Skrevet av Emne: Tragisk form på styrkeløftere?  (Lest 81841 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #150 : 28. juni 2011, 18:47 »
Jeg vet ikke, men vil anslå under 80 kg. Tviler på at det er så mange som matcher dette blant styrkeløfterne på den vekta, bare å se selv, eller kanskje jeg gjør for lite 'research'. Kanskje styrkeløfterne kan åpne øynene for at det finnes mange som matcher løfta dems, selv uten kroppsvekt på 100kg pluss og utstyr.
http://www.youtube.com/watch?v=beJcb7Tq158&feature=youtube_gdata_player


Dette er det jeg kaller nedlatende tone, og var det jeg reagerte på i første innlegg, undertrykking av prestasjoner.

Edit: En styrkeløfter på rundt 100kg som er god er nærmere 300 enn 200
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #151 : 28. juni 2011, 18:53 »
Ok, forstår! Beklager at jeg nevnte utstyr, riktig at jeg burde sagt det på en annen måte. Kommentaren var ikke ment til deg, men jeg mener at skal man sammenligne noe må det gjøres uten utstyr. Men at sprinterne ikke kan gjøre det bra i styrkeløft har du ennå til gode å motbevise.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #152 : 28. juni 2011, 19:00 »
Ok, forstår! Beklager at jeg nevnte utstyr, riktig at jeg burde sagt det på en annen måte. Kommentaren var ikke ment til deg, men jeg mener at skal man sammenligne noe må det gjøres uten utstyr. Men at sprinterne ikke kan gjøre det bra i styrkeløft har du ennå til gode å motbevise.

Med spesifik trening og tilpasning er det selvfølgelig mulig på lik linje med alle som har et veldig godt utgangspunkt. Men jeg fikk inntrykk av at du mente at de kunne hoppe på et stevne i styrkeløft å hevde seg helt i toppen. Egentlig er vi nok helt enige Smiley

Jeg drev med friidrett noen år før jeg begynte med styrkeløft, jeg var 3 tideler raskere på 60m da jeg veide 90kg (15kg mer enn da jeg løp) etter 2 år med kun styrketrening. Styrke/sprint/spenst korrelerer ganske så bra.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #153 : 28. juni 2011, 19:11 »
Jeg har sett Rypdal kjøre noen reps på 190kg, og det er faktisk veldig imponerende. Men ser at sprinterne ofte kjører med bind på tyngre vekter, vet ikke om han gjør dette?
Med kun belte vil det nok ligge rundt 200+ bøy, 145+ i benkpress, 245+ mark i øvre sjiktet i -83
Toppene har jo en god del mer

Ganske mange sprintere bruker kun belte, så fullt mulig at persen hans er med kun belte. Da er 230kg i bøy, og 150kg i benk de tallene man må regne utifra. Med drakt osv, blir det fort noen ekstra kilo.

Pr i dag (eller når han var aktiv..) hadde han nok ikke hevda seg blant de beste, men etter noen mnd med sesifikk trening og utsyr hadde det ikke vært umulig at han kom et stykke opp på statistikken.

Og da har vi fått avkrefta det med at ''en sprinter    aldri    kunne hevda seg i en styrkeløftskonk''

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #154 : 28. juni 2011, 19:11 »
Sprintere som ikke trener styrkeløft kunne hevda seg de også.
Betviler meget sterkt den påstanden. Har sikkert greie tall på bøy og mark, men tror benken ville ligget noen hakk under.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #155 : 28. juni 2011, 19:18 »
Betviler meget sterkt den påstanden. Har sikkert greie tall på bøy og mark, men tror benken ville ligget noen hakk under.

Følger du ikke med eller? Nå er vi x antall personer som sier akkurat det samme. Der de fleste faktisk har personlig erfaring på området. Så kommer du med dine påstander du ikke engang kan forsvare selv!

Vi sier ikke at en sprinter som tilfeldigvis dukka opp på et styrkeløftsmesterskap kunne vunnet hele greia. (selvom det heller ikke er umulig)

Men med det grunnlaget en sprinter har fra før av, kunne de fint hevda seg i styrkeløft, etter noen mnd med spsifikk trening og utstyr. (Og ja, da inkluderer vi også benken)

Det er ikke noen regel som sier at alle sprintere er dårlige i benk. For alt du vet finnes det toppsprintere med solide benk perser!

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #156 : 28. juni 2011, 19:23 »
Men med det grunnlaget en sprinter har fra før av, kunne de fint hevda seg i styrkeløft, etter noen mnd med spsifikk trening og utstyr. (Og ja, da inkluderer vi også benken)
Etter noen måneder med spesifikk trening er de ikke bare sprintere lenger. Derfor betviler fortsatt at en sprinter bare kan møte opp og oppnå 1, 2 eller 3 plass i styrkeløft i sin vektklasse.

