avstemning
Spørsmål: Hva synes du om bruk av Anabole steroider?
Jeg synes det er helt greit.
Jeg synes det er helt forkastelig!

Skrevet av Emne: Anabole steroider  (Lest 118073 ganger)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #345 : 16. februar 2007, 01:31 »
Han gikk vel på helsefag, og har trening som interesse, var sånn med meg også, lyste godt opp når vi hadde kjemi på skolen, og spesielt i forbindelse med næringsmiddelkjemi.

Og mange av pasientene hans kommer vel til å ha noe rare lever og nyreproblemer, så det er greit å lese opp, haha

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Anabole steroider
« #346 : 16. februar 2007, 01:41 »
Hahaha... Sitter faktisk å hånler av min egen dumskap:D Men ja, hvordan gikk det da? Var hun dopet eller er venter de enda på resultatene;)?

1. Hva gjør deg interessert i dette?
Tja, det begynte vel med at jeg har en del venner som er inne i AS miljøet og jeg på lik linje med alle andre var født opp på skremselspropaganda fra statens og medias side. ”hvor mange boler slo ned liten jente” ser man ikke over alt. Tipper selv Soje hadde fått, ”Berømt storboler som spiser russere i stede for frokostblanding og kjører i seg 500 sprøyter i døgnet  gikk berserk på uteplass og knuste hele bygningen!”, om han hadde blitt litt forbannet en kveld han var ute på byen.
Jeg ville da prøve å finne ut fakta om AS og overbevise mine venner om at dette ikke var noe lurt. I alle fall hvis de nå skulle bruke det, kunne jeg gi dem de beste rådene om hvordan det kunne brukes mest risikofritt. Etter kort tid begynte jeg å komme over en del tilsynelatende høyt utdannete og intelligente mennesker som utalte seg i mindre negative ordlag om AS. Selvfølgelig stusset jeg på dette og ble nødt til å grave meg ned i tonnevis av elektroniske data for å komme til bunns i faktaene. Det jeg fant da, var ikke bare sjokkende, men også irriterende.

...
(Ser at det jeg skrev her ble litt på grenseland av hva man kan uttale seg om på forumet. Så stryker det. Er vel bare igjen en del av overformynderiets kvelning av uønsket informasjon. Men er man på et forum så følger man reglene til moderatorene.)
...

Uansett, det fantes lite om ingen forskning som pekte i den retning av at bruk(ikke missbruk) av AS var skadelig. Selvfølgelig finnes det enkelte stoffer som er skadelig, men dette er diverse former for AS som er blandet opp med alt mulig rart for å booste effekten. Jeg fikk i alle fall et mer nyansert syn på både AS og BB idretten.

Når det gjelder hvorfor jeg gidder å sette meg ned å lese alt dette kan jeg bare skylde på fysiske årsaker. Har vel en litt overaktiv hjerne som helst burde vært lagt under lås og slå noen ganger:) Alt i alt så leser jeg det meste som jeg kommer over og det er vel hovedgrunnen til at jeg ikke har noen form for utdannelse enda. Jeg vet rett å slett ikke hva jeg har lyst til å bli. Fysiker, biokjemiker, kjemiker, forsker, sivilingeniør, treningsveileder, leder, historiker, lærer, økonom, megler, er vel de rådene jeg har fått av rådgivere opp gjennom tiden, men er jo en del å velge mellom her:)

2. Har du dette som jobb?
Nei. Jeg har dette som halvårets interesse. Sist var det kvantemekanikk, og før det var det religion, og før det igjen var det hjemmebrenning(det er en vitenskap*hihi*). Går slik at jeg lester alt jeg kan og til jeg har perfeksjonert resultatet, så er det jo ikke mer å gjøre og da begynner man på noe nytt.

3. Ser du veier 60kg, driver du ikke selv med kraftidrett? Eller driver du med annen idrett?
Hehe... Ja skulle hatt litt HGH når jeg var 12-14, men dette var det ikke noen som ville gi meg da, så endte mine dager som 171 og en vekt uten nevneverdig muskler med 15% fett på ca 57kg. Men lite å gjøre med det nå bortsett fra å trene.

