Skrevet av Emne: Testeron  (Lest 3945 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Testeron
« : 15. juli 2010, 00:34 »
Noen som har erfaring ved å få dette tilskuddet på resept fra lege? Kan man bare gå til fastlege og be om å få tatt en blodprøve for å få sjekket testeron nivået sitt ?

Men det jeg lurer mest på egentlig er om testeron tilskudd fungerer selv om man allerede har noen lunde normalt nivå i kroppen? Eller er det "Er glasset fult så er det fult" greie ?

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Testeron
« #1 : 15. juli 2010, 00:45 »
Noen som har erfaring ved å få dette tilskuddet på resept fra lege? Kan man bare gå til fastlege og be om å få tatt en blodprøve for å få sjekket testeron nivået sitt ?

Men det jeg lurer mest på egentlig er om testeron tilskudd fungerer selv om man allerede har noen lunde normalt nivå i kroppen? Eller er det "Er glasset fult så er det fult" greie ?

Tilskudd? Hva er det du mener? Legen gir ikke folk kosttilskudd for å få opp testoverdiene. Leger gir ut testosteron til folk som kanskje har sykdommer, muskelsvinn osv og folk med alt for lave verdier, ikke til friske mennesker.
Om man har normalt nivå av testosteron i kroppen, men tilføyer mer så vil man bygge mer muskler. Det er ikke sånn at glasset er fult nei, da skal du ha i deg en god del.

Har egentlig ikke så mye peiling på dette da, men håper at du fikk svar likevel.

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Testeron
« #2 : 15. juli 2010, 00:50 »
Vet ikke om jeg skal kødde og være ironisk med deg eller svare seriøst.

Nei du kan ikke gå til legen din og få testosteron. Men om det skulle vise seg at du faktisk er helt balleløs, også kalt hypogonadisme, må du henvises til spesialist før du eventuelt vil få behandling for dette.

Uansett så vil du aldri få mer tilskudd av en lege enn at du vil ligge innenfor normal seriumkonsentrasjon. Så om det er for økt effekt av styrketreningen kan du glemme det med en gang.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Testeron
« #3 : 15. juli 2010, 00:54 »
Tssssk, spanske leger gir ut mye rart  :Smiley

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Testeron
« #4 : 15. juli 2010, 01:24 »
Om du klarer å få overbevist legen om at det er grunn til å mistenke at nivået er solid under normalen, så kan du få en test. For å få tilskudd skal det være solide medisinske grunner, som Ironic sier. Ellers er de "onto" deg ganske raskt Wink

Snakker vi "testopause" her? Selv om så er tilfelle kan du nok glemme tilskudd i de aller fleste tilfeller... i hvert fall her til lands.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Testeron
« #5 : 15. juli 2010, 01:30 »
Når du ikke en gang greier å stave testosteron, så anbefaler jeg deg i det store og det hele å bare ligge unna. Det være seg om du får det fra lege eller på svartebørsen.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Testeron
« #6 : 15. juli 2010, 01:35 »
Haha ja jøss, en stavefeil og bruken av ett tilskudd har så mye sammenheng
Er jo flere som får det i forbindelse med dårlig sex lyst og, men det er vell for folk "oppe i åra" så spørs om det er noe å spille på heh

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Testeron
« #7 : 15. juli 2010, 01:46 »
Haha ja jøss, en stavefeil og bruken av ett tilskudd har så mye sammenheng
Er jo flere som får det i forbindelse med dårlig sex lyst og, men det er vell for folk "oppe i åra" så spørs om det er noe å spille på heh

Grunnen til at menn "oppe i åra" har dårlig sex lyst er at de stort sett bare ligger med damer som også er "oppe i åra". Eneste tesosteron tilskuddet faktisk hjelper dem med er motivasjonen til å dra ut på byen og prøve seg på dem 10 år yngre, hehe.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Testeron
« #8 : 15. juli 2010, 01:52 »
Hahah, ja muligens! Men de råder jo at stadig flere tester testosteron nivået sitt, så skader vell ikke allverdens å be om at de sjekker i samme slengen neste gang man tar en blodprøve hos fastlegen

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Testeron
« #9 : 15. juli 2010, 02:00 »
Grunnen til at menn "oppe i åra" har dårlig sex lyst er at de stort sett bare ligger med damer som også er "oppe i åra". Eneste tesosteron tilskuddet faktisk hjelper dem med er motivasjonen til å dra ut på byen og prøve seg på dem 10 år yngre, hehe.

Mmmnei... en god del av dem ønsker også å kunne forbli/igjen bli "intime" med sin kone. Kanskje få igjen en smule evt opprettholde en del mobilitet og overskudd. Dra ikke alle over en kam her - T replacement er et mer komplisert område enn som så Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: Testeron
« #10 : 15. juli 2010, 02:20 »
Mmmnei... en god del av dem ønsker også å kunne forbli/igjen bli "intime" med sin kone. Kanskje få igjen en smule evt opprettholde en del mobilitet og overskudd. Dra ikke alle over en kam her - T replacement er et mer komplisert område enn som så Smiley

Det var i utgangspunktet ment som humor.

Men jeg tenker det sikkert er mange som tror det er dem selv det er noe galt med når de ikke lenger tenner på gamle kona si. Men man skal ikke utelukke at det faktisk kan hende at dama ikke er like sexy som da men traff hverandre som 20'åringer. Om dette er god nok grunn til å få testosteron av legen sin så man skal greie gjennomføre samleie, så vet jeg ikke helt om jeg er for eller i mot. Håper som du sier det er mer komplekst og handler like mye om energi, motivasjon, humør og overskudd.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Testeron
« #11 : 15. juli 2010, 02:53 »
Det var i utgangspunktet ment som humor.

Men jeg tenker det sikkert er mange som tror det er dem selv det er noe galt med når de ikke lenger tenner på gamle kona si. Men man skal ikke utelukke at det faktisk kan hende at dama ikke er like sexy som da men traff hverandre som 20'åringer. Om dette er god nok grunn til å få testosteron av legen sin så man skal greie gjennomføre samleie, så vet jeg ikke helt om jeg er for eller i mot. Håper som du sier det er mer komplekst og handler like mye om energi, motivasjon, humør og overskudd.

Point taken Smiley

Og er med på en del av det du sier/skjønner hvor du kommer fra her.

T-replacement er noe jeg i utgangspunktet er veldig positiv til (kvinner får østrogenterapi, så hvorfor ikke testosteronterapi etc etc - talking points galore...). Handler for det meste om livskvalitet som jeg ser det - men det kan også selvsagt dras for langt.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!