Det er du som ikke følger med her siden du ikke har fått med deg det.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #157 : 28. juni 2011, 19:31 »
Etter noen måneder med spesifikk trening er de ikke bare sprintere lenger. Derfor betviler fortsatt at en sprinter bare kan møte opp og oppnå 1, 2 eller 3 plass i styrkeløft i sin vektklasse.

Bare fordi de i motsetning til tidligere trener teknikk med drakt og knebind er de ikke sprintere lengre?

Det er du som ikke følger med her siden du ikke har fått med deg det.

Det der var ingenting annet enn et desperat forsøk på å redde deg inn igjen..

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #158 : 28. juni 2011, 19:38 »
Bare fordi de i motsetning til tidligere trener teknikk med drakt og knebind er de ikke sprintere lengre?
Det er ditt utsagn. Sprintere som trener styrkeløft er sprintere som trener styrkeløft.

Det der var ingenting annet enn et desperat forsøk på å redde deg inn igjen..
Du som er desperat her.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #159 : 28. juni 2011, 19:49 »
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #160 : 28. juni 2011, 19:53 »
Som skapt for bmw123.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #161 : 28. juni 2011, 19:57 »
Det er ditt utsagn. Sprintere som trener styrkeløft er sprintere som trener styrkeløft.

Dagens tåpeligste utsagn: ''Sprintere som trener styrkeløft er sprintere som trener styrkeløft'' Jeg sa ikke det.

De fleste sprintere gjør knebøy i treninga si for å bli en bedre sprinter. Men det betyr ikke at de driver med styrkeløft!
Tom Martin derimot driver med styrkeløft, (dvs at han har konkurrert i det gjennom flere år, og har trent i flere år for å bli god i nettopp den idretten)

Med spesifikk trening, mener jeg ikke at sprinterne skal legge om treninga si. Men i motsetning til tidligere fokusere mer på teknikk og utstyrstrening.

Du som er desperat her.

Ser du, du blir faktisk påvirka av mine utsagn, i mangel på å finne på dine egne...
Jeg spurte om du ikke hadde fulgt med, du svarer med akkurat det samme.
Jeg sa at du gjorde et desperat forsøk, du svarer igjen på samme måte.. Interessant Wink

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #162 : 28. juni 2011, 20:02 »
Hvilket grunnlag har du for å tvile på at sprintere kunne gjort det bra i styrkeløft, HardCoreBakken? Stikk å kjør litt moped!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #163 : 28. juni 2011, 20:10 »
Tom Martin derimot driver med styrkeløft, (dvs at han har konkurrert i det gjennom flere år, og har trent i flere år for å bli god i nettopp den idretten)
Ergo er det ikke en prestasjon av en sprinter, men en styrkeløfter.

Ser du, du blir faktisk påvirka av mine utsagn, i mangel på å finne på dine egne...
Jeg spurte om du ikke hadde fulgt med, du svarer med akkurat det samme.
Har du tatt patent på plagiat kanskje? Ser ingen grunn til at jeg ikke skal kunne svare akuratt det samme når det passer perfekt.

Hvilket grunnlag har du for å tvile på at sprintere kunne gjort det bra i styrkeløft, HardCoreBakken? Stikk å kjør litt moped!
Jeg tviler som sagt på at utøvere som retter treningen sin på å forflytte seg raskest mulig fra a til b ikke vil prestere like bra i styrkeløft som utøvere som dedikerer treningen sin til nettopp styrkeløft.

Du er alltid ganske bastant i diskusjonene HardCoreBakken. Skjønner ikke hvorfor du er så allvitende om alt som angår trening med dine 60 kilo ..
Bastant er jeg, allvitende er jeg ikke. Jeg skulle ikke påstått at jeg vet at sprintere ikke er like gode i styrkeløft som styrkeløftere, beklager det, men jeg betviler at noen som ikke driver styrkeløft kan slå styrkeløftere i sin egen sport.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #164 : 28. juni 2011, 20:58 »
Jeg kan oppsummere dette.

De som er gode i sprint og styrkeløft, er født med eksplosive muskler. Er de raske, så har de også stor mulighet for å hevde seg i styrkeløft. Dette er tatt ut av min egen logiske tankegang og jeg har ingen kilder.

Vi har også funnet ut at Hardcorebakken er en bedreviter på 17 år, som ingen vil klare å ta seriøs fra nå av.
Please stfu noob!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!