Om du spør om jeg har tatt AS så er vel svaret nei. Om du spør om jeg har planer om det, eller har lyst til det så er vel svaret, nei og ja/nei. Hva som hovedsakelig holder meg tilbake er faktumet om at disse stoffene er ulovlig å bruke i Norge og at eneste måten man kan få tak i det er gjennom kriminelle miljøer som gjerne har grener i Øst-Europa. Dette er personer jeg ikke vil støtte for å si det slik. Det andre er at man aldri vet hva man får i seg gjennom disse stoffene, og indirekte kan man vel si det er en del som dør grunnet forbudet og at forbudet støtter kriminelle. Man kan også si at forbudet hindrer mange overdosedødsfall og sikkert mange voldelige situasjoner. Jeg mener her at det er andre ting som spiller inn i mye større grad enn AS. For øvrig gjelder vold androgene stoffer.
Stoffene jeg kunne tenke meg å bruke er peptider som også har en ufattelig stor sjanse for å bli ødelagt under transport. De er også 5 ganger så dyr i Norge som i USA eller andre land hvor de selges lovlig. Så det ville trolig bli en stor del bortkastede penger.
Nå vil nok mange se på dette som galskap, og jeg mister nok en veldig stor mengde kredabillitet og respekt, men jeg ser på det som en reflektert og logisk vurdering. Jeg har heller ikke planer om å stille til noen form for konkurranse eller idrett, så ser heller ikke på det som juks utover bruk av sminke eller kosmetiske opprasjoner.

Forøvrig står det ganske greit forklart om stoffer/skadestoffer her.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=51485.0

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #347 : 16. februar 2007, 01:52 »
hehe, kvantefysikk faktisk? hvordan gikk det?
Forøvrig ærlig og bra skrevet post.

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Anabole steroider
« #348 : 16. februar 2007, 02:08 »
Tja, hva kan jeg si. Fikk et nytt syn på tilværelsen og en riktig god mengde søvnløse netter;)

Skal vi bare ødelegge nattesøvnen til noen flere:

1. Partikler eksisterer ikke som noe annet enn en sannsynelighet før de blir observert. Altså du eksisterer ikke som noe annet enn en sannsynelighet før du blir observert.

2. I 1 av 1^uendelig av tilfellene vil du ende med å gå rett gjennom en vegg.

3. Alt du gjør og jeg gjør og alle andre gjør er bare et resultat av en sannsynelighetsligning som starter når universet ”ble laget”. Vi har IKKE fri vilje og valgene du gjør bestemmer du ikke selv;) Tenk på hvorfor vi straffer kriminelle! (sier ikke at det er galt, men hvorfor?)

4. I en 4. dimensjon (tid) vil en person se opp, ned, hit, dit og i all tid.

5. I teorien hvis man kunne vite farten, retningen og alle kreftene som påvirket et legeme ville man kunne se inn i fortiden og fremtiden til det legeme. Hvis man kunne se dette for alle partikler i universet ville man kunne se frem og tilbake i tid. Ikke reise, men se!

6. Kvantemekanikk er ikke logisk på noe vis i noe tid og med noen av dagens fysiske lover og kan pr. dd. ikke forklares.

Edit: dette er ikke noe jeg forstår. Og det er det vel strengt tatt bare en mulig håndfull mennesker på jorden som gjør. Så ikke spør hvorfor, for jeg vet ikke:)

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Anabole steroider
« #349 : 16. februar 2007, 02:15 »
Hvis vi ikke helt har missforstått kvantemekanikken så kan man nesten det i alle fall:

Man kan "beem me up Scotty" i alle fall teoretisk. Dette kan i første omgang skape superdatamaskiner uenderlig mye raskere enn våre siden den ikke vil bruke tid for å prossesere.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Anabole steroider
« #350 : 16. februar 2007, 02:23 »
synes egentlig hitchhickers guide to the galaxy hadde en fin teori på hvordan de kunne reise fortere en lyset.
De oppfant en maskin som brukte dårlige nyheter som energikilde, og det eneste som går raskere en lyset er jo som kjent dårlige nyheter.

Problemet var bare at ingen ville ha besøk av dette romskipet, fordi det kom alltid med dårlige nyheter, hehe!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #351 : 16. februar 2007, 02:26 »
kvantemekanikk greiene dine orket jeg ikke å lese, men skjønner du er en liten skrue som liker å lese det meste! Wink

nei, jeg lurte ikke på om du hadde brukt eller bruker steroider. lurte ikke på mer enn det jeg spurte om, som jeg forøvrig fikk meget bra svar på! Smiley

det er jo bare til å trene og stå på for deg da! Wink

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

Sv: Anabole steroider
« #352 : 16. februar 2007, 02:50 »
Hva som hovedsakelig holder meg tilbake er faktumet om at disse stoffene er ulovlig å bruke i Norge
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=51485.0
Skulle bare påpeke(noe som du sikkert allerede er klar over) at selve "bruken" er lovlig. Det er jo helt latterlig med de norske reglene hvor kjøp & salg er ulovlig, mens bruk er lovlig.

