be my guest.

Værre er det ikke

Stop the broscience, folk er forskjellige.
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Stop the broscience, folk er forskjellige.

Brian: You have to be different!
The Crowd: Yes, we are all different!
Small lonely voice: I'm not!

- Life of Brian


neonX

  • Gjest
Bare for å kanskje klare provosere litt ekstra:

Hvem støtter du i krangelen?

BBW:
Razorth: X

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Jeg tolket det negativt, men mulig jeg er litt hårsår.
Sitat


Kankje man blir mer hårsår av å spise sjeldent. He he neida.
Er virkelig interessert i dette fordi jeg alltid har trodd at det å spise ofte har vært en viktig del av det å bygge muskler og forbrenne fett. Før jeg får bekreftet at flere kjente bra byggere spiser 3 måtider per dag også i konkurranseforberedelser, tør nok ikke jeg å forandre på måltidsfrekvensen min er jeg redd.  Å spise sjeldnere hadde helt klart vært mer praktisk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!