Skrevet av Emne: Ang de løftene på dietmar program uten fastsatt belastning  (Lest 1743 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Hei

Jeg lurer på de settene på dietmar nybegynner programmet som ikke har noen fastsatt vektbelastning, som f eks lårcurl og triceps spesielt. Burde man å trene de med en medium belatning pga det kan gå utover markløftene og benkpressene hvis man kjører de for tungt eller er det ikke noe særlig fare for det? what Er litt redd for å belaste f eks bakside lår for mye slik at det hindrer fremgangen i markløft Undecided

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Hei

Jeg lurer på de settene på dietmar nybegynner programmet som ikke har noen fastsatt vektbelastning, som f eks lårcurl og triceps spesielt. Burde man å trene de med en medium belatning pga det kan gå utover markløftene og benkpressene hvis man kjører de for tungt eller er det ikke noe særlig fare for det? what Er litt redd for å belaste f eks bakside lår for mye slik at det hindrer fremgangen i markløft Undecided

Ta det litt på feelinga. Husk at dette er TILLEGGSøvelser, men gjør ikke noe om du trener med litt vekter på øvelsene. Prøv å periodisere den delen av treningsøkta der du har noen uker lett mens andre krever litt, litt ulikt om du er i en oppkjøring- eller mengdeperiode. Bare du ikke kjører 3x nesten failure kvelden før et stevne går det nok greit, periodiser tilleggsøvelsene.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Ta det litt på feelinga. Husk at dette er TILLEGGSøvelser, men gjør ikke noe om du trener med litt vekter på øvelsene. Prøv å periodisere den delen av treningsøkta der du har noen uker lett mens andre krever litt, litt ulikt om du er i en oppkjøring- eller mengdeperiode. Bare du ikke kjører 3x nesten failure kvelden før et stevne går det nok greit, periodiser tilleggsøvelsene.

takker for svar =)

Dersom jeg prøver å få integrert et opplegg hvor jeg som er god for f eks 10 rep på 40kg i franskpress som maks. Kjører en uke 10 reppere på 30, så neste uke 10 reppere på 35, deretter 10 reppere på 40, for så å begynne ny syklus på 30kg, tror du det vil være bedre enn å kjøre 10reppere på 40 hver uke om jeg ikke misforstod?

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

takker for svar =)

Dersom jeg prøver å få integrert et opplegg hvor jeg som er god for f eks 10 rep på 40kg i franskpress som maks. Kjører en uke 10 reppere på 30, så neste uke 10 reppere på 35, deretter 10 reppere på 40, for så å begynne ny syklus på 30kg, tror du det vil være bedre enn å kjøre 10reppere på 40 hver uke om jeg ikke misforstod?

Ikke vær redd for å løfte en øvelse uten for mye vekter. Lett trening skal være LETT. Selv om du har litt av en dame ved siden av deg som du virkelig vil imponere så fortsett med den lette treninga. Du vet selv med kroppen din og deg selv hva som er lett,middes og tung trening, husk å variere.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Ikke vær redd for å løfte en øvelse uten for mye vekter. Lett trening skal være LETT. Selv om du har litt av en dame ved siden av deg som du virkelig vil imponere så fortsett med den lette treninga. Du vet selv med kroppen din og deg selv hva som er lett,middes og tung trening, husk å variere.

Sant sant, det er ikke det med å imponere å slikt, er meg ikke noe problem å følge f eks skuldertreningene på 25kg og lignende i programmet, det er bare det at det er sååå kjedelig :/ Skulle på en måte ønske alt hadde fastsatt belastning, slik at man ikke kunne fucket opp Tongue

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
på tilleggsøvelsene øker jeg på hvert sett. på den måten får jeg lett-middels-tung. f.eks i nedtrekk starter jeg på 40*10 deretter 45 og siste 50. da får jeg samtidig tilfredsstilt "jeg-vil-trene-tungt" behovet, samtidig som jeg holder den totale belastningen nede. etterhvert som 50kg begynner å bli lettere, øker jeg. etter fire-fem uker starter jeg på 45-50-55. you see? Thumbsup


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Hei

Jeg lurer på de settene på dietmar nybegynner programmet som ikke har noen fastsatt vektbelastning, som f eks lårcurl og triceps spesielt. Burde man å trene de med en medium belatning pga det kan gå utover markløftene og benkpressene hvis man kjører de for tungt eller er det ikke noe særlig fare for det? what Er litt redd for å belaste f eks bakside lår for mye slik at det hindrer fremgangen i markløft Undecided

Du vil neppe klare å legge kjepper i hjulene for fremgangen din ved å kjøre hardt på støtteøvelsene  Smiley
De dukker alltid opp etter et lass med sett i hovedøvelsen, så du vil nok bruke en belastning som ligger godt under maks uansett, rett og slett fordi du er nokså sliten fra før.
Men du tenker helt riktig: La tyngden av hovedøvelsene bestemme belastningen på støtteøvelsene.
Har du tung markløft fredag kan det være en god ide å bare ta lårcurlen lett om den dukker opp onsdagen før, den samme uken.

Ellers kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale deg å føre logg for vektene du bruker på støtteøvelsen, slik at du finner et system for å øke belastningen også her (slik Lillemy nevner).
Jeg velger selv en av to ting på støtteøvelser: Kjøre relativt lett sammen med flere andre støtteøvelser i supersett. Kjøre Drop sett, dvs. begynne med en tung vekt, redusere belastning og kjøre nytt sett uten pause. Er det fire sett gjentas dette fire ganger, osv.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!