Skrevet av Emne: Noe negativt med for mye protein?  (Lest 1870 ganger)

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Noe negativt med for mye protein?
« : 17. juni 2010, 00:15 »
Jeg burde ligge på ca 150g protein per kilo kroppsvekt for å oppnå mine ønskede 2g per kg. Vil det ha noe å si på treningseffekten dersom dette hadde havnet på f.eks 200 eller 250 som er unødvendig mye.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #1 : 17. juni 2010, 00:17 »
Jeg burde ligge på ca 150g protein per kilo kroppsvekt for å oppnå mine ønskede 2g per kg. Vil det ha noe å si på treningseffekten dersom dette hadde havnet på f.eks 200 eller 250 som er unødvendig mye.

75kg du er? vil trygt si du kan spise 200-250g protein uten at det blir unødvendig mye.
Spørs hvordan det passer inn med resten av kostholdet, og kalorier.. 150g er i underkant lite syntes jeg.

Får jeg spørre om:
Alder, vekt, kjønn, høyde, aktivitetsnivå?

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #2 : 17. juni 2010, 00:21 »
Ja, det stemmer. Høyden er ca 178. F.eks en boks med tunfisk inneholder for mye protein dersom jeg skal fordele dette jevnt. Man spiser jo ikke halve tunfiskboksen og tar vare på resten. Det blir fort for mye protein, så da må jeg sikkert kutte ned på karbohydratene, men lurer på om dette vil ha noe å si for treningen.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #3 : 17. juni 2010, 00:23 »
Ja, det stemmer. Høyden er ca 178. F.eks en boks med tunfisk inneholder for mye protein dersom jeg skal fordele dette jevnt. Man spiser jo ikke halve tunfiskboksen og tar vare på resten. Det blir fort for mye protein, så da må jeg sikkert kutte ned på karbohydratene, men lurer på om dette vil ha noe å si for treningen.

Blir det fort for mye protein med en boks tunfisk?
Forklar nermere hva du mener med dette?
Tror du vil ha bedre treningseffekt av å ligge på et høyt protein nivå, og et moderat karbohydrat nivå enn omvendt.

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #4 : 17. juni 2010, 12:27 »
Ja, det stemmer. Høyden er ca 178. F.eks en boks med tunfisk inneholder for mye protein dersom jeg skal fordele dette jevnt. Man spiser jo ikke halve tunfiskboksen og tar vare på resten. Det blir fort for mye protein, så da må jeg sikkert kutte ned på karbohydratene, men lurer på om dette vil ha noe å si for treningen.
Tenkte hah... han må være en nykomling. Så ser jeg at du har 300 posts+++. what
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #5 : 17. juni 2010, 12:43 »
Hvis du spiser så mye protein at du ikke får i deg nok karbohydrater til å ha energi til trening er det et problem.

Det var referert til en studie her på tf som konkluderte med at 1,8g/kg så ut til å være nært optimalt for muskelbygging, og at høyere inntak ikke så ut til å gi ytterligere positiv effekt. Når det er sagt, så sa de heller ingenting om negative effekter.

Så lenge du har energi til trening, har råd til maten du ønsker å spise, og ikke opplever noen negative effekter, ja da er det bare å kjøre på.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #6 : 17. juni 2010, 12:43 »
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #7 : 17. juni 2010, 12:51 »
Jeg burde ligge på ca 150g protein per kilo kroppsvekt for å oppnå mine ønskede 2g per kg. Vil det ha noe å si på treningseffekten dersom dette hadde havnet på f.eks 200 eller 250 som er unødvendig mye.

Det vil nok ikke ha noe å si på treningseffekten, snarere motsatt. I hvert fall hvis du i første hånd er ute etter å bygge muskler. Mer protein i kostholdet = mer muskler, gitt at du fortsatt har plass for nok fett og karbohydrater.

Dermed selvsagt ikke sagt at du nødvendigvis vil merke særlig stor forskjell mellom 2 og 3g pr kg.


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #8 : 17. juni 2010, 12:52 »
Sakset denne fra linken til Peblo:

Sitat
■As long as eating lots of protein doesn’t keep an athlete from eating too few of the other nutrients (carbs/fats), there’s no reason to not eat a lot. And there may be benefits

Dermed selvsagt ikke sagt at du nødvendigvis vil merke særlig stor forskjell mellom 2 og 3g pr kg.

Jepp.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #9 : 17. juni 2010, 12:55 »
Skulle være et "nødvendigvis" i den setningen.

"Dermed selvsagt ikke sagt at du nødvendigvis vil merke særlig stor forskjell mellom 2 og 3g pr kg."

 


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Noe negativt med for mye protein?
« #10 : 17. juni 2010, 13:05 »
Det er flere gode poenger i artikkelen Peblo linker til. For det første at de som anbefaler daglig inntak av 500-1000g protein ofte er eiere eller produsenter av kosttilskudd, og at slike mengder er umulig å få til uten nettopp tilskudd.

For det andre at en som bruker anabole steroider sannsynligvis kan gjøre seg nytte av mye større mengder protein enn en ren utøver, og at dopede personers inntak ikke nødvendigvis vil gi tilsvarende resultater for de som er rene.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!