Skrevet av Emne: Antall kalorier for optimal muskelvekst  (Lest 1542 ganger)

Utlogget Holmen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Antall kalorier for optimal muskelvekst
« : 11. august 2010, 01:04 »
Hei

Info
Alder: 24 år
Høyde: 190 cm
Vekt: 77 kg

Mål
Hovedmålet er å legge på meg mest mulig muskler og ende opp på rundt 86-87 kilo. Dette kan virke lite, men jeg har tynne/atletiske ben og har ikke noen spesiell målsetning om å slå noen norgesrekorder akkurat her. Jeg har en treningsfilosofi som tilsier at jeg er veldig glad i å være i god kondisjon, kunne delta i lengre renn og distanser samt spille fotball på et relativt ok nivå. Har de siste årene spilt i 3. og 4. divisjon, selv om dette er
et lukket kapittel og nå dreier seg om 6. divisjon. Jeg har fra jeg var 17 år frem til 21 slitt litt med overvekt, slik at selv om jeg har en fullstendig annerledes fysikk nå - så er jeg veldig redd for å legge på meg for mye fett i mellomtiden. Jeg er ikke interessert i ekstrem vektøking, som innebærer et for stort overskudd av kalorier og derved også mer fett. Mitt treningsideal er en kombinasjon av muskler og kondisjon, ikke ekstrem styrke. I det lange løp er det vel kanskje dette som også er sunnest for en person som etterhvert vandrer inn i arbeidslivet med ekstremt lange arbeidsdager...

Spørsmål
Så spørsmålet mitt er enkelt. Jeg vil gjerne innta en mengde kalorier som tilsvarer optimal muskelbygging, men uten at unødvendig fett slipper igjennom samtidig. Jeg vet at mange kroppsbyggere får i seg mer kalorier enn det som regnestykket tilsier, kun for å sikre optimal muskelvekst, at ikke hard trening går tapt... Jeg er altså interessert i noe enda mer nøyaktig. Det er kjedelig å konstant ligge på 200 kcal over det nødvendige overskuddet, for dette genererer vel ekstra fettprosent på kroppen over tid? Takker for de tipsene jeg får!


Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: Antall kalorier for optimal muskelvekst
« #1 : 11. august 2010, 01:09 »
det mest optimale er vell å ligge i kcal overskudd, dermed deffe deg til du føler du er nok deffa

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Antall kalorier for optimal muskelvekst
« #2 : 11. august 2010, 13:03 »
Begynn lavt (personlig ville jeg startet med 2500 kalorier daglig), og vei deg etter en uke. Begynn den vanlige styrketreningen denne uken også. Juster kalori inntaket etter hva vekten viser på slutten av uka. Jeg ville økt med 250 kalorier i uken. Dette er for å få en pekepinn på hvor opprettsholdelses punktet ditt ligger.

Etter noen få uker med oppjusteringer så vil du ha funnet ut omtrent hva opprettholdingspunktet ditt ligger på, det vil si det punktet hvor du ikke går opp eller ned i vekt. Hvis du er redd for å legge på deg unødvendig mye fett så ville jeg ikke lagt meg mer enn 250-300 kalorier over dette. Med hard styrketrening vil mesteparten av dette overskuddet gå inn i ny muskelmasse.

Husk å spise nok proteiner og få nok søvn, så blir det så bra så.  biggrin

Dette er i hvertfall sånn jeg ville startet en forsiktig bulk. Lykke til!

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Antall kalorier for optimal muskelvekst
« #3 : 14. august 2010, 14:07 »
Optimalt er ikke mengde.
Det er kvalitet, du kan ikke bli "stor å sterk" med delfia kake.

Inntake er relativt til forbruk.
Om du er litt kropps bevist, merker du at du legger på deg mer fett.
Evt kan du kjøpe deg en vekt som måler fett % i beina/mage din.
Nyaktigheten er så som så.
Men det gir en indikasjon.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!