Jeg synes du har mange gode poenger i innlegget ditt og det er ikke tvil om at dette er noe du har satt veldig godt inn i!
Har også skjønt at du er glad i å skrive(siden du skriver ganske store innlegg) noe jeg er fan av da du skriver ganske mye interessant.
Flott:)
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #353 : 16. februar 2007, 03:20 »
hvorfor har du en tullesignatur minimass?

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

Sv: Anabole steroider
« #354 : 16. februar 2007, 05:59 »
hvorfor har du en tullesignatur minimass?
Mest fordi jeg kjedet meg her en dag/kveld !
Ikke noen spesiell grunn!
why u askin`?
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Anabole steroider
« #355 : 16. februar 2007, 07:19 »
Når det gjelder bloating så er vel dette godt forklart av Seelhome, men for å teknikkalisere det litt, så kommer dette av systemisk spredning i kroppen som man får av HGH, eller overdoser IGF-1(hovedsakelig IGF-1R3). Når man får dette i magen skyldes det to ting. 1. Magen inneholder en veldig stor mengde reseptorer som tar opp IGF-1 og 2. store mengder blod går gjennom magen og det er med blod IGF-1 hovedsakelig transporteres.

Ser du fremdeles henger på denne "blodteorien" din - men jeg må bare nok en gang gjenta at blod har INGENTING å si for denne bloatingen du snakker om.

Forøvrig er dette en debatt som er så preget av en miks av faktafeil, tro og noe riktig at jeg er litt småsjokkert. Denne tråden har utviklet seg til et stjerneeksempel på hvorfor det er så mange som "tror" de kan eller vet alt om dette, men det meste er bare plukket opp litt her og der... Eksemelet ble jammen bar når man dro inn verdens høyeste nålevende mann. En skal være veldig klar over her at å isolere ET ENKELT HORMON og så generalsiere videre er så langt ut på viddene at det knapt kan beskrives. Skal man først se på dette her må man forsøke å se på størst mulig del av det totale hormonbildet, og det gjør man ikke ved å sammenligne en skamhøy kineser med Jay Cutler ....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #356 : 16. februar 2007, 10:02 »
det er lett å sitte på sin høge pidestall og kritisere andre, i lys av å være forumadministrator og siden du øyensynelig påstår at du har kunnskap innen emnet, så kan du belyse oss ved å skrive et fakta-innlegg hvor vi får frem all informasjon som du mener kan være positivt.

jeg har bitt meg merke i at du svært ofte fører en svært negativ linje i dine foruminnlegg, hvilket jeg finner underlig da en forumadministrator snarere burde være en person som oppildner, og ikke prøver å gjøre andre folk mindre enn seg selv.

selv, så bryr jeg meg ikke noe om hva du skriver, fordi jeg for lenge siden har dannet meg en mening om ditt forum alter ego.

jeg bidrar positivt på forumet, med mange innlegg, noen mer saklige enn andre selvsagt. du kan jo ta deg tid til å lese noen av honnørpostene mine, siden du øyensynelig sitter her hele dagen.

du er fryktelig snar til å kritisere, og nykommere f.eks. kan lett bli støtt av dette.

dette er ikke ment som et angrep eller mobbing på deg, men snarere en tilbakemelding på hvordan du kan bli oppfattet.

nå er jeg spent på om du er mann nok til å komme med et saklig innlegg, eller om du går av skaftet og angriper meg.

vi får se.

det er så lett å kritisere andre uten å bidra selv.

jeg er ingen ekspert på hverken veksthormoner eller insulin, men har lest en del på nettet, og prøver å lære meg litt om både ditt og datt.

det burde kanskje du også, istedetfor å bruke hele dagen din på å rakke ned på andre mennesker.

-- stallion

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Anabole steroider
« #357 : 16. februar 2007, 10:38 »
Mulig jeg rakker ned her, men det er også med rette. Jeg sier ikke at jeg sitter med svarene her, da hadde jeg også kommet med de. Men når mytene florerer som de gjør her - vel da er det på sin plass i mumle litt i sjegget.

Det store poenget her er at det neppe er NOEN SOM HELST som har fasiten her. Husk at hormonsystemet til mennesket fremdeles ikke er fullt ut forstått. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Anabole steroider
« #358 : 16. februar 2007, 10:39 »
ja, du er flink til å mumle i skjegget, det skal du ha. men en klok person sa en gang: "om du ikke har noe positivt å si, så er det bedre å holde munn".

ha en hyggelig dag upandcoming.

-- stallion

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Anabole steroider
« #359 : 16. februar 2007, 10:42 »
En klok person lurte en gang på hvor det ble av nabokona, hun som blandet seg inn når hun så noe galt finne sted.

Ha fin dag du også . Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!