Skrevet av Emne: Anbefalt tilskudd  (Lest 1489 ganger)

Utlogget chrisfosho

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Anbefalt tilskudd
« : 20. juni 2010, 23:57 »
Hallo Smiley

Er en gutt på 17 år. Er 1.85 høy og veier 63kg. Har trent aktivt på treningsstudio i rundt ett halvt år nå, og har nå tenkt å kjøpe noe kosttilskudd. Har veldig høy forbrenning, så legger ikke lett på meg verken fett eller muskler. Tenkte å kjøpe karbohydrater, og proteinshake med kreatin, for å bli litt større.

Er det noen som har anbefalinger av hva jeg burde ta? og doseringer av dette?Smiley

takker for svar!

Utlogget chrisfosho

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Anbefalt tilskudd
« #1 : 21. juni 2010, 17:32 »
Er egentlig dette alt jeg behøver? Da får jeg jo økt vekt samt mye proteiner. Har ikke noe peiling på sånt, så setter pris på svar Smiley

http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Vekt%C3%B8kning/Muscle_Juice/Muscle-Juice-4,75-Kg-Jordb%C3%A6rUltimate-Nutrition-12294.aspx

Utlogget Paint

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Anbefalt tilskudd
« #2 : 21. juni 2010, 17:40 »
Vennlig tips; Flytt fokus over til det du putter i deg av vanlig mat. Går du ikke opp i vekt, spiser du ganske enkelt ikke nok i forhold til hvor mye du trener.

For å svare konkret på spørsmålet ditt om anbefalt kostilskudd; Mutant Mass fra PVL sammen med et vanlig kreatin monohydrat i pulverform, ga meg veldig gode resulater når jeg ønsket vektoppgang samt mer muskelvolum.

Husk at det er en grunn til at det heter tilskudd. Øk fokuset på riktig, og nok, MAT. Se over hva du egentlig putter i deg iløpet av en dag/uke, og du vil ofte se at det egentlig ikke er så "mye som du tror".

Lykke til! Cheesy

Utlogget chrisfosho

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4


Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Anbefalt tilskudd
« #4 : 21. juni 2010, 17:51 »
Kalorioverskudd
For å bli større er du nødt til å ligge på et kalorioverskudd. Dvs at du må spise mer enn du forbrenner.

Rein mat
Først og fremst vil jeg anbefale deg å spise mye rein og god mat:
Egg (Mye proteiner)
Tunfisk (Mye proteiner og sunt fett)
Kylling (Mye proteiner)
Kornblandinger (Mye karbohydrater)
Tran (sunne fettsyrer. Veldig sunt og kan faktisk hindre skader innen styrketrening!)

Kosttilskudd
Itillegg kan du ta kosttilskudd som prikken over den berømte i-en Wink :

Proteiner - Kroppens byggeklosser. Viktig for å bygge muskler, og absolutt det viktigste og beste kostilskuddet (som er lovlig i Norge) du kan kjøpe
http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Protein/Whey/Myseprotein/Proteinfabrikken/100--Whey-Protein-3000g-SjokoladeProteinfabrikken-11100.aspx

Kreatin- Kan hjelpe deg til å øke styrke og eksplosiv kraft. Du øker fort 1-3 kg i kroppsvekt når du bruker kreatin, og musklene blir mer "svulmende". Dog er det en viss %  (ca 30% TROR jeg) av befolkningen som ikke har effekt av kreatin. Drit i dyrere og mer "avansert" kreatin. Ingen andre typer kreatin har noe bedre dokumentert effekt enn billig-produktet jeg linker til her.
http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Kreatin__and__Styrke/Kreatin/Monohydrate/Kreatin-500g-ProteinfabrikkenProteinfabrikken-10040.aspx

Karbohydrater - Hjelper deg til å hente deg kjappere inn etter en økt, gir mer energi og er en lettvint
måte å få i seg ekstra kalorier (hvis du skal opp i vekt).
http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Karbohydrater/Carbo-Fuel-3000-g-Sitrus-SmakProteinfabrikken-10413.aspx

Multivitaminer/mineraler - Anbefales på det sterkeste. Ingen styrke uten en sunn og god kropp som får nok av viktige vitaminer og mineraler. Kan kjøpes på feks Rema1000

Godt råd
Husk at det enkleste ofte er det beste  Ikke gå fem på reklamer for dyre produkter som lover
gull og grønne skoger. Veldig få av disse "avanserte" og "fantastiske" produktene har noen effekt!


Utlogget chrisfosho

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Anbefalt tilskudd
« #5 : 21. juni 2010, 17:57 »
Takker for supert svar! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!