Skrevet av Emne: BROKK!  (Lest 4735 ganger)

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

BROKK!
« : 05. februar 2003, 08:58 »
Hei

Jeg har desverre fått vite at brokk ligger i familien. Så og si alle de mannlige i fammilien har fått brokk i nederste delen av magen (lysken?).  Dette er vel ikke helt bra med tanke på tunge løft ?

Vil et løfte belte kunne hjelpe ? Andre ting ?
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

SteamHammer

  • Gjest
Re:BROKK!
« #1 : 05. februar 2003, 09:05 »
Anbefaler å konferere lege med slike spørsmål. Som reglel krever brokk operasjon for alt jeg vet.

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:BROKK!
« #2 : 05. februar 2003, 09:31 »
Poenget er at jeg IKKE har brokk enda, men at jeg er meget disponibel...
Styrketreningen min er vel på en måte bra, siden jeg får sterkere magemuskler, som kan motvirke brok,  men samtidig så tror jeg de tunge løftene ikke er bra...

eller   Huh?
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

SteamHammer

  • Gjest
Re:BROKK!
« #3 : 05. februar 2003, 11:50 »
Poenget er at jeg IKKE har brokk enda, men at jeg er meget disponibel...
Styrketreningen min er vel på en måte bra, siden jeg får sterkere magemuskler, som kan motvirke brok,  men samtidig så tror jeg de tunge løftene ikke er bra...

eller   Huh?
Ok, jeg oppfattet deg feil.

Løftere med brokk jeg har snakket med, kunne fortelle meg at de brukte belte nesten "hele tiden" på treningen (for å holde ting på plass) både før og etter en eventuell operasjon. Så belte og obligatorisk magetrening vil nok forbygge skulle jeg tro.  


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:BROKK!
« #4 : 05. februar 2003, 22:35 »
Et løftebelte øker faktisk det intraabdominale trykket, og kan således disponere for brokk.
Erfaring er den talentløses trøst

SteamHammer

  • Gjest
Re:BROKK!
« #5 : 05. februar 2003, 22:49 »
Et løftebelte øker faktisk det intraabdominale trykket, og kan således disponere for brokk.
Ja, vel... Jeg bare siterte ting jeg har hørt. Er således ingen "brokkekspert"  Smiley
Det du sier henger også på greip, egentlig. Derfor mener jeg det er mest hensiktsmessig å kontakte lege eller en annen form for ekspertise når det er snakk om slike spørsmål. Jeg tror ikke der er mange av oss som er kompentente til å "handsame" medisinske spørsmål.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Re:BROKK!
« #6 : 09. februar 2003, 18:19 »
Ble operert for lyskebrokk i Desember, etter å ha oppdaget det i Juli. Jeg har nødvendigvis ingen sikre data om hvordan jeg pådro meg brokket, men det kan ha noe å gjøre med min noget uortodokse magetrening.

Uansett, løftebelte vil ikke hjelpe mot brokk; tvert imot. Dersom du er arvelig belastet er det kanskje ikke all verdens du kan gjøre. Skjønt jo, du kan sørge for å ha solid styrke i mageregionen før du gir deg i kast med virkelig tunge markløft og den slags.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!