Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 111525 ganger)

Utlogget Krabbatten

Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

Hadde det vært noe i den påstanden hadde det ikke vært noe igjen av nervesystemet mitt. Wink

Da er vi i hverfall 2 Tongue
Dorian Yates sverger også til faillure Wink
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Hadde det vært noe i den påstanden hadde det ikke vært noe igjen av nervesystemet mitt. Wink

Hvis man trener til failure hver trening med en helt vanlig treningsfrekvens som er 3-4 dager i uken, vil man ikke kunne innhente seg bra nok til at treningen blir effektiv med tanke på å bygge styrke og muskulatur. Man kunne med andre ord fått bedre resultater dersom man trente litt lettere. Opp til hver enkelt sin kropp såklart, men et standard individ uten "ymse kosttilskudd" i kroppen vil stagnere lettere og få dårligere resultater ved slik trening.

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Da er vi i hverfall 2 Tongue
Dorian Yates sverger også til faillure Wink

Forskjellen på deg og yates er ett helt apotek innabords.

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

Forskjellen på deg og yates er ett helt apotek innabords.


Det ekke kødd Tongue men Det er noe i det han sier om trening til failure. Men smatidig så tror jeg også på at det ikke er like sundt og gjøre det hver bidige gang. Er ikke hver gang man orker det heller tenker jeg Smiley
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Krabbatten

Da er vi i hverfall 2 Tongue
Dorian Yates sverger også til faillure Wink
Er nok flere enn det også Wink

Hvis man trener til failure hver trening med en helt vanlig treningsfrekvens som er 3-4 dager i uken, vil man ikke kunne innhente seg bra nok til at treningen blir effektiv med tanke på å bygge styrke og muskulatur. Man kunne med andre ord fått bedre resultater dersom man trente litt lettere. Opp til hver enkelt sin kropp såklart, men et standard individ uten "ymse kosttilskudd" i kroppen vil stagnere lettere og få dårligere resultater ved slik trening.
Bullshit.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Forskjellen på deg og yates er ett helt apotek innabords.
Det spiller ingen rolle. Fremgang er fremgang. Såvidt jeg vet så velger de fleste å påstå at alle Mr.Olympia utøvere er vandrende apoteker, i tillegg til at det er flere utøvere som innrømmer bruken og at det er lovlig. Av alle disse utøverne ble han verdensmester på det prinsippet!
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Så måten fremgangen har kommet på spiller ingen rolle? Hvor mye plager får disse gutta etter endt karriere?
Smiley

Utlogget Krabbatten

Så måten fremgangen har kommet på spiller ingen rolle?
Når alle bruker doping så er det videre treningsmetoden/prinsippet som avgjør fremgangen. Dorian Yates ble verdensmesteret på det prinsippet, ikke på grunn av dopingbruk! Så lenge alle bruker doping eller ingen bruker doping så er det likt for alle!
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Opprett ny tråd hvis dere skal grine om doping.

Ble en gang fortalt at det ikke er noe vits i å kjøre nedtrekk hvis man ikke drar stanga lenger ned enn til haka. Synd for han at det funker for meg.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

Når alle bruker doping så er det videre treningsmetoden/prinsippet som avgjør fremgangen. Dorian Yates ble verdensmesteret på det prinsippet, ikke på grunn av dopingbruk! Så lenge alle bruker doping eller ingen bruker doping så er det likt for alle!

True Story
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Kjørte 4splitt med flere øvelser til failure tidligere, og hadde god fremgang under denne tiden.
Nei, dette funker ikke for alle, men å antyde at dette ikke er mulig uten "trøkk" er i mine øyne piss.
Tar såklart noen dager der jeg ikke tar det til failure, og tar fridager etter behov. Spiser mye, sover mye..


Selv kjører jeg Dorian sitt "til failure" (Blood&guts) -oppsett, og kjenner at dette sålangt føles bra.

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150



Gjør noe av det samme jeg også. kjører ``roligere`` dager innimellom også. funker bra som fy det. som jeg sa tidliger så er det ikke alle dagen hvor man orker like mye Wink
Hvile er like viktig som treingnen i seg selv. Og  selvfølgelig maten Smiley

Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

DåRligste treningstips, mike mentzers hd2 ... Tapte flere år med gains etter den hjernevasken. Treningen han selv brukte derimot funker fint som dorian yates opplegget.
Men om man øker i styrke ned ett sett eller flere er ganske likegyldig. Personlig vokser jeg  overlegent på volum...

Har faktisk større lår med et opplegg som innholdet tri sett og mye time under tension... Slitsomt, men ikke hardt som tung knebøy. Tror faktisk det er lignende ting som har skapt eksplosiv vekst på andre kroppsdeler og, men faller fort i lav reps, styrke og hvile lenge mellom settene desverre...egoet liker å løfte tungt, uten at massen følger etter

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #404 : 01. april 2011, 08:45 »
Trening til failure i ny og ne er greit, men ikke hele tiden...det blir en for stor belastning på muskler og nervesystem Smiley

Jeg har trent til failure i benkpress blant annet i 5-6 måneder nå.. 1rm var 65kg når jeg begynte, nå tar jeg 95-100kg 10 reps uten store problemer. Sier ikke at det fungerer for alle, men for meg fungerer det veldig bra å trene til failure Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!