Skrevet av Emne: Svai rygg  (Lest 1850 ganger)

Utlogget IX

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Svai rygg
« : 08. juli 2010, 14:02 »
Jeg begynte å trene fast for ca. 1/2 år siden. Har fulgt blant annet RYP programmet. Jeg har gått ned i endel i fettmasse og fått økt muskelmassen bra også. Min kjære kommenterte her om dagen at hu syntes at jeg hadde fått mer svai i korsryggen enn tidligere. Har hatt litt før også, og merker ikke helt den store forandringen selv, men selvsagt lettere for andre å se.

Nå lurer på om det kan være noen øvelser som gir økt svai, og om det evt. er noen øvelser som kan rette opp ryggen litt. Tenker f.eks. på markløft med strake bein, eller rygghev kanskje? Må legge til at jeg ALDRI har hatt problemer med ryggen min, hverken ang. trening eller ellers.

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Svai rygg
« #1 : 08. juli 2010, 14:18 »
det er mange ting som kan øke svai i ryggen. det er også mulig at det kun er visult det ser ut osm du har fått mere svai siden du har fjernet en del fett.
siden du følger ryp, som er et ganske balansert program vil jeg anbefale deg først å se på bevegeligheten din, har har du veldig korte quads feks?
hvis du har det vil disse trekke bekkenet fremover og øke svai i korsryggen.
mitt første tips er at du tenker på hvor mye tid du har brukt til å trene muskelene dine og hvor mye tid du har brukt på å tøye muskelene dine.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Svai rygg
« #2 : 08. juli 2010, 15:25 »
Jeg begynte å trene fast for ca. 1/2 år siden. Har fulgt blant annet RYP programmet. Jeg har gått ned i endel i fettmasse og fått økt muskelmassen bra også. Min kjære kommenterte her om dagen at hu syntes at jeg hadde fått mer svai i korsryggen enn tidligere. Har hatt litt før også, og merker ikke helt den store forandringen selv, men selvsagt lettere for andre å se.

Nå lurer på om det kan være noen øvelser som gir økt svai, og om det evt. er noen øvelser som kan rette opp ryggen litt. Tenker f.eks. på markløft med strake bein, eller rygghev kanskje? Må legge til at jeg ALDRI har hatt problemer med ryggen min, hverken ang. trening eller ellers.

Hvis du har lagt på deg en del muskler og mistet fett, er det nok visuelt. Smalere midje + mer masse på øvre rygg = visuelt større svai.

En annen forklaring kan være at du var litt flat i ryggen før, og gjennom treningen har holdningen din blitt bedre. Ryggen er naturlig svaiet vettu Wink
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget E.R.K

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!