Skrevet av Emne: få i gang UFC på norsk tv  (Lest 10313 ganger)

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

få i gang UFC på norsk tv
« : 04. juli 2010, 19:37 »
(driver med litt drømme/ønsketenking)  Wink skulle samlet en haug med folk å prøvd å lagt frem for feks tv2 å fått til å vist ufc "episodene" på tv. Med litt reklamering er jeg sikker på at det kunne lønnet seg og blitt populært. (Se bare hvor fort interessen har vokst i statene..)


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #1 : 04. juli 2010, 19:59 »
Ikke for å være pessimist, men jeg tror veien dit er veeeldig lang. MMA fremstilles i media som voldsorgier og er omtrent like populært å vise på norsk tv som offentlig steining i Iran. Da er det nok lettere å ta til takke med kabel-tv og nøye seg med fight-club på Eurosport.

Jeg er veldig glad for at Tv2 viser strongman. Men selv at Tv2 viser strongman skaper jevnlig avisskriverier pga de som assosierer sporten med doping.

Jeg skulle gjerne sett ufc hjemme i tv-stua, men det kreves nok en endring i samfunnets holdninger før det kommer på tv. Derimot tror jeg man kan ha større mulighet for at Tv3 viser ufc, det har jeg mer tro på Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #2 : 04. juli 2010, 20:12 »
Jeg digger UFC kamper; syns det er helt herlig og rått og se på Cheesy.

Når det er sagt, så er jeg sykt glad for at det IKKE vises på tv i norge....
Det er en rå sport, jeg er dermed glad for at barn i Norge ikke kan komme over det på tv 2 uansett hvor sent det skulle vært vist, for mange barn bor i hjem hvor det ikke heter tv tid, eller at de har tv på rommet sitt.

Skulle heller vært lettere å få sett det på gode linjer over nettet, som var retta mer mot Norge.

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #3 : 04. juli 2010, 21:23 »
hadde nok folk meldt interesse måtte de hvertfall vurdert saken  Smiley

sant det du sier om barna blodsrit, men det er ganske langt ifra det verste unger ser på. De fleste ser jo alt slags dritt på nettet i alt for tidlig alder  Sad

Eller så kunne man fått opp en lovlig norsk side som streamet det.  Drømme*  biggrin

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #4 : 04. juli 2010, 22:00 »
Ja, men nettet kan man som forelder enda kontrollere mye ved hjelp av selskaper som tilbyr sperringer osv. Det kan man ikke på tv2....
Så selv om noen barn går på nettet og ser grusomme ting, så betyr ikke det at vi skal ta alle under en kam og si at det finnes værre og legge noe som dette ut på tv, for finnes enda oppegående foreldre der ute som har kontroll på ting og vil skåne barna sine for noe som dette....
Skal man se på amerika og lære av feilene de har begått, så er det nettopp disse tingene vi må holde fast på. Smiley

Men ja en skikkelig norsk side som hadde godt oppsett hadde vært noe vi absolutt skulle fått Cheesy

Utlogget thomas18663

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #5 : 04. juli 2010, 22:05 »
hehe, hva med MMA på norsk tv? ufc er tross alt bare et forbund, ikke en samlebetegnelse for "burslåssing".
i tillegg til dette, vil nok prisen ufc krever for å sende her i Norge bli for stor i fht estimerte seertall, så hvis noen norske kanaler tar tak i dette initiativet, burde man sikte seg inn i mot en mindre, og ikke minst billigere forbund

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #6 : 09. juli 2010, 17:40 »
snublet over denne facebook-gruppa http://www.facebook.com/pages/Why-is-the-winner-of-Miss-Universe-always-from-Earth/112967065400979#!/group.php?gid=247319967591&ref=ts

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #7 : 30. juli 2010, 15:36 »
Kan reklamere for The Ultimate Fighter i samme slengen , realitykonsept knyttet opp til
UFC , der talenter konkurrerer om en plass i UFC.  Rimelig underholdende reality!

Utlogget daso

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #8 : 01. august 2010, 02:27 »
hadde nok folk meldt interesse måtte de hvertfall vurdert saken  Smiley

sant det du sier om barna blodsrit, men det er ganske langt ifra det verste unger ser på. De fleste ser jo alt slags dritt på nettet i alt for tidlig alder  Sad

Eller så kunne man fått opp en lovlig norsk side som streamet det.  Drømme*  biggrin

Nei de kan ikke vurdere saken en gang.
Det har seg visstnok slik at MMA er ulovlig i Norge (vet det pågår i undergrunns scener men ikke for folk flest).
Men JEG er personlig hekta på UFC så vi må gjerne få det på norsk fjernsyn for min del Smiley

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #9 : 01. august 2010, 02:57 »
Er vel bare organiserte tittel kamper som er ulovelig? For MMA som trennings tilbud finnes vel både i Oslo og Trondheim?

Men hadde vert kjempe gøy å fått litt mer positivt fokus på MMA i norge, vist jeg ikke husker feil er det vel mindre alvorlige skader i UFC- kamper enn proff fotball?

At barn ville tatt skade av det, tviler jeg på. Med tanke på hva man kan finne klokken 17:30 på nrk super...

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #10 : 01. august 2010, 09:16 »
Drømmehagen?
...but inside doesnt matter...

Utlogget Vilje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #11 : 01. august 2010, 10:33 »
UFC på eurosport, eller Xtremsportkanalend, hadde jeg i og for seg ikke hatt så mange invendinger mot, men jeg synes ikke det har noe på verken NRK TV2 TV3 eller noen av de andre kanalene man finner i en standard "familiepakke" å gjøre. Dette er ikke familieunderholdning. (strengt talt kan jeg ikke se at det er underholdning i det hele tatt, men så kan jeg sies å være litt innhabil da jeg ikke har noe til overs for vold i utgangspunktet...)

De som er interessert i slik sport, klarer fint å google seg frem til det på egen hånd. Wink Tross alt er det bedre å kunne se slike kamper live, enn å måtte vente et år på at den skal sendes over tv, siden man ikke prioriterer livesendinger på nisjer.

Når det gjelder barn og ufc, ser jeg på denne miksen med bekymring. Jeg hadde noen folk i klassen min på VGS som drev med såkalt "mma" og de ble gående og yppe på folk for å tøffe seg... Når 18-19-åringer er så tilbakestående, tenk effekten på små unger i skolegården. Den gangen vi så på turtles for å lære kamptriks, var det i det minste fy-fy å sparke på noen som lå nede, for ikke å snakke om å knee noen i hodet, eller angripe bapfra. UFC er ikke akkurat god moral, og de fleste virker ikke som om er smarte nok til å forstå at det de ser på tv, ikke skal kopieres under noen omstendighet. Jeg begynner å bli lei smågangsterene som står på hjørnet og viser hverandre submissions og hvordan man knekker beinet på noen. Monkey see, monkey does.  :Smiley

Synes det er helt greit at ufc ikke er ansett som "stuerent" her til lands. Proff boksing er også ulovelig her, hvorfor skal da ufc være greit? Selv om boksing er skadeligere, er det i det minste et visst snev av sportslighet tilknyttet kampene. Selv om jeg ikke synes det overdrevne fokuset på sex er god påvirkning på unger, synes jeg likevel det er bedre enn blind vold.  :
- Kom treningslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne! Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #12 : 01. august 2010, 10:55 »
I disse internetttider, så er jo tvplattformen utdatert. Dette sees jo på nett for de som ønsker det. No problem.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #13 : 01. august 2010, 11:08 »
ja, men det er alltid gøyere når gjengen samles forran tv'en, isteden for pc-skjermen..

Utlogget Vilje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

Sv: få i gang UFC på norsk tv
« #14 : 01. august 2010, 12:18 »
Koble pcen til tv'en. Fort gjort. Alt som trengs er en kabel.

Eller gjør som brødrene mine gjør; kjøp DVDer og samle gjengen til UFC-maraton.
- Kom treningslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!